Μητσοτάκης: Νέοι τρόποι προσέγγισης για την έλλειψη εργαζομένων στον τουρισμό

Μητσοτάκης: Νέοι τρόποι προσέγγισης για την έλλειψη εργαζομένων στον τουρισμό
Κυριάκος Μητσοτάκης Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Ο πρωθυπουργός μιλώντας στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ διαμήνυσε ότι ο τουρισμός πρέπει να είναι ελκυστικός και στους εργαζόμενους και πρότεινε λύσεις για την έλλειψη προσωπικού.

Στην έλλειψη προσωπικού στον τομέα του τουρισμού αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ, προτείνοντας ως λύση, μεταξύ άλλων, τις συμφωνίες για απασχόληση εργαζόμενων από το εξωτερικό, αλλά και διαμηνύοντας ότι ο τουρισμός πρέπει να είναι ελκυστικός και για όσους απασχολούνται σε αυτόν.

“Η επιχειρηματική βιωσιμότητα συνεπάγεται και την κοινωνική βιωσιμότητα”, είπε στα μέλη του ΣΕΤΕ ο κ. Μητσοτάκης.

“Καθώς η έλλειψη προσωπικού στον κλάδο γίνεται απειλητική, απαιτεί νέους τρόπους προσέγγισης: με την επιμήκυνση, για παράδειγμα, της τουριστικής περιόδου, με ειδικές συμφωνίες για απασχόληση εργαζομένων από το εξωτερικό, αλλά και με τη σύνδεση του τουρισμού με άλλες δραστηριότητας από το φθινόπωρο και μετά”, συνέχισε ο πρωθυπουργός.

“Απαιτεί, όμως, επένδυση και στον ανθρώπινο παράγοντα. Γιατί ο τουρισμός πρέπει να είναι ελκυστικός όχι μόνο στους επισκέπτες αλλά και σε όσους εργάζονται σε αυτόν. Κάτι που παραπέμπει σε καλύτερους μισθούς και όρους εργασίας”, διαμήνυσε επίσης στα μέλη του ΣΕΤΕ ο κ. Μητσοτάκης.

“Αυτό επιβάλλει η ελεύθερη αγορά αλλά και η κοινωνική ευθύνη. Μόνο ο ευχαριστημένος εργαζόμενος, άλλωστε, γίνεται και παραγωγικός εργαζόμενος, για τον ίδιο και για την επιχείρηση”, πρόσθεσε.

Ο πρωθυπουργός εκτίμησε ότι οι προβλέψεις για την τρέχουσα τουριστική περίοδο διαγράφονται εξαιρετικά ενθαρρυντικές. Σημείωσε όμως ότι ο τομέας του τουρισμού είναι αντιμέτωπος με τηιν ενεργειακή κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Και τόνισε ότι ο ελληνικός τουρισμός καλείται να ευθυγραμμίσει το μοντέλο του με την ψηφιακή λειτουργία και το οικολογικό υπόδειγμα.

Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι ολοκληρώνεται το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον τουρισμό, σε δεκάδες περιοχές προωθούνται Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια, ενώ αλλεπάλληλες είναι οι παρεμβάσεις για απλούστερες εγκρίσεις των περιβαλλοντικών όρων και των ειδικών κινήτρων για μεγάλες επενδύσεις.

Ταυτόχρονα, τόνισε, η πολιτεία χρηματοδοτεί την παραγωγή καθαρής ενέργειας, όπως και την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων, ενισχύει περιοχές που χτυπήθηκαν από φυσικές καταστροφές με προγράμματα κοινωνικού τουρισμού, φροντίζει για την προστασία της θάλασσας από τη ρύπανση και την υπεραλίευση, αλλά και με την πολιτική για τα «Απάτητα βουνά» τονώνει και τη δική τους ήπια ανάπτυξη.

Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι από την πλευρά της η πολιτεία αναλαμβάνει την αναβάθμιση των υποδομών, από τους δρόμους, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια μέχρι την ύδρευση ή την ανακύκλωση, ακόμη και τη στροφή της εκπαίδευσης προς τομείς που αναζητά η οικονομία και η αγορά εργασίας.

“Δικός σας ρόλος, τώρα, είναι να φανείτε και πάλι πρωτοπόροι και ευρηματικοί στις προσαρμογές τις οποίες απαιτεί η νέα εποχή στον κλάδο. Ήδη η ψηφιοποίηση αλλάζει τα πάντα στο marketing του προϊόντος, παγκοσμίως. Ενεργοποιεί εφαρμογές που διευκολύνουν τα seamless ταξίδια. Ενώ απλοποιεί την περιβαλλοντική διαχείριση, βελτιώνοντας τη ζωή κατοίκων αλλά και επισκεπτών”, συνέχισε απευθυνόμενος στα μέλη του ΣΕΤΕ.

“Η Αστυπάλαια, η Χάλκη και η Τήλος δείχνουν, ήδη, τον δρόμο της εναρμόνισης του τουρισμού με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και της ενεργειακής αυτονομίας”, σημείωσε.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι σήμερα δε λείπουν ως προς αυτό το στόχο ούτε οι πολιτικές ούτε οι πόροι. Ανέφερε ότι το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης κατευθύνει τεράστια κεφάλαια προς τον ψηφιακό και πράσινο μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, και σημαντικές είναι και οι πιστώσεις από το νέο ΕΣΠΑ, με τον ίδιο στόχο.

“Είναι λοιπόν στο χέρι του κλάδου, στο χέρι σας, να εκμεταλλευτείτε αυτόν τον ισχυρό χρηματοδοτικό βατήρα για να κάνετε το μεγάλο άλμα στο μέλλον”, υπογράμμισε και πρόσθεσε:

“Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Αντιμετώπιση του «υπερ-τουρισμού» με νέες υποδομές και έξυπνη διαχείριση των ροών. Βιώσιμες πρακτικές οι οποίες θα αφορούν και τις τοπικές κοινότητες. Και φυσικά διαμόρφωση εναλλακτικών προορισμών και τους 12 μήνες του χρόνου. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις πλευρές του νέου υποδείγματος τουριστικού προϊόντος για το οποίο πρέπει να συνεργαστούμε.”

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα