Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών επιστρέφει με το βλέμμα στο… μέλλον

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών επιστρέφει με το βλέμμα στο… μέλλον
Η Βασιλίνα Υφαντή, Ευριπίδη Σαμαρά και Σταμάτη Βλαχοδημήτρη και ο μαέστρος Τσαρλς Ολιβιέρι-Μάνροου. Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Για μια ακόμα φορά στη μακρά πορεία της, η Κ.Ο.Α στηρίζει νέους μουσικούς στην αρχή της καριέρας τους αποδεικνύοντας ότι παρά την υπερ80χρονη διαδρομή της, παραμένει νέα στην καρδιά και το κυριότερο, ότι έχει συναίσθηση των ευθυνών της ως η πρώτη και μεγαλύτερη Ορχήστρα της χώρας.

Με το Βλέμμα στο Μέλλον η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, λίγες μέρες πριν την εναρκτήρια συναυλία της πολλά υποσχόμενης επετειακής καλλιτεχνικής περιόδου 2022-23, συμπράττει με τους νικητές του Διαγωνισμού της για Νέους Σολίστ, Βασιλίνα Υφαντή, Ευριπίδη Σαμαρά και Σταμάτη Βλαχοδημήτρη.

Το φλάουτο, το βιολοντσέλο και το πιάνο, πρωταγωνιστούν στις 7 Οκτωβρίου.

Σε μια βραδιά συμβολική, που συστήνει στο κοινό νέους, πολλά υποσχόμενους, Έλληνες σολίστ. Στο πρόγραμμα, το δεξιοτεχνικό Κοντσέρτο για φλάουτο και έγχορδα σε σολ μείζονα του Γιόχαν Γιόαχιμ Κβαντς, το δημοφιλές Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα αρ. 1 σε λα ελάσσονα του Καμίγ Σαιν-Σανς, αλλά και το απαιτητικό Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 3 σε ντο μείζονα του Σεργκέι Προκόφιεφ.

Για μια ακόμα φορά στη μακρά πορεία της, η Κ.Ο.Α στηρίζει νέους μουσικούς στην αρχή της καριέρας τους αποδεικνύοντας ότι παρά την υπερ80χρονη διαδρομή της, παραμένει νέα στην καρδιά και το κυριότερο, ότι έχει συναίσθηση των ευθυνών της ως η πρώτη και μεγαλύτερη Ορχήστρα της χώρας. Στο πόντιουμ επιστρέφει, ο γνωστός στο ελληνικό κοινό Καναδός αρχιμουσικός Τσαρλς Ολιβιέρι-Μάνροου.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΓΙΟΧΑΝ ΓΙΟΑΧΙΜ ΚΒΑΝΤΣ (1697–1773): Κοντσέρτο για φλάουτο και έγχορδα σε σολ μείζονα, QV 5:174

ΚΑΜΙΓ ΣΑΙΝ-ΣΑΝΣ (1835–1921): Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα αρ. 1 σε λα ελάσσονα, έργο 33

ΣΕΡΓΚΕΪ ΠΡΟΚΟΦΙΕΦ (1891–1953): Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 3 σε ντο μείζονα, έργο 26

ΣΟΛΙΣΤ: Βασιλίνα Υφαντή, φλάουτο/Ευριπίδης Σαμαράς, βιολοντσέλο/Σταμάτης Βλαχοδημήτρης, πιάνο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Τσαρλς Ολιβιέρι-Μάνροου

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: Τιμές εισιτηρίων: 25€, 20€, 15€ και 8€ (εκπτωτικό)/Online αγορά εδώ

Το σχόλιο της Βασιλίνας Υφαντή

Το φλάουτο της εποχής του Κβαντς ήταν πολύ διαφορετικό από το όργανο που έχουμε τώρα στη διάθεσή μας. Είχε ένα γήινο ήχο, λόγω της ξύλινης κατασκευής του, οι νότες του είχαν η καθεμία διαφορετικές ιδιαιτερότητες και ηχοχρώματα και η άρθρωση ήταν πιο απαλή και ευαίσθητη. Επίσης ένα σημαντικό χαρακτηριστικό της εποχής ήταν τα στολίδια και οι καντέντσες που επέλεγε ο ερμηνευτής, τα οποία ίσως δίνουν και έναν πιο προσωπικό χαρακτήρα στο έργο. Η ερμηνεία μπαρόκ έργων με σύγχρονο φλάουτο είναι ένα πολύ αμφιλεγόμενο θέμα αλλά για μένα είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον εγχείρημα.

Το σχόλιο του Ευριπίδη Σαμαρά

Το Πρώτο Κοντσέρτο του Σαιν-Σανς είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα στο ρεπερτόριο του βιολοντσέλου. Στο μυαλό μου το συγκεκριμένο κονσέρτο μοιάζει με ένα παιχνίδισμα του φωτός στα ήρεμα νερά της θάλασσας. Είναι η λάμψη αλλά και το βάθος, η απλότητα και συγχρόνως η μεγαλοπρέπεια. Μέσα από μια φαινομενικά στρωτή γραφή ο συνθέτης απαιτεί να αποδοθεί το μουσικό κείμενο με ποιητικότητα και γλαφυρότητα, και αναπόφευκτα ο εκτελεστής θα πρέπει, αφού “δαμάσει” τα δύσκολα σημεία και τα απαιτητικά- από πλευράς τεχνικής- περάσματα, να κατευθύνει την ενέργειά του προς μια απελευθερωμένη και εμπνευσμένη ερμηνεία.

Το σχόλιο του μαέστρου

Μου αρέσει πολύ να επιστρέφω στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών αφού αγαπώ την πόλη, τον πολιτισμό, αλλά και τη συνεργασία με τους μουσικούς της ορχήστρας με τους οποίους έχουμε μια ζεστή σχέση.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα