ΗΠΑ: Στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό και 250 εκατ. δολάρια για την προβολή της χώρας στο εξωτερικό

ΗΠΑ: Στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό και 250 εκατ. δολάρια για την προβολή της χώρας στο εξωτερικό

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στο NEWS 24/7 του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του Οργανισμού «Brand USA» κ. Christopher L. Thompson.

Στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό καταστρώνει για δεύτερη μόλις φορά στην ιστορία της η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, αναγνωρίζοντας το ρόλο του κλάδου στην οικονομία της χώρας, καθώς και τη συμβολή του στην απασχόληση.

Η καρδιά του τουρισμού των ΗΠΑ «χτυπούσε» την προηγούμενη εβδομάδα στο Ορλάντο της Φλόριντας, όπου πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού της χώρας IPW 2022. Το NEWS 24/7 βρέθηκε στο Ορλάντο και κατέγραψε όλες τις εξελίξεις από την τουριστική αγορά της χώρας και τις προσπάθειες ανάκαμψης της κίνησης.

Στον εκθεσιακό χώρο του Οργανισμού Τουρισμού Brand USA συναντήσαμε τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ. Christopher L. Thompson, ο οποίος μας μίλησε για τον τουρισμό στις ΗΠΑ, στέλνοντας και ένα μήνυμα στους Έλληνες τουρίστες καλώντας τους να επισκεφτούν τη χώρα.

Ο Οργανισμός Τουρισμού Brand USA, που ιδρύθηκε με τον νόμο Travel Promotion του 2009, ήταν η πρώτη συνεργασία δημόσιου-ιδιωτικού τομέα της χώρας, με στόχο μια συντονισμένη προσπάθεια μάρκετινγκ για την προώθηση των Ηνωμένων Πολιτειών ως κορυφαίου ταξιδιωτικού προορισμού. Ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Μάιο του 2011.

Η ανάκαμψη για τον τουρισμό των ΗΠΑ έχει ξεκινήσει, μετά το άνοιγμα των συνόρων μόλις τον Νοέμβριο του 2021. Ήδη τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο τις ΗΠΑ επισκέφτηκαν 4,8 εκατομμύρια ξένοι τουρίστες, με τον τουρισμό και την αναψυχή να καταλαμβάνει μία στις οκτώ θέσεις εργασίας από όλους τους κλάδους της οικονομίας της χώρας. Μόνο τον Μάιο που μας πέρασε άνοιξαν 84.000 δουλειές, οι περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη βιομηχανία των ΗΠΑ. Σημειώνεται ότι ο εισερχόμενος διεθνής τουρισμός αποτελεί ιστορικά τη 2η μεγαλύτερη βιομηχανία εξαγωγών και την 1η στις εξαγωγές υπηρεσιών στη χώρα.

Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις είχαν ανέλθει το 2019 σε 239 δισ. δολάρια, χρονιά κατά την οποία ο κλάδος απασχολούσε άμεσα 1,9 εκατομμύρια εργαζομένους. Το 2021 οι διεθνείς αφίξεις στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 72% σε σχέση με το ’19, με τις ταξιδιωτικές εισπράξεις να ακολουθούν μειωμένες κατά 66%, στα μόλις 80 δισ. δολάρια Αθροιστικά η τουριστική βιομηχανία της χώρας έχασε κατά τα δύο έτη της πανδημίας 315 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Brand USA, ο τουριστικός κλάδος θα χρειαστεί ακόμη δύο χρόνια για να ανακάμψει πλήρως, με το 2022 να αναμένεται να φτάσει στο 58% των επιδόσεων του 2019. Το ποσοστό αυτό εκτιμάται ότι θα φτάσει το 81% κατά το 2023, ενώ η πλήρης ανάκαμψη θα έρθει το 2025.

«Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για μια τεράστια συνεισφορά στην εθνική οικονομία της χώρας. Ο διεθνής τουρισμός είναι ένα εξαγώγιμο προϊόν για τις ΗΠΑ και αντιπροσωπεύει το 9% των εξαγωγών της», τονίζει ο πρόεδρος του Brand USA κ. Thompson. «Είμαστε πολύ τυχεροί γιατί έχουμε μία εξαιρετική συνεργασία με την Ομοσπονδιακή μας κυβέρνηση, η οποία ξεκάθαρα αναγνωρίζει την σπουδαιότητα του τουρισμού και συνεχίζει αυτό που ξεκίνησε το 2012 με την ίδρυση του Οργανισμού Brand USA. Κάθε 5 χρόνια αξιολογούμαστε για το έργο μας, είναι συνεχής προσπάθεια η ανάπτυξη του τουρισμού μας, μια τόσο σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα. Για φέτος, υπήρξε μία πολύ μεγάλη συζήτηση για τη χρηματοδότηση του Οργανισμού με ένα μεγάλο ποσό, ύψους 250 εκατ. δολαρίων, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τη μετά την πανδημία εποχή και να βοηθήσουμε την βιομηχανία μας ώστε να επανέλθει και να μπορέσουμε να αποδεχθούμε το διεθνή τουρισμό ξανά. Σίγουρα δεν είναι πάρα πολλά χρήματα αν σκεφτεί κανείς τα ποσά που ξοδεύονται σε διάφορους τομείς όμως για εμάς είναι αρκετά αν σκεφτεί κανείς ότι ο μέσος ετήσιος προϋπολογισμός μας είναι 150 εκατομμύρια δολάρια», επισημαίνει ο κ. Thompson.

Η Πανδημία χτύπησε ισχυρά τον τουρισμό των ΗΠΑ

Ο πρόεδρος του Brand USA, μιλώντας για την πανδημία τόνισε ότι άλλαξε πάρα πολλά πράγματα και προσωπικά αλλά και επαγγελματικά «Όμως τώρα σιγά-σιγά επανερχόμαστε. Έχουμε ανοίξει τα σύνορα μας από τις αρχές Νοεμβρίου, όμως θα πρέπει να δούμε τα θέματα της εγκληματικότητας, του πολέμου στην Ουκρανία, κ.α. Είμαστε χαρούμενοι γιατί τα μηνύματα που δεχόμαστε από την έκθεση IPW και μας έρχονται από όλο τον κόσμο, είναι ιδιαίτερα θετικά και είναι μία ευκαιρία για εμάς να λανσάρουμε την καμπάνια μας, με τίτλο “United Nations”. Πρόκειται για ένα πολύ ισχυρό μανιφέστο που μεταδίδουν αυτές οι δύο λέξεις. Λένε πολύ δυνατά πράγματα, την ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών, που λέγεται από πάρα πολλούς εδώ και χρόνια. Η δική μας δουλειά είναι να μαζέψουμε όλες αυτές τις ιστορίες και να πούμε την δική μας».

Εξηγώντας για το τι προκάλεσε η πανδημία, ο κ. Thompson λέει ότι «Θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να επιστρέψουμε στα 90 εκατομμύρια τουρίστες του 2019. Πέρυσι, το 2021 μας επισκέφτηκαν 19 εκατομμύρια ξένοι τουρίστες, φέτος ελπίζουμε να αναπληρώσουμε ένα ικανό ποσοστό. Η μεγάλη πρόκληση είναι οι ασιατικές αγορές και φυσικά η αγορά της Κίνας, για το πότε θα ανοίξει». Ο ίδιος τονίζει ότι απαιτείται να επιστρέψει η συνδεσιμότητα και οι αεροπορικές εταιρείες που επανέρχονται με ταχύ ρυθμό και συνεχώς με νέες γραμμές. «Βέβαια και οι ίδιες οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν θέματα που έχουν σχέση με τις παραδόσεις των νέων αεροσκαφών, κ.α. Θα είναι δύσκολο γρήγορα να πιάσουμε τα νούμερα του 2019, ίσως θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι το 2025. Η τουριστική βιομηχανία των ΗΠΑ, στηρίχθηκε σημαντικά από τον εσωτερικό τουρισμό που έχει ανακάμψει εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο πολύ δυνατά και γενικά ο εσωτερικός τουρισμός έδωσε μια ώθηση σε όλη την βιομηχανία. Βέβαια μόλις σταματήσουν και τα τεστ που απαιτούνται για την είσοδο στη χώρα νομίζω ότι ο ρυθμός επιταχυνθεί». (σ.σ.: η ανακοίνωση για την κατάργηση των τεστ, έγινε μια ημέρα μετά την συνέντευξη).

Το πρόβλημα των εργαζομένων στον τουρισμό

«Το εργασιακό είναι μια τεράστια πρόκληση και πιστεύω ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός εργαζομένων στον τουρισμό αποχώρησαν και δεν πρόκειται να επιστρέψουν. Ξέρω το θέμα είναι παγκόσμιο», λέει ο κ. Thompson. «Υπάρχει μια διάχυτη ερώτηση γιατί κάποιος να ασχολείται με την βιομηχανία του τουρισμού και να σπουδάζει τουριστικά επαγγέλματα, όταν αυτός ο κλάδος είναι τόσο ευάλωτος. Υπάρχουν πολλοί που το σκέφτονται αυτό. Εγώ είμαι πολύ είμαι αισιόδοξος και θεωρώ ότι η αγορά θα ρυθμιστεί σύντομα από μόνη της.», λέει ο πρόεδρος του Brand USA.

Το νέο Στρατηγικό Σχέδιο για τον Τουρισμό

Ο κ. Thompson αποκαλύπτει ότι το νέο στρατηγικό σχέδιο της αμερικανικής κυβέρνησης για τον τουρισμό, είναι μόλις το δεύτερο στη σειρά. «Αυτό είναι το δεύτερο στρατηγικό πλάνο μετά από το 2012 τότε υπό την προεδρία Μπαράκ Ομπάμα, ο οποίος και δημιούργησε την πρώτη εθνική στρατηγική για τον τουρισμό. Για πρώτη φορά στην Ομοσπονδιακή Αμερικανική κυβέρνηση υπάρχουν εννέα διευθύνσεις οι οποίες ασχολούνται με τον τουρισμό και ποτέ στο παρελθόν δεν υπήρχε ουσιαστικά ένα πλάνο σε όλη την κυβέρνηση για τον κλάδο, το οποίο να λέει ξεκάθαρα πως μπορούμε να τον αναπτύξουμε. Το λέγαμε για πάρα πολλά χρόνια, το είχαμε ανάγκη. Υπεύθυνη είναι η Υπηρεσία Εμπορείου και ο Γραμματέας της είναι ο πρόεδρος του Συμβουλίου Τουριστικής Πολιτικής. Αυτό σημαίνει ότι στο ανώτατο επίπεδο των Ομοσπονδιακών Υπηρεσιών της χώρας υπάρχουν στελέχη που ασχολούνται αποκλειστικά με τον τουρισμό», εξηγεί ο κ. Thompson.

Όπως λέει, «Αυτό το νέο στρατηγικό πλάνο μας δίνει νέα προοπτική. Είναι αρκετά καλό και δίνει τέσσερις ξεχωριστούς άξονες και κατευθύνσεις καθώς και τους στόχους που πρέπει να πετύχουμε στα επόμενα πέντε χρόνια. Αυτοί οι στόχοι είναι το μάρκετινγκ, η ισότητα, η διαφορετικότητα, η βιωσιμότητα, η κλιματική αλλαγή, θέματα πρώτης γραμμής σήμερα. Τα δύο χρόνια της πανδημίας, δεν καθίσαμε με δεμένα χέρια. Οργανωθήκαμε και φτιάξαμε ένα πλάνο και τώρα με τη χρηματοδότηση η οποία μας έχει δοθεί είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα».

Ποιους τουρίστες θέλουν οι ΗΠΑ

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Brand USA, οι βασικές αγορές της χώρας είναι αυτές της Λατινικής Αμερικής. «Οι Μεξικανοί και οι Καναδοί είναι μεγαλύτερες αγορές, που άγγιξαν τα 40 εκατομμύρια το 2019 και άλλα 40 από τον υπόλοιπο κόσμο, με μεγαλύτερη μακρινή αγορά την Βρετανική που ανέρχεται σε περίπου 4 εκατομμύρια. Σαφώς μας λείπουν οι κινέζοι τουρίστες, που το 2019 ήταν περίπου 3 εκατομμύρια. Ο στόχος μας δεν είναι να φιλοξενήσουμε όλους ανθρώπους της γης αλλά να προσελκύσουμε όσο γίνεται εκείνους που θα ξοδέψουν περισσότερα».

Η βία των όπλων και το τουρισμός

Ζητήσαμε από τον κ. Thompson να σχολιάσει το θέμα με τα περιστατικά της βίας των όπλων. «Αυτό δεν είναι αποδεκτό. Οι προσευχές μας και σκέψη μας είναι σε όλους αυτούς που επηρεάστηκαν. Η πλειονότητα των αμερικανών αντιτίθεται στη χρήση των όπλων. Πιστεύω ότι δυστυχώς μπορεί να επηρεάσει τον τουρισμό. Μέχρι σήμερα η συχνότητα και το μέγεθος αυτών των περιστατικών – που δεν ήταν ποτέ αποδεκτά – δεν είχαν την ένταση που έχουν τώρα. Είναι ένα γενικότερο θέμα ψυχικής υγείας του κόσμου και πρέπει να το δούμε με προσοχή».

Οι Έλληνες τουρίστες

Ο κ. Thompson εξομολογείται: «Όταν σκέφτομαι την Ελλάδα και τους φίλους μου τους Έλληνες, λέω ότι είναι άνθρωποι με πάθος, που ζούνε τη ζωή τους το φουλ. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που αρέσουν στους Έλληνες και γι’ αυτό επισκέπτονται τις ΗΠΑ. Είναι σίγουρα άνθρωποι που ξοδεύουν αρκετά. Πολλοί είναι εκείνοι που μου λένε ότι αυτό που ζεις στις ΗΠΑ, μπορείς να το ζήσεις και αλλού. Εγώ τους απαντώ ότι πρέπει να γνωρίσεις και την αμερικανική έκδοση και να έρθεις εδώ για να το ζήσεις. Να γνωρίσεις την κουλτούρα μας και το πως δημιουργήσαμε τα πράγματα. Οι ΗΠΑ είναι ένα ισχυρό brand, τρία γράμματα δυνατά, που προσφέρουν ξεχωριστές εμπειρίες. Προσωπικά έχω έρθει πολλές φορές στην Αθήνα και έχω επισκεφτεί πολλά μέρη στην Ελλάδα μέσα από κρουαζιέρες. Όταν αντίκρισα πρώτη φορά τη Σαντορίνη είπα: μια εικόνα αξίζει 1.000 λέξεις, όμως δεν φτάνουν για να περιγράψω αυτή την ομορφιά. Τα παιδιά μας και γυναίκα μου είπαν το ίδιο. Τα ταξίδια μου στην Ελλάδα είναι από τα πιο ωραία πράγματα που έχω κάνει στη ζωή μου».

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα