Brexit: Το Ηνωμένο Βασίλειο ολισθαίνει προς την καταστροφή
Η Βρετανία ολισθαίνει προς μια «καταστροφική» έκβαση, προειδοποιεί ο γερμανικός σύνδεσμος βιομηχανιών BDI
- 22 Ιουνίου 2018 08:16
Η Βρετανία οδεύει προς μη συντεταγμένη αποχώρησή της από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία θα είχε καταστροφικές συνέπειες για την οικονομία της και θα έπληττε επίσης τους ευρωπαίους εταίρους της, προειδοποιεί ο γερμανικός σύνδεσμος βιομηχανιών BDI.
Για να αποφευχθεί αυτή η έκβαση, το λεγόμενο «σκληρό Brexit», η βρετανική κυβέρνηση πρέπει να παραμείνει εντός της ενιαίας αγοράς της ΕΕ, να διατηρήσει σε ισχύ την τελωνειακή ένωση, και να αποδεχθεί τη δικαιοδοσία της ΕΕ για τη διευθέτηση μελλοντικών διενέξεων, τονίζει ο BDI σε ανακοίνωση που δίνει στη δημοσιότητα σήμερα.
Πρέπει επίσης να αποφευχθεί η επανεπιβολή ελέγχων στα σύνορα μεταξύ της Βόρειας Ιρλανδίας, επαρχίας του Ηνωμένου Βασιλείου, και της Ιρλανδίας μετά το Μπρέξιτ, κάτι που αποτελεί μείζονα ανησυχία για την ΕΕ, η Σύνοδος Κορυφής της οποίας θα διεξαχθεί την 28η και την 29η Ιουνίου.
«Ο κίνδυνος οι Βρυξέλλες και το Λονδίνο να βρεθούν με άδεια χέρια την 29η Μαρτίου 2019 είναι υψηλός», ανέφερε ο Γιοάχιμ Λανγκ, ο Γενικός Διευθυντής του BDI.
«Δύο χρόνια μετά το δημοψήφισμα, η Βρετανία ολισθαίνει ανεξέλεγκτα προς ένα μη συντεταγμένο Μπρέξιτ. Η βρετανική κυβέρνηση προσπαθεί ακόμα να κερδίσει χρόνο. Αυτή η στρατηγική της οδηγεί σε καταστροφή. Χρειάζεται μια ξεκάθαρη διόρθωση πορείας», σύμφωνα με τον σύνδεσμο των γερμανικών βιομηχανιών.
Σύμφωνα με τον BDI, ο μοναδικός τρόπος για να αρθεί το αδιέξοδο όσον αφορά τα σύνορα του Ηνωμένου Βασιλείου με την Ιρλανδία είναι η Βρετανία να παραμείνει στην ενιαία αγορά.
Εάν δεν εξευρεθεί λύση για το ζήτημα των συνόρων, αυτό όχι μόνο θα θέσει σε κίνδυνο την τελική συμφωνία για το Μπρέξιτ, αλλά και τη συμφωνία για τη μεταβατική περίοδο ως το τέλος του 2020, επισήμανε ο BDI.
«Εάν οι διαπραγματευτές δεν επιτύχουν πρόοδο» στο ζήτημα αυτό, «η απελπιστικά απαραίτητη μεταβατική περίοδος ως το τέλος του 2020 διατρέχει κίνδυνο», επισήμανε ο Λανγκ. «Αυτό θα μπορούσε να έχει τεράστιες αρνητικές συνέπειες για τις εταιρείες και στις δύο πλευρές των στενών (της Μάγχης), αλλά πάνω απ’ όλα για την οικονομία της Βρετανίας», πρόσθεσε.