Στριμάρουν τώρα: Ντοκιμαντέρ για την Ουκρανία στην online έκδοση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Στριμάρουν τώρα: Ντοκιμαντέρ για την Ουκρανία στην online έκδοση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Σινεμά από το σπίτι, κάθε εβδομάδα. Οι τοπ επιλογές, διαλεγμένες κάθε εβδομάδα από το NEWS 24/7.

Πολλές οι streaming επιλογές στο ελληνικό ίντερνετ, γι’αυτό κι εμείς διαλέγουμε κάθε εβδομάδα τους τοπ τίτλους που αξίζει να δοκιμάσεις. Σήμερα κάνουμε focus στο 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που μέσω την ονλάιν πλατφόρμας προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις ταινίες του προγράμματος, από το σπίτι. Ντοκιμαντέρ από την Ελλάδα και την Ουκρανία, ντοκιμαντέρ για οικογενειακές σχέσεις και ευρηματικά whodunnit, σε μια ενδεικτική επιλογή πέντε τίτλων.

Όλος ο κατάλογος είναι διαθέσιμος στην ονλάιν πλατφόρμα online.filmfestival.gr, με την τιμή κάθε εισιτηρίου στα 3 ευρώ.

***

Γ@μώ τη δουλειά μου (F@ck This Job)

Η 35χρονη Νατάσα είναι μια νεόπλουτη, επιτυχημένη γυναίκα που αποζητά δημοσιότητα, φήμη και να κάνει τα όνειρά της πραγματικότητα. Έτσι αποφασίζει να ιδρύσει ένα ανεξάρτητο τηλεοπτικό κανάλι στη Ρωσία του Πούτιν. Προσλαμβάνει δημοσιογράφους υπέρ της αντιπολίτευσης και μειονότητες όπως η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα. Σύντομα, το «βλαστάρι» της μετατρέπεται σε μια όαση πολιτικής και σεξουαλικής ελευθερίας. Το Dozhd TV (γνωστό και ως TV Rain, η «τηλεόραση της βροχής») είναι το μοναδικό κανάλι ανεξάρτητης δημοσιογραφίας που έχει επιβιώσει το καθεστώς του Πούτιν. Όταν ξεκίνησε, η γυναίκα αυτή δεν φανταζόταν πως θα στεκόταν στην πρώτη γραμμή της μάχης μεταξύ Αλήθειας και Προπαγάνδας, ούτε πως θα έχανε όλη της την περιουσία. Δεν ήξερε πως θα γινόταν «ξένος πράκτορας» στην ίδια της τη χώρα.

Στριμάρει: Online Festival

Χειροπαλαιστής

Ο Παναγιώτης, ένας χειροπαλαιστής που ζει στην επαρχία, δεν αντέχει άλλο τη νοοτροπία της μικρής κοινωνίας και μετακομίζει στην Αθήνα για να κυνηγήσει τα όνειρα του και να ασχοληθεί πιο επαγγελματικά με το άθλημα της χειροπάλης. Εκεί, οι επιλογές του θα τον φέρουν αντιμέτωπο σ’ έναν αγώνα «μπρα ντε φερ» με τον πιο δύσκολο αντίπαλό του: τον εαυτό του.

Με φόντο μια σύγχρονη Ελλάδα βουτηγμένη στην Κρίση, από την απομόνωση της επαρχίας μέχρι την αστική απόγνωση της Αθήνας, μια ιδιότυπη διαδρομή ενηλικίωσης φανερώνεται στο προσωπικό, γεμάτο αντιφάσεις ταξίδι ενός κατεξοχήν κινηματογραφικού ήρωα– αστείου, υπαρξιακού, δραματικού, όλα την ίδια στιγμή.

Στριμάρει: Online Festival

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Μεγάλη συνέντευξη με τον βραβευμένο σκηνοθέτη της ταινίας, Γιώργο Γούση

Χαρακώματα (Trenches)

Στο Ντονμπάς στην Ουκρανία, όσο οι διπλωμάτες διαπραγματεύονται εκ του μακρόθεν επισφαλείς εκεχειρίες και κατάπαυση του πυρός, οι Ουκρανοί στρατιώτες μάχονται κατά των αυτονομιστών που υποστηρίζει η Ρωσία. Την ίδια στιγμή που συνομήλικοί τους βιώνουν τα καλύτερα χρόνια της ζωής τους, στην πρώτη γραμμή πολεμούν άντρες και γυναίκες, καταδικασμένοι να σκάβουν ανελλιπώς χαρακώματα, ενώ δίπλα τους πέφτουν βόμβες η μία μετά την άλλη.

Στριμάρει: Online Festival

Για μια χούφτα τηγανητές πατάτες (For a Fistful of Fries)

Ο επιθεωρητής Λεμουάν, που θυμίζει περισσότερο τον Χατς παρά τον Στάρσκι από το θρυλικό αστυνομικό δίδυμο, διερευνά μια υπόθεση δολοφονίας σε μια κακόφημη περιοχή των Βρυξελλών. Η Καλιμά Σισού, μια ιερόδουλη που εκδιδόταν περιστασιακά, βρέθηκε νεκρή στο διαμέρισμά της. Όλες οι ενδείξεις ενοχοποιούν τον Αλέν, τον πρώην της που δούλευε ως κρεοπώλης – μόνο που εκείνος δεν μπορεί να ανακαλέσει στη μνήμη του εκείνο το απόγευμα. Όμως με το που ανακαλύπτουν κάποιες τηγανιτές πατάτες κι ένα τάπερ, ο Λεμουάν και οι συνεργάτες του θα καταφέρουν να συντάξουν το κατηγορητήριο εναντίον του Αλέν. Ιντερπόλ, το νου σου! Ένα ευχάριστο πλην σκοτεινό ντοκιμαντέρ του είδους που ανιχνεύει αληθινά εγκλήματα, από τους σκηνοθέτες της καλτ σειράς “Strip-Tease”.

Στριμάρει: Online Festival

Τρία λεπτά – Μια διαστολή (Three Minutes – A Lengthening)

Ένα δημιουργικό ντοκιμαντέρ φτιαγμένο από υλικό αρχείου, το οποίο φέρνει στη φως μια ερασιτεχνική ταινία που γύρισε ο Ντέιβιντ Κουρτς το 1938 σε μια εβραϊκή πόλη της Πολωνίας, και προσπαθεί να αναβάλει το τέλος της. Στα τέλη του 1939, οι άνθρωποι που συναντάμε στην ταινία, όπως και όλοι οι Εβραίοι του Νασιέλσκ, εκτοπίστηκαν σε γκέτο και στην πορεία οδηγήθηκαν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης της Τρεμπλίνκα. Το υλικό του Κουρτς, το οποίο είχε σχεδόν αλλοιωθεί προτού βρεθεί και αποκατασταθεί, είναι το μόνο οπτικό αρχείο που έχει απομείνει. Αυτά τα τρία λεπτά εξετάζονται προσεκτικά, αποκαλύπτοντας τις ιστορίες που κρύβονται στο σελιλόιντ. Ένας κρίσιμος αναστοχασμός για τη σημασία της κινηματογραφικής καταγραφής μιας κοινότητας που έχει πλέον χαθεί: όσο, όμως, εμείς συνεχίζουμε να παρακολουθούμε, η ιστορία δεν έχει τελειώσει.

Στριμάρει: Online Festival

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ: Η σκληρή αλήθεια για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα