Στη δημοσιότητα από το υπουργείο Παιδείας το σύστημα μοριοδότησης
Στη δημοσιότητα δόθηκε σήμερα από το υπουργείο Παιδείας το σύστημα μοριοδότησης των εκπαιδευτικών, την ώρα που δάσκαλοι και καθηγητές βρίσκονταν έξω από το υπουργείο Διαμαρτυρόμενοι και μιλώντας για σύστημα απολύσεων.
- 20 Δεκεμβρίου 2018 13:57
Καθηγητές, δάσκαλοι και σωματεία εκπαιδευτικών έχουν συγκεντρωθεί έξω από το υπουργείο παιδείας, διαμαρτυρόμενοι για σύστημα μοριοδότησης για τον διορισμό τους που προβλέπεται στο σχετικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης.
Οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται, όπως λένε, γιατί σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν έως τώρα για το νέο σύστημα διορισμών, το 50% της μοριοδότησης θα είναι το πτυχίο τους και η προϋπηρεσία και το άλλο 50% η κατοχή ακαδημαϊκών τίτλων, κάτι που υποβαθμίζει το πτυχίο τους και παράλληλα τους υποχρεώνει να διεκδικούν επιπλέον τίτλους σπουδών και κατά συνέπεια σε επιπλέον έξοδα.
Ο Νίκος Βάρδαλης, εκλεγμένος στο ΔΣ της ΟΛΜΕ με το ΠΑΜΕ δήλωσε πως “Η σημερινή κινητοποίηση γίνεται ως απάντηση δεκάδων σωματείων ενάντια στην πολιτική των απολύσεων που εξήγγειλε το υπουργείο. Χαρακτηριστικά, σε μια χρονιά που έχει πάρει ουσιαστικά 30.000 εκπαιδευτικούς συμβασιούχους, 15.000 συμβασιούχους στην Ειδική αγωγή το υπουργείο μιλάει για την θεσμοθέτηση 4.500 θέσεων στην ειδική αγωγή και το ειδικό προσωπικό. Μιλάμε για σταγόνα στον ωκεανό. Ο κύριος Γαβρόγλου σε συνάντηση μας έχει πει ότι το αίτημα για 25.000 διορισμούς είναι σωστό γιατί τόσοι χρειάζονται, αλλά δεν υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος. Δηλαδή πετιούνται στον δρόμο συνάδελφοι επειδή δεν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος, ο οποίος όμως υπάρχει για να μειώνονται οι φόροι των μεγάλων επιχειρήσεων. Οι ανάγκες των καθηγητών, είναι απόλυτα ρεαλιστικές για να λειτουργούν σωστά τα σχολεία”
Οι καθηγητές και δάσκαλοι ζητούν συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας ώστε να ενημερωθούν αναλυτικά για τις προσλήψεις και το νέο σύστημα μοριοδότησης.
Νωρίτερα, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ δεν ανταποκρίθηκαν σε κάλεσμα του υπουργού Παιδείας για συνάντηση στις 9:30 το πρωί σε αίθουσα της Βουλής, αναφέροντας πως “η συνάντηση της Πέμπτης μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο στο Υπουργείο Παιδείας υπό την δυναμική αντίδραση του κλάδου”.
Το σύστημα διορισμών:
Το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα σήμερα το σύστημα των διορισμών εκπαιδευτικών -ανεξαρτήτως της μη της συνάντησης με τις ομοσπονδίες.
Οπως αναφέρει στην ανακοίνωση του:
“Τηρώντας τη δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε τριετές πρόγραμμα 15.000 μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση (4.500 το 2019 στην Ειδική Αγωγή, 5.250 το 2020 και 5.250 το 2021 για τις ανάγκες και των δύο βαθμίδων Εκπαίδευσης συνολικά), προβαίνουμε σήμερα στην κατάθεση της πρότασης για το σύστημα διορισμού.
Η κυβέρνηση συγκροτεί την πρότασή της με τους εξής βασικούς άξονες υλοποίησης:
1. την προκήρυξη και ευθύνη της διαδικασίας αναλαμβάνει το ΑΣΕΠ με σύστημα μοριοδότησης κριτηρίων μέσω προκήρυξης κάθε 2 χρόνια,
2. οι προβλέψεις του ν. 3848/2010 και του γραπτού διαγωνισμού καταργούνται,
3. τίθεται σε ισχύ ενιαίο σύστημα μοριοδότησης για μόνιμους και αναπληρωτές,
4. συντάσσεται ενιαίος πίνακας που θα χρησιμοποιείται τόσο για τον διορισμό μονίμων όσο και για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών,
5. προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις για την εξασφάλιση της Παιδαγωγικής Επάρκειας όσων εκπαιδευτικών δεν τη διαθέτουν.
Πυλώνες κριτήριων:
• προϋπηρεσία αναπληρωτών έως και τους 120 μήνες,
• ακαδημαϊκά προσόντα,
• κοινωνικά κριτήρια (τέκνα, αναπηρία).
Το προτεινόμενο σύστημα μοριοδότησης επιδιώκει:
α) να αξιοποιηθεί η πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με στόχο την απορρόφηση μεγάλου μέρους όσων για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και ταυτόχρονα,
β) να μην αποκλείονται από ουσιαστική διεκδίκηση των προκηρυγμένων θέσεων νέοι εκπαιδευτικοί με μικρή ή χωρίς προϋπηρεσία αλλά με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα.
Στο πνεύμα αυτό αποδίδεται ίση βαρύτητα στην προϋπηρεσία και στα ακαδημαϊκά προσόντα:
Α. Ακαδημαϊκά Προσόντα
• Διδακτορικό δίπλωμα: σαράντα (40) μονάδες.
• Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: είκοσι (20) μονάδες.
• Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: επτά (7) μονάδες
• Δεύτερο πτυχίο: δεκαέξι (16) μονάδες
• Ο βαθμός του πτυχίου έως είκοσι μία (21) μονάδες και ως εξής: για πτυχία με χαρακτηρισμό “Καλώς” επτά (7) μονάδες, με χαρακτηρισμό “Λίαν Καλώς” δεκατέσσερις (14) μονάδες και με χαρακτηρισμό “Άριστα” είκοσι μία (21) μονάδες.
•Γνώση μιας (1) ξένης γλώσσας:
• Άριστη γνώση: οχτώ (8) μονάδες.
• Πολύ καλή γνώση: έξι (6 μονάδες).
• Καλή γνώση: τέσσερις (4)μονάδες.
Σε περίπτωση κατοχής περισσοτέρων τίτλων μοριοδοτείται μόνο ο ανώτερος.
•Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου) : τέσσερις (4) μονάδες.
• Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από Α.Ε.Ι διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών: τέσσερις (4) μονάδες.
Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από τα ακαδημαϊκά προσόντα είναι 120 μονάδες.
Β. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία:
• Μια (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και μέχρι τους 120 μήνες, εκατόν είκοσι (120) μονάδες.
Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από προϋπηρεσία είναι 120 μονάδες.
Γ. Κοινωνικά κριτήρια:
• Αριθμός τέκνων
• Μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου, ή του/της συζύγου ή τέκνου
Ύστερα από 10 χρόνια αδιοριστίας και υποστελέχωσης όλων των εκπαιδευτικών δομών, επανέρχεται η κανονικότητα και στο χώρο της στελέχωσης της εκπαίδευσης και τερματίζεται η εργασιακή ανασφάλεια και αβεβαιότητα χιλιάδων εκπαιδευτικών, καθώς υλοποιείται η δέσμευση της κυβέρνησης για προτεραιότητα στην κάλυψη των αναγκών του χώρου της εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό, με σκοπό την ομαλή λειτουργία των σχολείων προς όφελος των μαθητών και ευρύτερα της κοινωνίας.
Υποχρεωτική δίχρονη σχολική εκπαίδευση:
H θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης ή αλλιώς η θεσμοθέτηση του δικαιώματος πρόσβασης όλων των παιδιών 4-6 ετών στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αποτελεί πολιτική απόφαση στήριξης και ενίσχυσης τόσο της δημόσιας εκπαίδευσης όσο και του εισοδήματος της οικογένειας.
Η δέσμευση θέσεων στους παιδικούς σταθμούς από παιδιά ηλικίας 4-5 ετών τα οποία παρέμεναν εκτός εκπαιδευτικού συστήματος και ο συνακόλουθος αποκλεισμός μικρότερων παιδιών 0-4 ετών από τις δομές αγωγής και φροντίδας, δημιούργησε ένα φαύλο κύκλο αποκλεισμών.
Η υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων (ηλικίας 4-5 ετών) στο νηπιαγωγείο απελευθερώνει θέσεις στους παιδικούς σταθμούς για τα μικρότερα παιδιά και κυρίως τα βρέφη που, κατά κανόνα, αποκλείονται από τις δομές κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας”