Χρειάζονται καινοτόμες ιδέες για τη μείωση των πλαστικών κι ευτυχώς διαθέτουμε μυαλά που τις γεννούν

Χρειάζονται καινοτόμες ιδέες για τη μείωση των πλαστικών κι ευτυχώς διαθέτουμε μυαλά που τις γεννούν
Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς και Δρ Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης»

Ο μαραθώνιος ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών για μια Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης “SUP Free hackathon” ανέδειξε δύο νικητές με πρωτοποριακές ιδέες για ένα ζήτημα που μας αφορά όλους.

Η μείωση των πλαστικών μίας χρήσης ήταν και εξακολουθεί να είναι μία από τις πιο διαχρονικές περιβαλλοντικές προκλήσεις της ανθρωπότητας, διεισδύοντας όλο και περισσότερο στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας που αντιλαμβάνεται την ανάγκη λήψης δραστικών μέτρων. Σήμερα, με την Κλιματική Αλλαγή να βρίσκεται βήματα μπροστά από την ανθρώπινη δράση, οι επιταγές των άμεσων ενεργειών και των καινοτόμων ιδεών για την επίτευξη των κλιματικών στόχων, γίνονται όλο και πιο ηχηρές. Σε μία περίοδο όπου η τεχνολογία οφείλει να αποτελεί σύμμαχο της ανθρώπινης πρωτοβουλίας, αλλά και σε ένα ζήτημα που βρίσκεται στον πυρήνα των νεανικών προβληματισμών, απασχολώντας φυσικά το δικό τους σήμερα αλλά και το αύριο των επόμενων γενιών, η ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων και εφαρμογών είναι ο ενδεδειγμένος δρόμος για καίριες δράσεις.

Η περιβαλλοντική συνείδηση και η εκπόνηση σχεδίων για τη μείωση των πλαστικών μίας χρήσης, απαντάται στις πρωτοποριακές ιδέες, την ευρηματικότητα και το ενδιαφέρον ανθρώπων που αξιοποιούν την τεχνολογία, ενώ περικλείονται στον στόχο και το νόημα του “ SUP Free hackathon”, ενός μαραθωνίου καινοτομίας, ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών για μια Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης.

Ένας διαγωνισμός που “εγκαινιάστηκε” στη χώρα μας με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή, ξεπερνώντας τις προσδοκίες διοργανωτών και διαγωνιζομένων, με την ανάδειξη, όχι ενός, αλλά δύο νικητών.

Το “SUP Free hackathon”, “έτρεξε” για ένα ευρύ διάστημα στη χώρα μας, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας “Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης”, υπό τη διοργάνωση της εταιρίας τεχνολογίας και καινοτομίας Crowdpolicy, με την υποστήριξη της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, ρίχνοντας αυλαία σε ένα μοναδικό τριήμερο στο Sani Resort της Κασσάνδρας Χαλκιδικής, όπου ένωσε σημαντικά πρόσωπα από τον χώρο της πολιτικής, της τεχνολογίας αλλά και της επιχειρηματικότητας.

Το κυριότερο, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον 34 ομάδων και startups από όλη την Ελλάδα που σε 48 ώρες ανέπτυξαν τις εφαρμογές και τις προτάσεις τους, τις οποίες και παρουσίασαν στην επιτροπή αξιολόγησης, ως πρωτοποριακές λύσεις για τη μείωση των πλαστικών μίας χρήσης.

Από τις συνολικά 34 ομάδες, 5 απέσπασαν χρηματικά βραβεία και δωροεπιταγές, ενώ εξασφάλισαν την είσοδό τους στο 5μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης SUP Free Innovation Lab.

Οι ιδέες που έκλεψαν τις εντυπώσεις όλων των παρευρισκομένων ήταν δύο. Νικήτρια ομάδα, αποσπώντας το μεγάλο έπαθλο των 40.000 ευρώ για την επικοινωνιακή υποστήριξη και προώθηση της ιδέας της, αναδείχθηκε η “Eco Cup” (Θανάσης Κουκούλης, Κατερίνα Κατσαούνη, Γιώργος Αντωνόπουλος και Ιωάννης Μπραντ Ιωαννίδης) με ένα mobile app που λειτουργεί ως ένα οικολογικό σύστημα loyalty και επιβραβεύει τον χρήστη όταν αγοράσει το ρόφημά του στο δικό του επαναχρησιμοποιούμενο σκεύος.

Επίσης, ο 17χρονος “MS” Αλέξανδρος Πέτκος απέσπασε τη χρηματοδότηση για την υλοποίηση της υπηρεσίας αυτόματου καθαρισμού περιοχών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και robotics για την αναγνώριση και περισυλλογή απορριμμάτων.

Κατερίνα Κατσαούνη και Θανάσης Κουκούλης, Co-Founders της εφαρμογής «ECOCup»


Όσα πρέπει να ξέρεις για το καινοτόμο “ECOCup” που φέρνει “επανάσταση” στη μείωση των πλαστικών

Τι είναι, λοιπόν, το ECOCup που κέρδισε τις εντυπώσεις και το μεγάλο έπαθλο;

Πρόκειται για μια εφαρμογή που απευθύνεται σε επιχειρήσεις παροχής ροφημάτων και καταναλωτές ροφημάτων και στοχεύει στην μείωση τόσο πλαστικών όσο και χάρτινων ποτηριών μιας χρήσης.

Επιβραβεύει τον καταναλωτή κάθε φορά που χρησιμοποιεί το δικό του ποτήρι πολλαπλών χρήσεων δίνοντάς του εκπτώσεις και οικολογικά δώρα, βοηθάει τις επιχειρήσεις να μειώσουν τα έξοδά τους και να διαφημιστούν ενώ ταυτόχρονα μειώνει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και των δύο.

Οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα να παρακολουθούν στο προφίλ τους τον μετρητή των ποτηριών μιας χρήσης που δεν χρησιμοποίησαν, ενώ ο μετρητής μετατρέπει το κάθε ποτήρι στους αντίστοιχους πόρους που εξοικονομήθηκαν (πχ δέντρα, λίτρα νερού) από την μη χρήση του.

Ο καταναλωτής, απλώς κκατεβάζει την εφαρμογή δωρεάν καιεντοπίζει στον χάρτη την κοντινότερη συμβεβλημένη επιχείρηση. Έπειτα, ππηγαίνει σε αυτή με το επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι σου και το κινητό σου, σκανάρει το QR Code της επιχείρησης και απολαμβάνει εκπτώσεις, μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Όσο για τις επιχειρήσεις; Αρκεί η δωρεάν λήψη της εφαρμογής, μία εγγραφή με τα στοιχεία της επιχείρησης, η οποία εμφανίζεται απευθείας στον χάρτη του δικτύου προσελκύοντας νέους πελάτες και έπειτα ορίζεται η προσφερόμενη έκπτωση σε καταναλωτές που αγοράζουν το ρόφημά τους στο δικό τους επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι.

Η καινοτομία του ECOCup έγκειται στην ικανότητά του να αντιμετωπίζει το πρόβλημα των ποτηριών μιας χρήσης δίνοντας κίνητρα στους καταναλωτές και στις επιχειρήσεις για την υιοθέτηση μιας φιλοσοφίας που στοχεύει στη μη χρήση πλαστικού. Οι επιχειρηματίες αποκτούν πρόσβαση σε εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ και πωλήσεων, με τα οποία βελτιώνουν το προφίλ της επιχείρησής τους. Ταυτόχρονα δίνουν μια νέα εναλλακτική λύση στο όλο και αυξανόμενο, φιλοπεριβαλλοντικά ευαισθητοποιημένο κοινό, αυξάνοντας την αξία των επαναχρησιμοποιούμενων ποτηριών τους.

Η χρήση του προορίζεται και για τους Δήμους, ενώ δεν θα μπορούσε να παραλειφθεί το γεγονός ότι, η αειφορική του συνεισφορά εντάσσεται στο πεδίο των στόχων του, αφού, τα ψηφιακά δέντρα που εξοικονομούνται από την προσπάθεια των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, θα γίνονται πραγματικά φυτεύσιμα δεντρα.

Η εφαρμογή θα είναι σύντομα διαθέσιμη δωρεάν στο Play Store & App Store.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα