Euroferry Olympia: Η απάντηση του ομίλου Grimaldi στις καταγγελίες για κακές συνθήκες ταξιδιού

Euroferry Olympia: Η απάντηση του ομίλου Grimaldi  στις καταγγελίες για κακές συνθήκες ταξιδιού
Euroferry Olympia eurokinissi

Ο Όμιλος Grimaldi προχώρησε σε διευκρινίσεις σχετικά με τις καταγγελίες για κακές συνθήκες ταξιδιού στο Euroferry Olympia. Πληροφορίες και για άλλους επιζώντες στο πλοίο - Σε εξέλιξη επιχείρηση της ΕΜΑΚ.

Μετά τις καταγγελίες για άθλιες συνθήκες που επικρατούσαν στο πλοίο Euroferry Olympia, με αποτέλεσμα οι οδηγοί των φορτηγών να μην κοιμούνται στις καμπίνες αλλά μέσα στα φορτηγά, ο όμιλος Grimaldi προχώρησε σε διευκρινιστική ανακοίνωση – απάντηση στους ισχυρισμούς αυτούς.

Νωρίτερα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών κ. Απόστολος Κενανίδης, κατήγγειλε ότι οι συνθήκες στις καμπίνες του πλοίου είναι κακές και γι΄αυτό τον λόγο οι οδηγοί αναγκάζονται να κοιμούνται στα γκαράζ. Για άθλιες συνθήκες έκανε λόγο και η σύζυγος ενός Έλληνα αγνοούμενου οδηγού – φορτηγού, Βάνα Μπεκιάρη. Υπάρχουν επίσης αναφορές του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στηνΗγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, οπότε και ξέσπασε η μεγάλη φωτιά στο πλοίο.

Ειδικότερα, στη δήλωση που έδωσε στη δημοσιότητα, ο όμιλος Grimaldi αναφέρει: «Όπως και τα άλλα πλοία του Ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του Ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.

Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του Ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου”.

Ενώ συνεχίζει: Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του Ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022.

Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο). Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες.

Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ».

Ελαφρά αφυδατωμένος ο 21χρονος – Διέφυγε τον κίνδυνο ο Βούλγαρος οδηγός

Για προληπτικούς λόγους, στην Πνευμονολογική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, νοσηλεύεται ο 21χρονος Λευκορώσος, που διασώθηκε σήμερα, μετά από δύο 24ωρα, από το φλεγόμενο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Euroferry Olympia».

Σύμφωνα με τον διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, Λεωνίδα Ρουμπάτη, «ο 21χρονος φέρει μόνο ενδείξεις αφυδάτωσης, ενώ του γίνονται όλες οι εξετάσεις».

«Από τις πρώτες πληροφορίες με τους γιατρούς είπε ότι άκουγε και άλλες φωνές. Ελπίζουμε να υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι ζωντανοί και να είναι καλά στην υγεία τους», δήλωσε ο κ. Ρουμπάτης.

Εξάλλου εντός της ημέρας αναμένεται να αποσωληνωθεί ο 65χρονος Βούλγαρος οδηγός, καθώς βελτιώνεται η υγεία του.

Εξιτήρια από το Νοσοκομείο θα λάβουν σήμερα και ο Αφγανός, αλλά και ο Ρουμάνος, διασωθείς επιβάτης, ενώ στο νοσοκομείο θα παραμείνουν για νοσηλεία δύο άτομα που βρίσκονται στη Πνευμονολογική Κλινική.

Να σημειωθεί ότι μετά το τραγικό συμβάν και κατά την αποβίβασή τους στην Κέρκυρα χρειάσθηκε αρχικά να διακομίσθηκαν με το ΕΚΑΒ στο ΤΕΠ του Γ.Ν. Κέρκυρας 10 ασθενείς εννέα άνδρες και μία γυναίκα, στους οποίους παρασχέθηκαν άμεσα οι πρώτες βοήθειες.

Τι αποκαλύπτεται από την καρτέλα των επιθεωρήσεων στο Euroferry Olympia

Προβλήματα σε κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας είχαν εντοπίσει οι επιθεωρητές που έκαναν τρεις διαδοχικούς ελέγχους στο πλοίο Euroferry Olympia. Τα προβλήματα αφορούσαν, μεταξύ άλλων, στο πρωτόκολλο πυρασφάλειας, τον φωτισμό έκτακτης ανάγκης και το σύστημα αναγγελιών προς τους επιβάτες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Φωτιά στο πλοίο "Euroferry Olympia" στην Κέρκυρα eurokinissi

Σύμφωνα με την καρτέλα του σκάφους στη διεθνή ναυτική βάση δεδομένων Equasis, που είδε το NEWS 24/7, το πλοίο είχε υποβληθεί σε διευρυμένη επιθεώρηση τρεις φορές τον τελευταίο χρόνο στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Από το ίδιο αρχείο προκύπτει ότι και στις τρεις επιθεωρήσεις είχαν εντοπιστεί παραλήψεις που συνδέονται με ζητήματα ασφάλειας, ωστόσο δεν κρίθηκε απαραίτητο να επιβληθεί η κράτηση του πλοίου στο λιμάνι. Πρόκειται για το έσχατο μέτρο ασφάλειας, το οποίο εκλείπει εφόσον θεωρηθεί ότι οι παραβάσεις είναι μικρής σημασίας ή έχουν διορθωθεί πριν τον επόμενο απόπλου.

Μεταφορά επιβατών στην Κέρκυρα INTIME NEWS

Euroferry Olympia: Ερωτηματικά για τα αίτια της καταστροφής

Μεγάλα τα ερωτήματα για τις συνθήκες και κυρίως για τα αίτια που οδήγησαν στην καταστροφή του Euroferry Olympia, ενώ οι προσπάθειες για πλήρη κατάσβεσή της και για εντοπισμό των αγνοουμένων συνεχίζεται.

Οι καταγγελίες για παραβιάσεις των πρωτοκόλλων ασφαλείας “πέφτουν” βροχή. Ενώ κανονικά απαγορεύεται οι επιβάτες να κοιμούνται εντός των οχημάτων τους, λόγω της άθλιας κατάστασης από πλευράς υγιεινής που κατήγγειλαν οι επιβάτες, η εταιρεία φέρεται να τους επέτρεπε να διαμένουν στα φορτηγά τους.

Το φλεγόμενο πλοίο Euroferry Olympia ΙΝΤΙΜΕ

Συγκεκριμένα, οδηγοί φορτηγών δήλωσαν ότι οι καμπίνες στο πλοίο είχαν περισσότερα άτομα από όσα θα έπρεπε εν μέσω πανδημίας, ενώ έκαναν λόγο για κοριούς και βρωμιά, με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοί τους να προτιμούν να διανυκτερεύουν στα οχήματά τους μέσα στο γκαράζ.

Παράλληλα, κάποιοι υποστήριξαν ότι δεν υπήρχαν και επαρκή μέσα πυρόσβεσης, με το ερώτημα για το εάν το σύστημα πυρασφάλειας λειτούργησε να παραμένει αναπάντητο.

Η κατάθεση του καπετάνιου

Καπετάνιος και μέλη του πληρώματος, μετά την κατάθεσή τους το μεσημέρι του Σαββάτου (19/02), μεταφέρθηκαν σε ένα από τα τέσσερα ξενοδοχεία φιλοξενίας που ενεργοποιήθηκαν για τους διασωθέντες του πλοίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του OPEN, οι πρώτες κουβέντες που είπε ο καπετάνιος, ο οποίος είναι Ιταλός, στην Λιμενική Αρχή Κέρκυρας στην κατάθεσή του, ήταν: “Δεν ξέρω πώς ξεκίνησε η φωτιά. Αυτό, όμως, που αντιλαμβάνομαι από την πολυετή εμπειρία μου, είναι ότι πιθανότατα να έγινε κάποιο βραχυκύκλωμα στα υπόγεια γκαράζ από κάποιο φορτηγό ψυγείο”.

Έπειτα, ο καπετάνιος δήλωσε πως “χτύπησαν οι αισθητήρες της φωτιάς και τότε άρχισε η κινητοποίηση”, ενώ ανέφερε πως η εκκένωση του πλοίο διατάχθηκε στις 05:10 τα ξημερώματα της Παρασκευής (18/02).

Σημειώνεται πως στην Κέρκυρα βρίσκεται η Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων, η οποία θα προσπαθήσει να διαλευκάνει το τι ακριβώς έχει συμβεί, όταν καταφέρει να αποκτήσει πρόσβαση στο πλοίο. Η εν λόγω υπηρεσία θα το πράξει σε συνεργασία με την ομώνυμη ιταλική αρχή.

Στο νησί βρίσκονται, επίσης, και συγγενείς Ελλήνων αγνοουμένων.

Αγωνία για τον εντοπισμό των αγνοουμένων

Υπεράνθρωπες είναι οι προσπάθειες που καταβάλουν οι δυνάμεις πυρόσβεσης, προκειμένου να σβήσουν τις εστίες φωτιάς που εξακολουθούν να μαίνονται στο πλοίο.

Οι πυροσβέστες έχουν ρίξει πολύ μεγάλη ποσότητα νερού πλευρικά του πλοίου, προκειμένου να το ψύξουν και να κατεβάσουν τις θερμοκρασίες.

Το πλοίο έχει ήδη προσδεθεί από ρυμουλκό και δεν κινδυνεύει πλέον να παρασυρθεί και να προσαράξει στα αβαθή ή να προσκρούσει επάνω σε κάποιο άλλο πλοίο.

Την ίδια στιγμή οι συγγενείς των αγνοουμένων που καταφτάνουν στην Κέρκυρα, απευθύνουν έκκληση να μην σταματήσουν οι έρευνες για τον εντοπισμό των οικείων τους προσώπων. Σε όλη αυτή τη διαδικασία, οι συγγενείς έχουν την στήριξη ψυχολόγων.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα