Μετρό: 20 χρόνια λειτουργίας- Σαν σήμερα άνοιξε τις πύλες του για το κοινό

Μετρό: 20 χρόνια λειτουργίας- Σαν σήμερα άνοιξε τις πύλες του για το κοινό
Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό - Δεύτερη μέρα 30/01/2000 Eurokinissi

Το Μετρό της Αθήνας τέθηκε σε λειτουργία στις 29 Ιανουαρίου 2000. Κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας του δέχτηκε εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου. Πώς το υποδέχτηκαν οι πολίτες.

Η 29η Ιανουαρίου του 2000 αποτελεί μία ημερομηνία ορόσημο για την Ελλάδα και δη για την Αθήνα, αφού την ημέρα εκείνη ένα μεγάλο έργο, που έμελλε να αλλάξει μια για πάντα τον τρόπο μετακίνησης των Αθηναίων και των επισκεπτών της στην πόλη, άνοιξε τις πύλες του και υποδέχτηκε χιλιάδες κόσμου.

Στις 29 και στις 30 Ιανουαρίου του πρώτου μήνα της νέας χιλιετίας, εγκαινιάστηκε η έναρξη της λειτουργίας του Μετρό της Αθήνας. Το υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, επί Κώστα Σημίτη, επέτρεψε την δωρεάν μετακίνηση των επιβατών, ώστε να εξοικειωθούν με το νέο μέσο.

Εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου έσπευσαν εκείνη τη μέρα, γεμάτοι περιέργεια και ενθουσιασμό για το νέο δίκτυο του μετρό, στους σταθμούς που είχαν ανοίξει, ώστε να δοκιμάσουν τις υπόγειες διαδρομές της Αθήνας και να ζήσουν επιτέλους την εμπειρία της μετακίνησης με το Μετρό, την οποία ανέμεναν 7 χρόνια.

Επίσκεψη Σημίτη στον σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα λίγες μέρες πριν ανοίξει τις πύλες του στο κοινό. Eurokinissi

Η προσέλευση του κόσμου ξεπέρασε κάθε προσδοκία και κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας του Μετρό της Αθήνας, η χρήση του μέσου από το επιβατικό κοινό ξεπέρασε κάθε ρεκόρ. Υπολογίζεται πως στις 29 Ιανουαρίου 2020, μόνο μέχρι το μεσημέρι διακινήθηκαν με το νέο ΜΜΜ περίπου 1.000.000 επιβάτες.

Οι πολίτες υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό το Μετρό, ενώ πολύ θετική εντύπωση έκανε η καθαριότητα και η αισθητική των σταθμών. Μάλιστα, η κοσμοσυρροή ήταν τόσο μεγάλη, που ανάγκασε τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό να ανοιγοκλείνουν τις εισόδους των σταθμών ώστε να αποτραπούν τυχόν ατυχήματα.

Οι δύο νέες γραμμές

Συγκεκριμένα, στις 29 Ιανουαρίου του 2000 λειτούργησαν τα δύο πρώτα τμήματα των νέων γραμμών: το τμήμα Σεπόλια – Σύνταγμα της Γραμμής 2 με επτά σταθμούς και το τμήμα Σύνταγμα – Εθνική Άμυνα της Γραμμής 3 με, επίσης επτά σταθμούς. Τη λειτουργία και εκμετάλλευση των 2 νέων γραμμών ανέλαβε η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ), θυγατρική της Αττικό Μετρό.

Η Γραμμή 2 είχε ξεκινήσει να κατασκευάζεται τον Νοέμβριο του 1992, ενώ μετά την παράδοση των πρώτων επτά σταθμών (Σεπόλια – Σύνταγμα) τον Ιανουάριο, πέντε επιπλέον χιλιόμετρα με πέντε σταθμούς στο τμήμα Σύνταγμα-Δάφνη τέθηκαν σε λειτουργία τον Νοέμβριο του ίδιου έτους.

Προηγουμένως υπήρχε μόνο η Γραμμή 1, δηλαδή ο Ηλεκτρικός (ΗΣΑΠ) όπως τον ξέρουμε σήμερα, που λειτουργούσε από το 1869 και που στο μεγαλύτερο μέρος της ήταν επίγεια, με μόνο ένα τμήμα της γραμμής να είναι υπόγειο κοντά στο κέντρο της πόλης. Σε αντίθεση με τη Γραμμή 1, οι Γραμμές 2 και 3 λειτουργούν από το 2000 και είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου υπόγειες.

Το Μετρό της Αθήνας θεωρείται, πάντως, ένα από τα καλύτερα και πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης, ενώ φημίζεται για τα εντυπωσιακά αρχαιολογικά εκθέματα στους κεντρικούς Σταθμούς του δικτύου του, καθώς και για τα έργα τέχνης διακεκριμένων καλλιτεχνών σχεδόν σε όλους τους Σταθμούς των Γραμμών 2 και 3.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, χάρη στην κατασκευή του Μετρό της Αθήνας, πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή στην πρωτεύουσα (79.000 τ.μ.) η οποία έφερε στο φως περισσότερα από 50.000 αρχαιολογικά ευρήματα από την νεολιθική περίοδο έως την σύγχρονη εποχή.

Μάλιστα, ο ταξιδιωτικός οδηγός Fommers πριν από μερικά χρόνια κατέταξε το Μετρό της Αθήνας στα δέκα καλύτερα του κόσμου, γράφοντας χαρακτηριστικά: “Ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της διεκδίκησης των Ολυμπιακών Αγώνων από την Αθήνα ήταν η δημιουργία του Μετρό, ενός συστήματος που φιλοξενεί τα αρχαιολογικά ευρήματα που αποκαλύφθηκαν κατά τις εργασίες εκσκαφής (τείχη, συστήματα ύδρευσης, αγγεία, ακόμα και σαρκοφάγους). Ακόμα κι αν δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε ούτε έναν από τους -περισσότερους από 50- σταθμούς του, αξίζει μια επίσκεψη στους σταθμούς Συντάγματος, ή της Ακρόπολης για να δείτε τα αρχαιολογικά ευρήματα, ή την Εθνική Αμυνα για τα έργα σύγχρονης τέχνης. Παρότι τα τρένα δεν είναι τόσο σύγχρονα ή αποτελεσματικά, η εικόνα γύρω τους κάνουν την επίσκεψη να αξίζει τον κόπο”.

Φωτογραφίες από τις 29 και 30 Ιανουαρίου 2000

Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό στις 29/01/2000 Eurokinissi

Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό - Δεύτερη μέρα 30/01/2000 Eurokinissi

Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό στις 29/01/2000 Eurokinissi

Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό στις 29/01/2000 Eurokinissi

Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό στις 29/01/2000 Eurokinissi

Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό στις 29/01/2000 Eurokinissi

Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό στις 29/01/2000 Eurokinissi

Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό στις 29/01/2000 Eurokinissi

Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό - Δεύτερη μέρα 30/01/2000 Eurokinissi

Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό - Δεύτερη μέρα 30/01/2000 Eurokinissi

Το Μετρό Eurokinissi

Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό - Δεύτερη μέρα 30/01/2000 Eurokinissi

Το Μετρό άνοιξε τις πύλες του για το κοινό - Δεύτερη μέρα 30/01/2000 Eurokinissi

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα