Ασφάλιστρα- τέλη στο “μάτι” ελέγχων – Η “ευκαιρία” των ημερών και ο “μεγάλος αδελφός”
Περίπου το 8% - 9 % των οχημάτων που κυκλοφορούν είναι ανασφάλιστα με βάση εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς. Σε απόλυτους αριθμούς υπολογίζονται σε πάνω 500.000.
- 15 Αυγούστου 2022 08:06
Βήματα για την αντιμετώπιση ενός μείζονος ζητήματος, με οικονομική και κοινωνική πτυχή, γίνονται το τελευταίο διάστημα με την αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων.
Ο λόγος για το θέμα με τα ανασφάλιστα οχήματα και βέβαια αυτοκίνητα, για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν καταβάλει τέλη αλλά τα κυκλοφορούν.
Το my auto
Ήδη «τρέχει» το MyAuto που αποτελεί τον ηλεκτρονικό φάκελο κάθε οχήματός. Μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας, ο πολίτης μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να έχει πρόσβαση στο σύνολο της πληροφορίας γύρω από το όχημά του. Είναι η πρώτη φορά που οι πολίτες μπορούν να έχουν ολοκληρωμένη εικόνα για το όχημά τους χωρίς πολλαπλές και χρονοβόρες επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες.
Μέσω του MyAuto, οι ιδιοκτήτες οχημάτων για το δικό τους αλλά και οι ελεγκτικές αρχές για κάθε όχημα έχουν πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε όλα εκείνα τα βασικά στοιχεία, όπως αυτά τηρούνται σε μητρώα φορέων της Δημόσιας Διοίκησης. Τα στοιχεία ομαδοποιούνται σε κατηγορίες βάσει των μητρώων από τα οποία αντλούνται.
Οι πληροφορίες που αντλούνται είναι οι εξής:
- Στοιχεία αδειών κυκλοφορίας, τα οποία αντλούνται από Μητρώα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
- Στοιχεία τεχνικών ελέγχων οχημάτων – ΚΤΕΟ, τα οποία αντλούνται από Μητρώα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
- Στοιχεία καταβολής τελών κυκλοφορίας, ακινησίας και ιδιοκτησίας, τα οποία αντλούνται από Μητρώα από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
- Εύρεση ασφάλισης οχημάτων, τα οποία αντλούνται από Μητρώα από το Κέντρο Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση η υπηρεσία εντάσσεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών. Η παραγωγική λειτουργία της πλατφόρμας υποστηρίζεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, η οποία είναι αρμόδια και για το Κέντρο Διαλειτουργικότητας, μέσω του οποίου διασυνδέονται όλα τα σχετικά μητρώα του Δημοσίου. Τέλος, η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET) φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Το κενό
Η εν λόγω εφαρμογή είναι ένα πρώτο βήμα για την πλήρη καταγραφή των ανασφάλιστων οχημάτων που εκτιμάται ότι είμαι περίπου 500.000. Το επόμενο βήμα είναι, όπως α αφορούν στελέχη του κλάδου ασφαλειών, με κατάλληλες κινήσεις και με βάση τα δεδομένα να επιβληθούν τα σχετικά πρόστιμα, ώστε να περιοριστεί ένα ζήτημα που σε περιπτώσεις ατυχημάτων οδηγεί πολλά θύματα σε Απόγνωση.
Το power pass
Βέβαια και με τις διαδικασίες αιτήσεων του power pass κάποιοι «ξεχασιάρηδες» πλήρωσαν, για να λάβουν τις επιδοτήσεις και να μειώσουν το οικονομικό βάρος, πλήρωσαν ασφάλιστρα και κάποιοι λίγοι τέλη με πρόστιμο βέβαια.
Εντολή για ελέγχους
Στο μεταξύ ένεκα και των ημερών με τις μετακινήσεις και τους αυξημένους ελέγχους της τροχαίας που φτάνουν με βάση την ΕΛ.ΑΣ Τους 100.000 εβδομαδιαία, την κανονική περίοδο, έχει ξεκινήσει αγώνας δρόμου για τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας, τα ανασφάλιστα οχήματα και τις εικονικές ακινησίες αυτοκινήτων.
Πρόκειται για συντονισμένη κίνηση από την ΑΑΔΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη που πατάει πάνω στις πλατφόρμες που έχουν στηθεί εν είδει «μεγάλου αδελφού» για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας.
Σύμφωνα μάλιστα με σχετική απόφαση του υπουργού Επικρατείας Κυριάκου Πιερρακάκη οι έλεγχοι δεν θα αφορούν μόνο το τρέχον έτος αλλά και προηγούμενα καθώς πλέον μέσω των νέων πλατφορμών κάτι τέτοιο είμαι εφικτό..
Δηλαδή μέσω εφαρμογών διαλειτουργικότητας των συστημάτων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και της ΕΛΑΣ, στις περιπτώσεις που διαπιστωθεί πως δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας, αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος με πράξη της αστυνομικής αρχής, από την οποία επιστρέφονται μόνο εάν ο ενδιαφερόμενος προσκομίσει το αποδεικτικό καταβολής των τελών κυκλοφορίας, καθώς και του οφειλόμενου, κατά περίπτωση, προστίμου ή αποδεικτικό στοιχείο περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας.
Συγχρόνως δρομολογούνται έλεγχοι και για εικονικές ακινησίες οχημάτων μέσω των στοιχείων που θα ανταλλάσει η ΑΑΔΕ με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών. Σημειώνεται ότι από τον περασμένο Φεβρουάριο έχει τεθεί σε λειτουργία η νέα υπηρεσία «Open Car» μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να αναζητούν πληροφορίες σχετικά με οχήματα τα οποία διαθέτουν πινακίδες που έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα.
Οι πληροφορίες στις οποίες έχει πρόσβαση ο χρήστης της υπηρεσίας είναι οι ακόλουθες:
- Αν το όχημα είναι σε κίνηση / ακινησία ή έχει κλαπεί
- Αν είναι ασφαλισμένο / ανασφάλιστο, καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης ασφάλισης και το χρώμα, ο κατασκευαστής και ο τύπος του οχήματος.
Σημειώνεται ότι μέσω της υπηρεσίας «Open Car» δεν παρέχονται πληροφορίες για τα στοιχεία ταυτότητας των ιδιοκτητών ή κατόχων των οχημάτων, ούτε στοιχεία τυχόν οφειλών από τέλη κυκλοφορίας. Για την είσοδο στην πλατφόρμα δεν απαιτείται αυθεντικοποίηση και η αναζήτηση πραγματοποιείται με βάση μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση το υπουργείο Μεταφορών έχει την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανομένων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, την καταγραφή και παρακολούθηση των προσβάσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή.
Ο φορέας και ειδικότερα οι χρήστες των πληροφοριακών συστημάτων έχουν την υποχρέωση χρήσης των λαμβανομένων πληροφοριών αποκλειστικά και μόνον για τον σκοπό για τον ανωτέρω σκοπό.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις