“Θέλουμε λιγότερους φοιτητές” παραδέχθηκε ο Μητσοτάκης – “Δεν είναι κοινωνικό μειονέκτημα οι πτυχιούχοι” απάντησε ο Τσίπρας

“Θέλουμε λιγότερους φοιτητές” παραδέχθηκε ο Μητσοτάκης – “Δεν είναι κοινωνικό μειονέκτημα οι πτυχιούχοι” απάντησε ο Τσίπρας
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αλέξης Τσίπρας στην Ολομέλεια της Βουλής Eurokinissi

Σκληρή κόντρα για την Παιδεία στη Βουλή. Τι είπαν στις δευτερολογίες του ο πρωθυπουργός και ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολιτευσης.

Η παραδοχή του πρωθυπουργού ότι επιθυμεί λιγότερους φοιτητές στα πανεπιστήμια και η διαφωνία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης που ζήτησε αύξηση των ποσοστών των πτυχιούχων στην ελληνική κοινωνία χαρακτήρισε τις δευτερολογίες του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Αλέξη Τσίπρα.

Η κυβέρνηση θα επιμείνει στην πολιτική της βάσης εισαγωγής επισήμανε στην δευτερολογία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναγνωρίζοντας πως πρόκειται για μία απόφαση που δυσαρεστεί. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο πρωθυπουργός «η απόφαση να επιβάλλουμε την βάση εισαγωγής δεν είναι μια δημοφιλής απόφαση. Είναι μια δυσάρεστη απόφαση που ταράζει τα νερά της εκπαίδευση. Έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών που μπαίνουν στα τριτοβάθμια ιδρύματα». Σημείωσε όμως πως «αποτέλεσε μέρος του προεκλογικού μας προγράμματος». Επισήμανε ότι «η Γερμανία έχει πολύ μικρότερο αριθμό φοιτητών στα πανεπιστήμια της και ταυτόχρονα ένα εξαιρετικό σύστημα τεχνικής εκπαίδευσης σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε στην Ελλάδα».

Εμμέσως ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραδέχθηκε ότι υπάρχουν στρεβλώσεις με την βάση εισαγωγής. Αναφέρθηκε σε παιδιά που έγραψαν καλά αλλά έμειναν έξω από την σχολή της προτίμησής τους. Όπως είπε «είχαμε πράγματι λίγες τέτοιες περιπτώσεις παιδιών που έγραψαν καλά αλλά δεν έπιασαν την βάση εισαγωγής στο ειδικό μάθημα» αλλά σημείωσε πως «τα παιδιά αυτά θα εισαχθούν σε αρχιτεκτονικές σχολές». Τόνισε πως οι πανελλήνιες «είναι ένα ανταγωνιστικό σύστημα επιβραβεύονται αυτοί που γράφουν καλύτερα και οι κανόνες είναι γνωστοί εκ των προτέρων». Σημείωσε όμως πως «αν υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις εδώ είμαστε για να δούμε αν στο μέλλον μπορούν να διορθωθούν» παραδεχόμενος ουσιαστικά την ύπαρξη του προβλήματος. Επισήμανε όμως πως «δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να επισκιάσει το ειδικό» αφού «όταν έχεις γράψει 3 συνιστά μια περιφρόνηση της διαδικασίας» των εξετάσεων.

Υπέρ της ενίσχυσης της πανεπιστημιακής κατάρτισης των νέων ανθρώπων τάχθηκε στην τοποθέτησή του ο Αλέξης Τσίπρας λέγοντας μάλιστα ότι σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Σημείωσε χαρακτηριστικά πως «η Κομισιόν προτείνει το ποσοστό να ανέβει στο 50% και ως πρώτο βήμα στο 45%» στους νέους ανθρώπους. Όπως επισήμανε ο Αλέξης Τσίπρας «δεν θεωρώ πρόβλημα η μειονέκτημα το ότι η χώρα μας έχει νέους που έχουν κατάρτιση, γνώση, σπουδές και πανεπιστημιακούς τίτλους» προσθέτοντας πως «το πρόβλημα είναι πως φεύγουν κατά χιλιάδες στο εξωτερικό και στελεχώνουν την παραγωγική δομή άλλων κρατών ενώ εμείς τους έχουμε εκπαιδεύσει» . Σημείωσε πως «εμείς πιστεύουμε στην αυταξία της γνώσης. Δεν παλεύουμε για να κόβονται παιδιά από τις πανεπιστημιακές σχολές. Γι αυτό και λέμε να προσλάβουμε καθηγητές. Εκεί βρίσκεται το μεγάλο μειονέκτημα και όχι στον αριθμό των φοιτητών».

Όσον αφορά στο νομοσχέδιο ο Αλέξης Τσίπρας σημείωσε ότι είναι υπέρ της αξιολόγησης. Τονίζοντας όμως ότι «η αξιολόγηση δεν είναι σαν τα καλιστεία» τονίζοντας ότι δεν πρέπει να υπάρχει «τιμωρητική προσωπική αξιολόγηση» αλλά αξιολόγηση της απόδοσης της σχολικής μονάδας.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα