Μετρό: Μνημόνιο συνεργασίας για επιπλέον 2.000 δέντρα με την κατασκευή της Γραμμής 4

Μετρό: Μνημόνιο συνεργασίας για επιπλέον 2.000 δέντρα με την κατασκευή της Γραμμής 4
Έργα για το μετρό Κολωνακίου Eurokinissi

Στην ειδική μέριμνα που λαμβάνεται για το πράσινο, τα δέντρα και τις πλατείες όπου αναπτύσσονται προσωρινά εργοτάξια της Αττικό Μετρό για την κατασκευή της Γραμμής 4, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Στην ειδική μέριμνα που λαμβάνεται για το πράσινο, τα δέντρα και τις πλατείες όπου αναπτύσσονται προσωρινά εργοτάξια της Αττικό Μετρό για την κατασκευή της Γραμμής 4, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή που κατέθεσε η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Φωτεινή Πιπιλή.

Ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη μνεία στην πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων σχετικά με το ζήτημα των δέντρων και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Όπως τόνισε: «μαζί με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και την ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε. προχωράμε στη σύνταξη μνημονίου που περιλαμβάνει την αγορά και φύτευση επιπλέον 2.000 δέντρων στον Δήμο Αθηναίων. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, η πρώτη φορά που αυξάνουμε το πράσινο ισοζύγιο αφού κάνουμε ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομής».

Μάλιστα, τόνισε ότι «τα δέντρα επιλέγονται, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, ώστε να είναι εγκλιματισμένα στο αττικό περιβάλλον, με καλή αντίδραση στην καταπόνηση που προκαλούν σε αυτά οι ρύποι του αστικού χώρου και λαμβάνοντας υπόψη, το “φυτικό παρελθόν” κάθε χώρου σε μια προσπάθεια σύνδεσης και υπενθύμισης της προτέρας συνθήκης του».

Διαβεβαίωσε ότι «και ο υπουργός Κώστας Καραμανλής και ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης ενδιαφέρονται για την ουσιαστική αύξηση του πράσινου ισοζυγίου στον Δήμο της Αθήνας».

Όπως τόνισε ο υφυπουργός, το ίδιο το μετρό στα χρόνια λειτουργίας του «έχει αλλάξει ριζικά τις συνήθειες μετακίνησης των κατοίκων με συνέπεια να αλλάξουν το ίδιο ριζικά και οι συνθήκες κυκλοφορίας και περιβάλλοντος της πρωτεύουσας, καθώς πλέον οι μετακινούμενοι έχουν έναν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης, περιβαλλοντικά φιλικό, αντί να χρησιμοποιούν τα ρυπογόνα οχήματα οδικής κυκλοφορίας».

Ειδικά η λειτουργία της Γραμμής 4 του Μετρό αναμένεται να μειώσει ακόμα περισσότερο την κυκλοφορία των οχημάτων κατά 53.000 ημερησίως, με αντίστοιχη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 318 τόνους την ημέρα, ενώ επιπλέον 340.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά.

Σε ό,τι αφορά τους σταθμούς που θα αναπτυχθούν, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι η αναγκαιότητά τους έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά.

Ιδιαίτερα ο σταθμός στο Κολωνάκι, σύμφωνα με τον υφυπουργό: «Αναμένεται να εξυπηρετεί μεγάλο πλήθος κατοίκων και εργαζομένων της περιοχής, να αποσυμφορήσει τους φόρτους επιβατών του σταθμού Συντάγματος που ήδη σήμερα αποτελούν στοιχείο ιδιαίτερης ανησυχίας και προβληματισμού για το επιβατικό κοινό. Επιπλέον, η τυχόν κατάργηση των σταθμών αυτών θα οδηγούσε σε σημαντική χειροτέρευση των συνθηκών κυκλοφορίας, στάθμευσης και περιβάλλοντος στη περιοχή τους».

Συνολικά 162 μεταφυτεύσεις από την πλατεία Κολωνακίου

Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι για τον σταθμό που θα κατασκευαστεί στο Κολωνάκι και προκειμένου να στηθεί το εργοτάξιο, έγιναν 162 μεταφυτεύσεις, με το ποσοστό να κινείται πολύ υψηλά και να ξεπερνάει το 75%.

Σύμφωνα με την Ειδική Μελέτη Προστασίας Αστικού Πρασίνου και Χλωρίδας από τα 212 δέντρα και θάμνους της πλατείας Κολωνακίου:

– 146 έχουν μεταφυτευθεί στο Φυτώριο του Δήμου Αθηναίων,

– 10 στο πάρκο Μαιάνδρου (Μιχαλακοπούλου) – (νεραντζιές, λιγούστρα, πορτοκαλιές),

– 2 στην Πλατεία Μαδρίτης (ελιές),

– 2 στην Πάρκο Ελευθερίας (μποχίνιες), και

– 2 πλατάνια βρίσκονται προσωρινά στο Φυτώριο του Δήμου Αθηναίων και θα μεταφυτευθούν στο Τρίγωνο Δρομέα σύντομα.

Επιπλέον, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός, «κατά το πέρας της κατασκευής του έργου της Γραμμής 4, η πλατεία επαναφυτεύεται με νέα δέντρα και φυτά από τη ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, λαμβάνοντας υπόψη την προϋπάρχουσα βλάστηση και τις κλιματικές συνθήκες ώστε να βελτιωθεί το ισοζύγιο πρασίνου».

Ο υφυπουργός υπενθύμισε ότι διαχρονικά η Αττικό Μετρό παραδίδει διαμορφωμένες πλατείες πάνω από το μετρό, με μεγάλη περιβαλλοντική και αισθητική αξία. Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η πλατεία πάνω από τον εν λειτουργία σταθμό Πανόρμου που αποτελεί πνεύμονα πρασίνου για την περιοχή.

Ξεκαθάρισε, κλείνοντας, ότι «το υπουργείο Υποδομών και η κυβέρνηση εργάζεται σταθερά για την ανάπτυξη των υποδομών στη χώρα μας. Με σεβασμό στο περιβάλλον και με βλέμμα στις γενιές που έρχονται. Η απάντηση λοιπόν είναι και μετρό και δέντρα. Και ανάπτυξη και σεβασμό στο περιβάλλον. Άλλωστε το ένα δίχως το άλλο δεν έχει καμία απολύτως αξία».

Φ.Πιπιλή: Θετική εικόνα

Ευχάριστα τα νέα από τη συζήτηση το μεσημέρι στη Βουλή, σημειώνεται σε ανακοίνωση από το γραφείο της βουλευτού Α’ Αθηνών της ΝΔ, σχετικά με την απάντηση του κ. Καραγιάνη στην επίκαιρη ερώτηση της Φωτεινής Πιπιλή.

Αναφέρεται, επίσης, πως αφορμή για την επίκαιρη ερώτηση με θέμα “Ενημέρωση για την κοπή εκατοντάδων δένδρων σε Πλατείες των Αθηνών λόγω της γραμμής 4 του Μετρό” αποτέλεσαν οι πολλές αντιδράσεις των Αθηναίων για την κοπή δεκάδων δένδρων στην Πλατεία Κολωνακίου, λόγω της έναρξης των εργασιών του μετρό και μεταξύ άλλων επισημαίνεται: Με την κατάθεση της ερώτησης αυτής, ο αρμόδιος υφυπουργός, ξεκαθάρισε ότι δεν κόπηκαν τα δένδρα και οι θάμνοι της πλατείας Κολωνακίου, αλλά μεταφυτεύθηκαν, ενώ «ακόμα πιο θετική είναι η εικόνα που παρουσίασε ο κ. Καραγιάννης» για τη συνεργασία με την υπόσταση του Μνημονίου που θα συνυπογράψουν ο Δήμος Αθηναίων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Αττικό Μετρό ΑΕ και η Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα