Ραγδαία αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών στην Ε.Ε
Σύμφωνα με την Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), στο μίγμα των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2020, υπάρχει αυξανόμενο μερίδιο σε ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά, επαναφορτιζόμενα.
- 09 Φεβρουαρίου 2021 16:02
Τα κίνητρα που δίνουν αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, για αγορά ηλεκτρικού και Plug-in υβριδικού, επαναφορτιζόμενου οχήματος, συνέβαλαν στη σημαντική αύξηση των πωλήσεων τέτοιων μοντέλων, το 2020.
Μάλιστα, τη χρονιά που μας πέρασε και θα μείνει στην ιστορία ως η χρονιά της πανδημίας του κορονοϊού, το μίγμα των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, ήταν: ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά (ECV) 10,5%, υβριδικά 11,9% και βενζίνης 47,5%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2020, σχεδόν ένα στα έξι επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν επαναφορτιζόμενο όχημα (ECV 16,5%) κι αυτή η τάση είναι πολύ πιθανό να συνεχιστεί και το 2021, εξαιτίας των παρατεταμένων κινήτρων.
Συνολικά το 2020, τα υβριδικά οχήματα (αυτοφορτιζόμενα με μπαταρία / γεννήτρια, HEV) αποτελούσαν το 11,9% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ, από 5,7% το 2019. Επίσης, τα ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά (ECV) οχήματα, σημείωσαν παρόμοια αύξηση της ζήτησης πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 10,5% όλων των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σύγκριση με ένα μερίδιο αγοράς 3,0% το προηγούμενο έτος!
Μολονότι το 2020, λόγω της κατάστασης που επικράτησε εξαιτίας του κορονοϊού, σημειώθηκε πτώση 3 εκατομμυρίων μονάδων στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων, τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα κυριαρχούν ακόμη στις πωλήσεις αυτοκινήτων της ΕΕ, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 75,5% το 2020.
Πάντως, αυτό το ποσοστό βαίνει μειούμενο, καθώς από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2020, οι πωλήσεις ντίζελ και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντικές απώλειες.
Ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ μειώθηκε κατά 23,0% σε 730.837 μονάδες. Αυτό είναι ως αποτέλεσμα, το μερίδιο ντίζελ στην αγορά αυτοκινήτων να πέσει σε 25,4% από 30,5% και συνολικά το 2020 τα ντίζελ να κλείσουν στο 28% της αγορά.
Η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα υπέστη ακόμη μεγαλύτερη πτώση (-33,7%), και από 1,7 και πλέον εκατομμύρια μονάδες το 2019, αγοράστηκαν 1,2 εκατομμύρια το τέταρτο τρίμηνο του 2020. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς σε επίπεδο ΕΕ να είναι 40,6% το τελευταίο τρίμηνο του 2020, από 56,6% το τελευταίο τρίμηνο του 2019. Συνολικά, ωστόσο, το 2020, η βενζίνη αντιπροσώπευε σχεδόν το ήμισυ (47,5%) των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Πάντως, η εξήγηση είναι ότι τα νέα υβριδικά μοντέλα, έχουν κυρίως ως καύσιμο τη βενζίνη και λιγότερο το πετρέλαιο, συνδυάζοντας τεχνολογία μπαταρίας / γεννήτρια 12 V και 48 V. Αρα, αυτές οι πωλήσεις δεν προσμετρούνται στις πωλήσεις βενζινοκίνητων, αλλά υβριδικών.
Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2020, οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων (ECV) στην ΕΕ, αυξήθηκαν από 130.992 μονάδες το 2019, σε σχεδόν μισό εκατομμύριο (+262,8%), ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα υβριδικά αυτοκίνητα. Αυτή η ισχυρή αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και Plug-in υβριδικά (PHEV) – με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 216,9% και 331,0% αντίστοιχα – οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από κυβερνητικά ερεθίσματα για αγορά οχημάτων χαμηλών εκπομπών (PHEV) και μηδενικών εκπομπών ρύπων (BEV). Πράγματι, ορισμένες από τα μεγαλύτερες πωλήσεις, παρατηρήθηκαν σε χώρες με τα πιο γενναιόδωρα κίνητρα. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, οι ταξινομήσεις BEV αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 500% το τελευταίο τρίμηνο του 2020.
Τα υβριδικά οχήματα (HEV) σημείωσαν εξίσου εντυπωσιακή αύξηση κατά το τέταρτο τρίμηνο, με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται (+104,7%) από 212.612 μονάδες το 2019 σε 435.260 πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 15,1% της αγοράς αυτοκινήτων στην ΕΕ. Για πρώτη φορά, περισσότερες από ένα εκατομμύριο μονάδες επιβατικών υβριδικών αυτοκινήτων (1.182.792) και Plug-in υβριδικών επαναφορτιζόμενων (1.045.831) πωλήθηκαν στην ΕΕ από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο του 2020.
Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων που λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα – αιθανόλη (E85), υγραέριο (LPG) και φυσικό αέριο (NGV) – αυξήθηκαν κατά 19,6%, σε 69.877 μονάδες στην ΕΕ κατά το τέταρτο τρίμηνο. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αξιοσημείωτη αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων με καύσιμο υγραέριο (+69,5%), ενώ οι ταξινομήσεις οχημάτων με φυσικό αέριο μειώθηκαν κατά την ίδια περίοδο (-35,3%).
Συνολικά, όλα τα οχήματα εναλλακτικής ενέργειας (περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά, επαναφορτιζόμενα), σημείωσαν το 34,0% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ το τέταρτο τρίμηνο, με συνολικά σχεδόν ένα εκατομμύριο μονάδες να καταγράφονται (αύξηση 143,9% σε σύγκριση με το 2019). Για ολόκληρο το 2020, το ποσοστό αυτό ήταν 24,5%, αλλά το 2021 θα αυξηθεί κατά πολύ.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr