Διώρυγα Σουέζ: Πότε θα ολοκληρωθεί η επιχείρηση αποκόλλησης του πλοίου

Το Ever Given υπολογίζεται πως θα παραμείνει αρκετές ημέρες ακόμα μπλοκαρισμένο στα στενά του Σουέζ. Τα πρώτα ουσιαστικά βήματα της περίπλοκης επιχείρησης αποκόλλησης του θα ξεκινήσουν από την Κυριακή.
- 26 Μαρτίου 2021 23:15
Το ζήτημα της εμπλοκής του πλοίου Ever Given στη διώρυγα του Σουέζ, μεταφράζεται σε σοβαρές εμπορικές απώλειες ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων κάθε μέρα. Περίπου το 12% του όγκου του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ και συνήθως διαχειρίζεται περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα σε φορτίο. Το πρόβλημα του ανεφοδιασμού της βιομηχανίας παγκοσμίως αρχίζει να γίνεται ήδη ορατό, ενώ ο Λευκός Οίκος πρόκειται σύντομα να αναλάβει πρωτοβουλίες, έχοντας διαπιστώσει αυξομειώσεις τιμών στην αγορά του πετρελαίου.
Σύμφωνα με στοιχεία της ανώτατης λιμενικής αρχής της διώρυγας του Σουεζ, η επιχείρηση για την αποκόλλησή του πλοίου, η οποα επικεντρώνεται στην απομάκρυνση σχεδόν 20.000 κυβικών μέτρων άμμου ώστε να φτάσουν οι βυθοκόροι σε βάθος 12 έως 16 μέτρων, για να μετακινηθεί το πλοίο, μπορεί να κρατήσει ακόμα και εβδομάδες, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Μέχρι στιγμής, έχει γίνει γνωστό πως αναμένονται δυο ακόμα βυθοκόροι από την Ολλανδική ομάδα διάσωσης, οι οποίες θα συμμμετάσχουν στη διαδικασία τόσο της απεμπλοκής του πλοίου, όσο και της επανατοποθέτησης του σε θαλάσσία τροχιά. Τα σκάφη θα φτάσουν στην Αίγυπτο τη Δευτέρα 28 Μαρτιου.
Για τις εργασίες απομάκρυνσης της άμμου, το Λιμενικό της Διώρυγας έχει ήδη δεχτεί μια προσφορά από τις ΗΠΑ για βοήθεια, ενώ και η Τουρκία, παρά τις εχθρικές της σχέσεις με την Αίγυπτο, έχει εκδηλώσει πρόθεση να αποστείλει πλοίο.
Οι ειδικοί ανησυχούν ότι εάν το πλοίο δεν απελευθερωθεί σύντομα, το “μποτιλιάρισμα” θα εντείνει το ήδη αρνητικό κλίμα στην αγορά πετρελαίου, με τις τιμές να έχουν ήδη αυξηθεί κατά 3%, ενώ ανάλογοι φόβοι εκφράζοντα και για τις τιμές μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων, που μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους των καθημερινών αγαθών. Περαιτέρω καθυστερήσεις στην απεμπλοκή του πλοίου, καθώς περισσότερα από 30 ακόμα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτιών βρίσκονται σε αναμονή για να περάσουν τη διώρυγα, μπορεί να επιφέρουν απώλειες ύψους 6-10 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην παγκόσμια οικονομία, σύμφωνα με μελέτη της Allianz.
O απόστρατος στρατηγός του βρετανικού Ναυτικού, Τομ Σαρπ, δήλωσε στο Reuters πως η καλύτερη συνθήκη για την αποκόλληση του πλοίου, θα ήταν μια υψηλλή παλίρροια την ερχόμενη Κυριακή. Όμως τόνισε πως οι διαδικασίες θα απαιτήσουν λεπτούς χειρισμούς, καθώς το πλοίο είναι κολλημένο σε αμμώδες έδαφος τόσο στην πλώρη όσο και στην πρύμνη και μια αρκετά δυνατή ώθηση μπορεί να προκαλέσει ρωγμές στην επιφάνεια του. “Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, θα έχουν ένα πλοίο με κίνδυνο να ναυαγήσει και μια διαρροή πετρελαίου στη διώρυγα”, τόνισε ο Σαρπ.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις