Προχωρά ο διαγωνισμός για το έργο που θα συνδέσει τον Σταθμό Λαρίσης με το Μετρό

Προχωρά ο διαγωνισμός για το έργο που θα συνδέσει τον Σταθμό Λαρίσης με το Μετρό
Σταθμός Λαρίσης INTIME NEWS

Ποιο το κόστος για το έργο που θα ενώνει το Μετρό της Αθήνας με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της πρωτεύουσας. Αναλυτικά τι περιλαμβάνει.

Η κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ μειοδότησε στα έργα Β` φάσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών. Εχθές ολοκληρώθηκε η αποσφράγιση των προσφορών και η ανωτέρω κοινοπραξία επικράτησε με ποσοστό 7,5%. Στον διαγωνισμό κατέβηκαν 3 σχήματα: Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-ΜYTILINEOS (6%), Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ 7,5% και ΑΒΑΞ 5,07%. Η έναρξη του διαγωνισμού πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου.

Όπως αναφέρει το ypodomes.com, με αυτό το έργο το Μετρό της Αθήνας θα συνδεθεί με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της πρωτεύουσας. Η ΕΡΓΟΣΕ που είναι η αναθέτουσα αρχή έβγαλε σε δημοπράτηση νέα έργα στα οποία επιπλέον περιλαμβάνεται και η κατασκευή τριών νέων αποβαθρών, τοποθέτηση ηλεκτροκίνησης αλλά και σημαντικές εργασίες σε διάφορα σημεία του σταθμού.

Στα έργα δεν συμπεριλαμβάνεται κάποια αναβάθμιση του κτιρίου του σταθμού καθώς αυτό θα γίνει ως ξεχωριστό έργο, πιθανότατα από τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Η υπόγεια σύνδεση του σταθμού Μετρό “Σταθμός Λαρίσης” με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό θα σταματήσει ένα παράδοξο δύο δεκαετιών. Από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, δεν προβλέφθηκαν σε καμία έξοδο ανελκυστήρες, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των επιβατών με βαλίτσες που έχουν προορισμό το σιδηροδρομικό σταθμό.

Ένα μεγάλο έργο

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό με ΦΠΑ 42,14 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 33,99 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 30 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης και αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις η νέα εικόνα των γραμμών και η υπόγεια σύνδεση με το Μετρό θα έχει επιτευχθεί μέχρι το 2025.

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Θα πρέπει να θυμίσουμε ότι από το 2017 στον Σταθμό της Αθήνας λειτουργούν σύγχρονες αποβάθρες με ηλεκτροκίνηση, στη δεξιά πλευρά του ακινήτου, όμως η γενική εικόνα του σημαντικότερου σταθμού της χώρας, είναι απογοητευτική σε σχέση με τα σύγχρονα standards και το βλέπουμε σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Επί της ουσίας με την νέα αυτή εργολαβία, το “σιδηροδρομικό” προσώπου του σταθμού θα έχει ανακαινιστεί και εκσυγχρονιστεί πλήρως και αυτό που θα απομένει είναι τι μέλλει γενέσθαι με το κτίριο.

Το αντικείμενο των έργων

Συνοπτικά το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση Έργου αφορά:

-Πλήρης κατασκευή τριών νέων αποβαθρών και των στεγάστρων τους και κατασκευή της θεμελίωσης των μελλοντικών εγκαταστάσεων του επιπέδου +1+2.

– Ολοκλήρωση της κατασκευής της μεγάλης υπόγειας πεζοδιάβασης του Σ.Σ. Αθηνών περί την Χ.Θ. 10+300 κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες Νο 1, 2 & 3 συμπεριλαμβανομένου του κελύφους των καταστημάτων εντός της υπόγειας διάβασης, τις κλίμακες, τις κυλιόμενες κλίμακες, τους ανελκυστήρες και την σύνδεση με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.

– Κατασκευή της Νότιας εισόδου του Σ.Σ. Αθηνών και σύνδεση με το Αττικό Μετρό. Για την κατασκευή απαιτείται να προηγηθεί η καθαίρεση μέρους του υπάρχοντος κτιρίου του Σ.Σ. Αθηνών (κατάστημα ΟΠΑΠ) και αποκατάσταση της πλαϊνής όψης του κτιρίου μετά τις αναγκαίες παρεμβάσεις καθώς και καθαίρεση του πέτρινου τοίχου κατά μήκος της οδού Δηληγιάννη -κλειδουχείου (κτίριο Νο 3-τέλος της αποβάθρας 1) και κατασκευή νέων περιφράξεων κατά μήκος της οδού Δηληγιάννη κ κατά μήκος της γραμμής Νο1 από τεχνικό οδού Πέλοπος έως αποβάθρες.

Στα έργα περιλαμβάνεται επίσης αποχετευτικός αγωγός, ράμπα εισόδου από την οδό Κων/πόλεως (πλακόστρωση, φωτισμός). κατασκευή τριών νέων μεταλλικών άνω πεζοδιαβάσεων , τεχνικο κάτω διάβασης της οδού Σεπολίων με σκοπό την ολοκλήρωση των εργασιών υποδομής επί του σιδηροδρομικού διαδρόμου και την απρόσκοπτη εγκατάσταση της επιδομής και της ηλεκτροκίνησης.

Η παλιά υπόγεια πεζοδιάβαση κάτω από τις αποβάθρες 1, 2 & 3 θα καθαιρεθεί και θα πραγματοποιηθεί κατασκευή νέας μικρής υπόγειας πεζοδιάβασης με κλίμακες και τους ανελκυστήρες.

Τέλος περιλαμβάνονται γραμμές, ηλεκτροκίνηση συνολικά 7χλμ, κυλιόμενες κλίμακες, ανελκυστήρες, πυρόσβεση, ηλεκτροφωτισμός κλπ) με τις υφιστάμενες λειτουργούσες εγκαταστάσεις κ.α.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα