Vivartia: Επιστροφή στην κερδοφορία το 2021
Θετική συμβολή της εστίασης στα αποτελέσματα του γκρουπ. Οι επιπτώσεις κόστους ενέργειας και πρώτων υλών ήδη στα μεγέθη της περασμένης χρήσης και οι επιφυλάξεις για το 2022.
- 28 Ιουλίου 2022 12:00
Αύξηση πωλήσεων σε όλους τους επιμέρους κλάδους δραστηριότητας και επιστροφή στην κερδοφορίας κατά το 2021 παρουσίασε ο όμιλος τροφίμων της Vivartia, σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις χρήσης.
Κύριος παράγοντας ανόδου, το comeback της εστίασης μετά τις καραντίνες του 2020, αλλά και η αναδιάρθρωση των κλάδων. Στον αντίποδα, ο όμιλος ήδη από το 2021, καταγράφει επιπτώσεις από το αυξημένο κόστος ενέργειας και πρώτων υλών, ενώ η διοίκηση για το 2022, εκτιμά ότι κρίσιμος παράγοντας στην εξέλιξη των πωλήσεων της είναι, αν μη τι άλλο, το ολοένα πιεσμένο καταναλωτικό εισόδημα.
Ειδικότερα, οι ενοποιημένες πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 591,9 εκατ. ευρώ (+7,9% σε σχέση με το 2020). Η ανάπτυξη προήλθε κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων του Κλάδου Εστίασης (κατά 30,3 εκατ. ευρώ). Τα δημοσιευμένα κέρδη προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων συμπεριλαμβανομένου του ΔΠΧΑ 16 αυξήθηκαν κατά 3,1% στα 55 εκατ. ευρώ ενώ ο όμιλος εμφάνισε κέρδη μετά από φόρους 0,3 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 16,6 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020.
Τα χρηματικά διαθέσιμα κατά την 31/12/2021 ανήλθαν σε 71,2 εκατ. ευρώ από 45,3 εκατ. ευρώ, επηρεαζόμενα κυρίως από την πώληση της συμμετοχής στη ΜΕΒΓΑΛ, ενώ ο συνολικός δανεισμός ανήλθε σε 425,9 εκατ. ευρώ έναντι 418,7 εκατ. ευρώ. Η μεταβολή σχετίζεται με τη μείωση του δανεισμού που προέκυψε μέσα από την διαδικασία αναδιάρθρωσης του δανεισμού του ομίλου και με το νέο δάνειο που έλαβε η εταιρεία Μιχαήλ Αραμπατζής ΑΕ.
Σχετικά με τις επιμέρους δραστηριότητες του ομίλου, οι πωλήσεις του κλάδου γαλακτοκομικών αυξήθηκαν κατά 1,6% στα 279,6 εκατ. ευρώ, λόγω της αύξηση των εξαγωγών. Τα δημοσιευμένα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων, Αποσβέσεων και Χρηματοοικονομικών Αποτελεσμάτων διαμορφώθηκαν σε 16,7 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 7,8 εκατ. ευρώ έναντι του 2020, επηρεασμένα σημαντικά από τις αυξήσεις τιμών πρώτων υλών και ενέργειας. Τα κέρδη προ φόρων προ της εφαρμογής του ΔΠΧΑ 16 μειώθηκαν κατά 8,1 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 14,1 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων έχουν επηρεαστεί από μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες που σχετίζονται με κινήσεις αναδιάρθρωσης του οργανισμού και των παραγωγικών του δομών, ποσού 1,9 εκατ. ευρώ.
Οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος ανήλθαν σε 71,2 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 12,2%. Ειδικότερα οι εξαγωγές της μητρικής σημείωσαν αύξηση 24,5% σε τζίρο και της θυγατρικής του κλάδου στη Βουλγαρία κατά 9,1%, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε 52,5 εκατ. ευρώ (2020: 48,1 εκατ. ευρώ).
Οι πωλήσεις του κλάδου των Κατεψυγμένων αυξήθηκαν 5,8% στα 171,3 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο τομέας ενίσχυσε τα μερίδιά του σε αξία κατά 0,3% τόσο στην κατηγορία των λαχανικών και κατά 1,5% στην κατηγορία των φρέσκων σαλατών, ενώ παρουσίασε οριακές απώλειες στην κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης (-0,5%). Ειδικότερα η αύξηση των πωλήσεων για τις δυο βασικές εταιρείες του Κλάδου Κατεψυγμένων, ανήλθε σε 4,8% για την εταιρεία ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ και 6,9% για την εταιρεία Μ. ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 26,6 εκατ. ευρώ (+0,8% σε σχέση με το 2020) επηρεασμένα από την σημαντική αύξηση του κόστους ενέργειας και πρώτων υλών. Τα κέρδη προ φόρων προ της εφαρμογής του ΔΠΧΑ 16 αυξήθηκαν αντίστοιχα κατά 0,1 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 25,8 εκατ. ευρώ.
Οι εξαγωγές κατά το 2021, αυξήθηκαν κατά 8,7% και πλέον αντιπροσωπεύουν το 25,3% των πωλήσεων του ομίλου. Η αύξηση στα καταψυγμένα λαχανικά ήταν 13,7%, προερχόμενη κυρίως από τις αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ για τις κατεψυγμένες ζύμες, η αύξηση κατά 8,1%, προήλθε από τις αγορές της Ευρώπης.
Οι πωλήσεις του κλάδου Εστίασης της Vivartia, αυξήθηκαν κατά 26,6% στα 143,6 εκατ. ευρώ και οι συνολικές καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν και στα τέσσερα βασικά σήματα του Κλάδου. Στο σήμα Goody’s η αύξηση ήταν 21,2%, 32,3% στο σήμα Flocafe, 8,5% στα Everest και 45,4% στα La Pasteria. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 14,5 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 11,7 εκατ. ευρω ενώ τα κέρδη προ φόρων προ της εφαρμογής του ΔΠΧΑ 16 αυξήθηκαν κατά 10,7 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 6,1 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις