Ο Διονύσης Τσακνής επιστρέφει και “ντύνει” Παλαιστές

Ο Διονύσης Τσακνής επιστρέφει και “ντύνει” Παλαιστές
Ο Διονύσης Τσακνής επιστρέφει γράφοντας την πρωτότυπη μουσική για το έργο «Παλαιστές» του Στρατή Καρρά που παρουσιάζεται στο θέατρο Πρόβα. Eurokinissi

Ο δημοφιλής τραγουδοποιός επιστρέφει, αυτή τη φορά από τις θεατρικές επάλξεις.

Ο Διονύσης Τσακνής επιστρέφει στα πολιτιστικά δρώμενα μετά την επιβληθείσα πολιτιστική σιωπή λόγω του κορωνοϊού και μάλιστα αυτή τη φορά από τις θεατρικές επάλξεις γράφοντας την πρωτότυπη μουσική για το έργο «Παλαιστές» του Στρατή Καρρά που παρουσιάζεται στο θέατρο Πρόβα.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Πρόβα Σωτήρης Τσόγκας και η Μαίρη Ραζή αναφέρουν χαρακτηριστικά: “Φέτος στρέφουμε και πάλι την προσοχή μας στην νεοελληνική δραματουργία και συγκεκριμένα σ’ ένα ξεχασμένο αριστούργημα με διεθνή καριέρα παραστάσεων σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Πρόκειται για το έργο του Στρατή Καρρά Οι Παλαιστές, που πραγματεύεται, με τρόπο μοναδικό και καταλυτικό, το διαχρονικό πρόβλημα του ανθρώπου μπροστά στην Εξουσία και την Ελευθερία. Στην φέρουσα δραματουργική δομή του έργου δεν υπεισέρχονται ηθογραφικά στοιχεία και αυτός είναι ο λόγος, που καθιστά το έργο αυτό υπέρ-τοπικό και υπέρ-χρονικό δηλαδή κλασσικό. Ένα έργο σύγχρονο, οικουμενικό. Δεν είναι αυτό που νομίζετε. Μη νομίζετε αυτό που δεν είναι”.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Παντελής Παπαδόπουλος αναφέρει για το έργο: “Ο Στρατής Καρράς χρησιμοποιώντας τη σάτιρα, την ειρωνεία και το παράλογο καταγράφει την έννοια της καταδυνάστευσης του ανθρώπου, τη διαλεκτική σχέση θύματος και θύτη, τη βία σε όλες τις μορφές της, αλλά και την αναμονή του λυτρωτή που όμως και αυτός είναι ένας ακόμη δυνάστης. Το έργο έχει παρουσιαστεί από τον Αλέξη Μινωτή και την Κατίνα Παξινού το 1969-1970 επί δικτατορίας. Νομίζω ότι στη σημερινή βίαιη περίοδο που διανύουμε το βρίσκω πολύ επίκαιρο. Χαίρομαι που θα συνεργαστώ με την ομάδα του Θεάτρου Πρόβα και πιο πολύ που θα αποκωδικοποιήσουμε τις κρυφές πτυχές ενός εκπληκτικού κειμένου”.


Σημείωμα του συγγραφέα Στρατή Καρρά: “Ο θεατρικός συγγραφέας με το κείμενο του, απλώς αφυπνίζει τους διαλόγους -κραυγή, που έχει μέσα του ο άνθρωπος – ηθοποιός. Δεν επιχειρώ τίποτα καινούργιο ή ξεχωριστό. Η προσπάθειά μου είναι να διερευνήσω και να εμπλουτίσω, την πολύ παλιά μέθοδο της τέχνης του θεάτρου. Ψάχνοντας στα τυφλά, προχωρώ, πατώντας με σεβασμό στην παράδοση. Βασικά η κατεύθυνση της τεχνικής – εκτός από την προσωπική έρευνα και συμβουλή του καθενός ξεχωριστά – συμπορεύεται με την παγκόσμια τεχνική του θεάτρου. Και η κατεύθυνση αυτή, είναι η εξελικτική πορεία της τέχνης του θεάτρου που δεν ξεπήδησε μόνο από την έρευνα για καινούργιους τρόπους έκφρασης, αλλά μέσα από την αναπόφευκτη και συμπυκνωμένη ανάγκη για ανανέωση.

Κάθε εξέλιξη έχει σαν αφορμή την παράδοση. Στην σημερινή ανανέωση παρατηρούμε την κλασσική φόρμα του θεάτρου, σε τεχνική και σε θέμα, με σύγχρονα βέβαια εκφραστικά μέσα. Η ανανέωση αυτή στη μορφή , είναι αυτό που ονομάζουμε «Θέατρο του Παράλογου». Σαν περιεχόμενο – θέμα, έχει την άρνηση και τη διαμαρτυρία εναντίον της «Μεθόδου τρόμος» που χρησιμοποιεί η παγκόσμια γκαγκστερικά οργανωμένη παρακοινωνία, για την καταπίεση και την τελική υποταγή της ανθρώπινης ύπαρξης. Μαζί με αυτό το περιεχόμενο, ξανά τοποθετείται το αιώνιο θέμα ¨Άνθρωπος¨. Το βασικό τούτο θέμα, ανανεώνεται στη σχέση του και την τοποθέτηση του – επανεξέτασή του, στον συνεχώς ανανεωμένο χώρο και στις διάφορες μεταβολές. Έτσι έχουμε ξανά το πανάρχαιο ερώτημα : Από πού ερχόμαστε, ποια είναι η έννοια της ζωής, που πάμε. Ο καλλιτέχνης ακολουθά και ακολουθείται. Η τέχνη του θεάτρου όπως κάθε τέχνη είναι μια μακριά πορεία. Η προσφορά του καθενός αξιολογείται με το πόσο και τι θα προσφέρει κατά την πορεία αυτή. Αναπόφευκτα το πρωτοποριακό ελληνικό έργο έχει τη μορφή και το περιεχόμενο του σύγχρονου παγκόσμιου θεάτρου. Βία, παγίδευση, εξευτελισμός της ανθρώπινης ύπαρξης, μέθοδος τρόμος, χάος, η μάταιη ελπίδα πως κάποιος θα μας σώσει.

Έτσι έχουμε έργα εφιαλτικά – απαισιόδοξα. Μα η απαισιοδοξία στη σκηνή ουσιαστικά ενεργεί αισιόδοξα στην πλατεία. Το αδιέξοδο προκαλεί δύο βασικές αντιδράσεις: την αδράνεια, δηλαδή την παραδοχή της αδυναμίας σου ν’ αγωνιστείς, και την αποτελεσματική δράση για αντίσταση εναντίον της καταπίεσης. Από την άποψη αυτή «Οι Παλαιστές» είναι έργο απαισιόδοξο στη σκηνή”.

Συντελεστές: Συγγραφέας: ΣΤΡΑΤΗΣ ΚΑΡΡΑΣ/Σκηνοθεσία: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ/Σκηνογραφία-Ενδυματολογία: ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΚΑΡΔΑΡΑ/Μουσική: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΤΣΑΚΝΗΣ/Εισηγητής Δραματολογίας: ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ/Φωτισμοί ΡΙΖΟΣ ΤΣΙΓΑΡΗΣ/Βοηθός σκηνοθέτη ΤΑΣΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ/Κατασκευή Σκηνικού ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛAΛΟΥΔΑΚΗΣ/

Διανομή: Εγνάτης: ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΟΓΚΑΣ/Αρχοντία: ΜΑΙΡΗ ΡΑΖΗ/Καζανόβας: ΚΩΣΤΑΣ ΔΑΡΛΑΣΗΣ/Ρόζα: ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΛΑΚΑΤΕ/Αμφορέας: ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΙΩΓΑΣ/Αντιγόνη: ΕΛΕΝΗ ΚΕΡΟΛΑΡΗ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Πρεμιέρα: Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021/Ημέρες και ώρες παραστάσεων: κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 20:00/Τιμές εισιτηρίων: 15€, 8€/Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/palestes-tou-strati-karra/Θέατρο «ΠΡΟΒΑ»: Αχαρνών & Ηπείρου 39, 104 39 Αθήνα, τηλ. 210 8818326, www.prova.gr/

Το Θέατρο Πρόβα θα λειτουργήσει ως Αμιγής Χώρος.

*Οι θεατές εισέρχονται μετά από επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν. Απαιτείται αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα