Τζεφ Μπέζος: Ζητά να κατεδαφιστεί εμβληματική γέφυρα του Ρότερνταμ για να χωρέσει το νέο του γιοτ

Τζεφ Μπέζος: Ζητά να κατεδαφιστεί εμβληματική γέφυρα του Ρότερνταμ για να χωρέσει το νέο του γιοτ
Ο ιδρυτής της Amazon και της Blue Origin Τζεφ Μπέζος AP Photo/Tony Gutierrez

Μέρος μίας ιστορικής και "πολύπαθης" γέφυρας που κρατά από το 1927 ζητά να γκρεμιστεί ο ιδρυτής της Amazon ώστε να χωρέσει το νέο του γιοτ, μήκους 127 μέτρων και κόστους 500 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ας ξεκινήσουμε από μερικά σημαντικά, ιστορικά στοιχεία…

Η “Koningshavenbrug”, γνωστή και ως “De Hef”, κομμάτι της οποίας χρονολογείται από το μακρινό 1878, βρίσκεται στο Ρότερνταμ και αρχικά χρησιμοποιήθηκε ως σιδηροδρομική γέφυρα που ένωνε την πόλη με την Αμβέρσα και τις Βρυξέλλες, αποτελώντας την πρώτη γέφυρα τέτοιους είδους στη Δυτική Ευρώπη.

Πρόκειται για ιστορική γέφυρα, με σημαντική συμβολή στο δίκτυο μεταφορών και στην γενικότερη ανάπτυξη του μεγαλύτερου σε έκταση δήμου της Ολλανδίας. Ήταν, όμως, και “πολύπαθη”, όπως μαρτυρούν τουλάχιστον τα γεγονότα.

Ο αρχικός της σχεδιασμός δημιούργησε πρόβλημα στη ναυτιλία, γεγονός που διαπιστώθηκε όταν ένα γερμανικό πλοίο χτύπησε σε αυτή τον Νοέμβριο του 1918.

Έτσι, το μεσαίο της τμήμα σχεδιάστηκε εκ νέου από τον μηχανικό Pieter Joosting και δόθηκε προς χρήση στις 31 Οκτωβρίου του 1927.

Τον Μάιο του 1940 υπέστη σοβαρές ζημιές κατά τη διάρκεια του βομβαρδισμού του Ρότερνταμ, ενώ το 1978 σημειώθηκε ακόμα μία σύγκρουση πλοίου (Nedlloyd Bahrain) κατά τη ρυμούλκησή του από το ναυπηγείο Van der Giessen-De Noord.

Από το 1993 και έπειτα, όταν δηλαδή ολοκληρώθηκε η σιδηροδρομική σήραγγα “Willemsspoor”, η γέφυρα θεωρήθηκε περιττή για τις μεταφορές, ωστόσο, οι όποιες σκέψεις για κατεδάφιση “γκρεμίστηκαν” από τις διαμαρτυρίες των κατοίκων του Ρότερνταμ.

Σήμερα, έναν σχεδόν αιώνα μετά τον σχεδιασμό της, η εν λόγω γέφυρα αποτελεί μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς για τους Ολλανδούς, όπως προκύπτει και από την καταχώρησή της μεταξύ των “εθνικών μνημείων” της χώρας το 2000.

Το 2014 μάλιστα, ξεκίνησαν οι διαδικασίες ανακαίνισης, με τα έργα να ολοκληρώνονται το 2017 και τους αξιωματούχους του Ρότερνταμ, εκτός από το κόστος, να αναλαμβάνουν και την ευθύνη ώστε να μην υπάρξει καμία νέα παρέμβαση σε αυτή.

Μέχρι που εμφανίστηκε ο Τζεφ Μπέζος…

Όλα τα παραπάνω βέβαια φαίνεται πως μικρή σημασία έχουν στον κόσμο των μεγαλοεπιχειρηματιών και εν τέλει, ακόμα και στον ίδιο τον δήμο, αφού… είναι πολλά τα λεφτά Τζεφ!

Ο ιδρυτής της Amazon και της Blue Origin περιμένει να υλοποιηθεί το πολυπόθητο νέο του γιοτ, το οποίο είχε εδώ και καιρό παραγγείλει, με την κατασκευή του να ολοκληρώνεται σε ναυπηγείο που βρίσκεται κοντά στο Ρότερνταμ.

Μόνο που υπάρχει ένα μικρό, τεχνικό πρόβλημα…

Το μήκους 127 μέτρων και κόστους 500 εκ. δολαρίων γιοτ (με τρία κατάρτια παρακαλώ), γνωστό και ως “Y721″, την κατασκευή του οποίου έχει αναλάβει η εταιρεία Oceanco, δεν δύναται να πλεύσει, καθώς δεν χωρά κάτω από τη γέφυρα “De Hef!

Σύμφωνα με την ολλανδική ιστοσελίδα Rijnmond, τα τρία κατάρτια του γιοτ είναι τόσο ψηλά που δεν μπορούν να περάσουν κάτω από το μεσαίο τμήμα της, γεγονός που φέρεται να έχει ήδη κινήσει τις διαδικασίες αφαίρεσής του.

Ο ίδιος ο Μπέζος, μαζί με την Oceanco, σύμφωνα με την ιστοσελίδα, έχουν ήδη προσεγγίσει το συμβούλιο της πόλης ζητώντας να αφαιρεθεί το συγκεκριμένο κομμάτι, φυσικά, με το αζημίωτο. “Πρόκειται για ένα πλοίο με ψηλά κατάρτια που δεν μπορεί να περάσει από τη γέφυρα. Η μόνη εναλλακτική είναι να αφαιρέσουμε το μεσαίο τμήμα”, είπε ο επικεφαλής του έργου Marcel Walravens.

Ο Walravens μάλιστα είπε πως αυτή η αφαίρεση θα μπορούσε να γίνει μόνο για μία ημέρα, μόνο για να περάσει το πολυτελές γιοτ.

Όπως αναφέρει η ίδια ιστοσελίδα πάντως, παρά τις αντιδράσεις των κατοίκων για τις σκέψεις παρέμβασης σε μία γέφυρα με μεγάλη ιστορία αλλά και συμβολή στην ανάπτυξη της μεγαλύτερης σε έκταση πόλης της Ολλανδίας και παρά τις δεσμεύσεις του 2017, “είναι δεδομένο ότι το μεσαίο τμήμα θα κατεδαφιστεί. Το θέμα είναι πότε θα ανοικοδομηθεί”.

Κι όλα αυτά, γιατί; Για αυτό που θα δείτε στο ακόλουθο βίντεο…

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα