“Κομμένη” η αγορά καλλυντικών από τα σούπερ μάρκετ

“Κομμένη” η αγορά καλλυντικών από τα σούπερ μάρκετ
Shutterstock

Παρατείνεται η απαγόρευση πώλησης καλλυντικών από σημεία ευρείας διανομής, όπως τα σούπερ μάρκετ, ωστόσο μπορούν να διαθέτουν τα συγκεκριμένα προϊόντα από τα διαδικτυακά καταστήματά τους.

Την απαγόρευση πώλησης καλλυντικών στα σούπερ μάρκετ που λειτουργούν στις «κόκκινες περιοχές», μετά από 12 μήνες διαρκούς αναταραχής στην αγορά λιανεμπορίου, προχώρησε η κυβέρνηση, με απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ της 20ής Φεβρουαρίου (αρ. Φύλλου 648), και που επαναβεβαιώθηκε με νέο ΦΕΚ της 6ης Μαρτίου.

Πρακτικά εδώ και περίπου τρεις εβδομάδες, οι καταναλωτές δεν μπορούν να αγοράσουν από σημεία ευρείας διανομής όπως είναι τα σούπερ μάρκετ, προϊόντα όπως αρώματα, κρέμες προσώπου, είδη μακιγιάζ αλλά και αντιηλιακά (με βάση τους ΚΑΔ 47.75.76.02- 47.75.76.12).

Η συγκεκριμένη εξαίρεση έρχεται μετά από τη «διαμαρτυρία» μεγάλων εξειδικευμένων αλυσίδων καλλυντικών, και συνάδει με το μοτίβο που ακολουθήθηκε για τις εξαιρέσεις των βιβλίων, των ειδών ρουχισμού, των ηλεκτρικών, των αποκριάτικων ειδών κ.ο.κ.

Παρόλα αυτά -όπως εξάλλου ισχύει για όλες τις εξαιρέσεις- η πώληση των παραπάνω κατηγοριών επιτρέπεται από τα διαδικτυακά καταστήματα των σούπερ μάρκετ, γεγονός που υποστηρίζει τις πωλήσεις των προμηθευτών καλλυντικών ευρείας διανομής (δηλαδή των πιο φθηνών καλλυντικών), παρά την απαγόρευση. Σημειώνεται δε ότι οι «απαγορεύσεις» δεν έχουν επεκταθεί στο κανάλι του φαρμακείου, όπου εκτός των συνταγογραφούμενων καλλυντικών, πωλείται και πληθώρα άλλων καλλυντικών.

Στην αγορά έχει δε προκαλέσει εντύπωση πως αποφασίστηκε η εξαίρεση πώλησης καλλυντικών καθημερινής χρήσης, μετά από αίτημα των αλυσίδων που κατά κανόνα πωλούν καλλυντικά επιλεκτικής διανομής (δηλαδή ακριβά φιρμάτα καλλυντικά), και οι οποίες εν πολλοίς έχουν παρουσία και στο ηλεκτρονικό κανάλι.

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στις κατηγορίες των καλλυντικών και των προϊόντων ατομικής περιποίησης σημείωσαν πέρυσι αύξηση 5,4% σε σχέση με το 2019, και ήδη ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), με επιστολές του προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Υγείας και Οικονομικών ζητά την άρσης της απαγόρευσης.

Πέρα από τις γκρίνιες που οδηγούν σε αναπόφευκτες στρεβλώσεις αλλά και σε διαρκή σύγχυση τους καταναλωτές, που δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν αποσμητικό από τα σούπερ μάρκετ, η αγορά καλλυντικών μέσα στην πανδημία δείχνει μεγάλες αντοχές.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τον Νοέμβριο (κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown), τα καλλυντικά μαζί με τα φαρμακευτικά προϊόντα εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων κατά 32,8%, τάση που συνεχίστηκε τον Δεκέμβριο, με πιο ήπιο ρυθμό (+21,4%). Σε ετήσια βάση ο κλάδος των καλλυντικών-φαρμακευτικών προϊόντων εμφανίζει αύξηση 18,2%, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα