Στην τελική ευθεία η κατασκευή του πρώτου τμήματος του ΒΟΑΚ

Στην τελική ευθεία η κατασκευή του πρώτου τμήματος του ΒΟΑΚ
Αυτοκινητόδρομος (φωτογραφία αρχείου) Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Στην τελική ευθεία για να δοθούν οι προσφορές περνάει το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη. Με χθεσινή του απόφαση το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους.

Το τμήμα από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιομέτρων θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Είναι ακόμα ένα βήμα μπρος στον διαγωνισμό που ξεκίνησε το 2018.

Σύμφωνα με πληροφορίες τώρα ανοίγει ο δρόμος για την κατάθεση των προσφορών που όπως φαίνεται θα δοθούν στο τέλος του έτους. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν οι 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite), 4.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL.

Είναι η πρώτη έγκριση περιβαλλοντικής μελέτης που δίνεται στον ΒΟΑΚ. Η επόμενη θα αφορά το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, ο διαγωνισμός του οποίου επίσης ξεκίνησε το 2018 με συμμετοχή από τους: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL.

Η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) υπεγράφη από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής και αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του εμβληματικού έργου.

Ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος

O σύγχρονος αυτοκινητόδρομος της Κρήτης, που θα ενώνει το νησί από την Κίσσαμο έως τη Σητεία, θα αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις υποδομών που θα υλοποιηθούν στη χώρα τα επόμενα έτη.

Το έργο του ΒΟΑΚ θα συμπληρωθεί από ακόμα ένα διαγωνισμό που αφορά το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος μήκους 14,5 χιλιομέτρων. Το τμήμα αυτό ετοιμάζεται να δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο το επόμενο δίμηνο.

Συνολικά θα δαπανηθούν πάνω από 1,6 δισ. ευρώ για την κατασκευή ενός σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητόδρομου που θα ενώνει τα μεγάλα αστικά και τουριστικά κέντρα της Κρήτης ενώ προβλέπεται και η σύνδεση με τα δύο μεγάλα αεροδρόμια του νησιού, αυτά των Χανίων και του Ηρακλείου.

Ποσό περίπου 430 εκατ. ευρώ θα διατεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης πράγμα που σημαίνει ότι κάποια τμήματα θα πρέπει να έχουν παραδοθεί μέχρι το 2026. Τα έργα εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να τρέχουν από το 2023. Η πλήρης ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται περίπου για το 2028.

Κατασκευή και οδική ασφάλεια

Στην πλήρη του ανάπτυξη ο ΒΟΑΚ θα διαθέτει 46 Ανισόπεδους Κόμβους, 15 Σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 Γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που σε πολλα θα θυμίζει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού μιας και μεγαλό μέρος των έργων, θα αφορά διαπλάτυνση του υφιστάμενου άξονα.

Με την ολοκλήρωση του θα “θεραπεύσει” ένα δρόμο-καρμανιόλα που κάθε χρόνο σημειώνονται πολλά τροχαία ατυχήματα και αρκετοί θάνατοι. Η αύξηση της οδικής ασφάλειας και της οδηγικής εμπειρίας θα μετατρέψει τον ΒΟΑΚ σε ένα αυτοκινητόδρομο που δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τους υπόλοιπους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα