Βαρύ πλήγμα από τα lockdowns στην Ελλάδα για το γκρουπ Inditex

Βαρύ πλήγμα από τα lockdowns στην Ελλάδα για το γκρουπ Inditex
Καταστήματα Zara AP

Πάνω από 40% η πτώση για τη Zara και τις υπόλοιπες αλυσίδες ένδυσης του ομίλου στα φυσικά καταστήματα. Προς συγχώνευση των ανεξάρτητων θυγατρικών με σκοπό την εξοικονόμηση κόστους στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς.

Στη συγχώνευση όλων των θυγατρικών που διατηρεί στην Ελλάδα, οι οποίες αντιστοιχούν σε αντίστοιχες εμπορικές επωνυμίες, προχωρά ο όμιλος Inditex, ακολουθώντας τη γενική στρατηγική αναδιάρθρωσης που ακολουθεί διεθνώς ο μητρικός ισπανικός κολοσσός της ένδυσης.

Έτσι με απόφαση των διοικητικών συμβουλίων τόσο της Zara Ελλάς όσο και των υπόλοιπων θυγατρικών στις 31 Μαρτίου 2021 δρομολογήθηκε η συγχώνευση με απορρόφηση όλων των εταιρικών οντοτήτων από τη μεγαλύτερη εταιρεία, δηλαδή τη Ζara Ελλάς. Το σχέδιο συγχώνευσης προβλέπει την απορρόφηση των Zara Home, Pull&Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Bershka και Uterque (διατηρεί παρουσία μόνο με ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα) από την Zara Ελλάς, και τελεί υπό την έγκριση των γενικών συνελεύσεων των εταιριών.

Η παραπάνω απόφαση δεν επηρεάζει σαφώς τη διακριτή εμπορική παρουσία των υπολοίπων σημάτων του ισπανικού ομίλου στη χώρα, ωστόσο, εκτιμάται ως «σκόπιμη και συμφέρουσα» τόσο για τον μέτοχό τους (το γκρουπ Inditex), όσο και για τους τρίτους συναλλασσόμενους με αυτές προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα της απορροφώσας, επιτυγχάνοντας επίσης συνέργειες, ώστε να ανταπεξέλθει αποτελεσματικότερα στον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την επεξήγηση της απόφασης, η ελληνική διοίκησης της Zara Ελλάς αναφέρει στο σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης, ότι ολόκληρος ο μητρικός όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία εταιρικής αναδιάρθρωσης σε παγκόσμιο επίπεδο με κύριο στόχο την απλούστευση και τον εξορθολογισμό της οργάνωσης, της λειτουργικότητας και της διαχείρισης του, μέσω της συγκέντρωσης όλων των εμπορικών δραστηριοτήτων σε μια ενιαία νομική οντότητα ανά αγορά.

Οι απώλειες

Όπως ολόκληρος ο κλάδος της ένδυσης διεθνώς, ο όμιλος υπέστη σοβαρές απώλειες πωλήσεων και στην Ελλάδα, δεδομένου ότι το 2020 αντιμετώπισε τα περιοριστικά μέτρα για την εξάπλωση της πανδημίας, είτε με κλειστά μαγαζιά, είτε με υβριδικά μοντέλα πωλήσεων. Οι δε ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα, δεν προσμετρούνται στον τζίρο των αλυσίδων του γκρουπ, καθώς αυτές εγγράφονται απευθείας στη μητρική, οπότε δεν είναι σαφές σε ποιο ύψος αυτές ανήλθαν και πόσο πρακτικώς υποκατέστησαν τις πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα. Πάντως σε ενοποιημένη βάση οι πωλήσεις του γκρουπ Inditex παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 77% κατά τη διάρκεια του 2020.

Με τα παραπάνω δεδομένα, η Zara Eλλάς με 47 καταστήματα στη χώρα για τη δωδεκάμηνη χρήση που έληξε τον Ιανουάριο του 2021 παρουσίασε μειωμένες πωλήσεις κατά 43% στα 168,1 εκατ. ευρώ πέρσι, έναντι 296,2 εκατ. ευρώ το προηγούμενο δωδεκάμηνο, ενώ τα κέρδη προ φόρων περιορίστηκαν σε 10,2 εκατ ευρώ από 19,3 εκατ ευρώ την χρήση του 2019. Περαιτέρω, τα κέρδη μετά φόρων περιορίστηκαν κατά 44%, αγγίζοντας τα 7,7 εκατ. ευρώ, από 13,8 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα, η αλυσίδα Bershka, με 28 καταστήματα στην Ελλάδα, είχε μειωμένες πωλήσεις κατά 34% την χρήση του 2020, στα 45,1 εκατ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο προ φόρων, κατέγραψε ζημίες ύψους 205.804 ευρώ, έναντι κερδών 4,2 εκατ. ευρώ το 2019

Η αλυσίδα Pull & Bear με 25 καταστήματα, παρουσίασε κάμψη πωλήσεων κατά 42% στα 32,2 εκατ. ευρώ, ενώ πέρασε σε καθαρές ζημίες ύψους 1,49 εκατ ευρώ, έναντι κερδών ύψους 3,46 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2019.

Κάμψη κατά 47% παρουσίασαν την περσινή χρήση και οι πωλήσεις της αλυσίδας Massimo Dutti 13 καταστήματα, διαμορφούμενες σε 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων περιορίστηκαν σε 47.237 ευρώ από 2,83 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2019.

Μειωμένες πωλήσεις κατά 44% είχε και η αλυσίδα Stradivarius το 2020 με 22 καταστήματα, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε 29,11 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα πέρασε σε ζημιές προ φόρων ύψους 887.909 ευρώ, έναντι κερδών προ φόρων ύψους 5,7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Πωλήσεις μειωμένες κατά 15,6% σε ετήσια βάση, στα 19,2 εκατ ευρώ, είχε επίσης η αλυσίδα εσωρούχων και αθλητικών ειδών Oysho, Με 18 καταστήματα στην Ελλάδα, όμως τα κέρδη προ φόρων ήταν αυξημένα σε 2,9 εκατ ευρώ το 2020, έναντι 1,9 εκατ ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Τέλος, η αλυσίδα ειδών οικιακού εξοπλισμού Zara Home με 9 καταστήματα στην Ελλάδα εμφάνισε μειωμένες πωλήσεις στα 15 από 18,2 εκατ.ευρώ, αλλά είχε καλύτερη επίδοση στην γραμμή των κερδών που διαμορφώθηκαν στα 2,51 εκατ. ευρώ, από 1,55 εκατ. ευρώ το 2019.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα