Μία “κατάδυση” στα ζωώδη ένστικτα του Φράνσις Μπέικον

Μία “κατάδυση” στα ζωώδη ένστικτα του Φράνσις Μπέικον
Η δεύτερη εκδοχή του Τριπτύχου του Francis Bacon EPA

Μια νέα, εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, έκθεση εγκαινιάζεται το ερχόμενο Σάββατο στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών στο Λονδίνο και έχει στόχο να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο ο Φράνσις Μπέικον σχεδίαζε φωτογραφίες ζώων.

Αδιαμφισβήτητα είναι ένας από τους πιο χαρισματικούς και αινιγματικούς δημιουργούς του 20ου αιώνα. Οι πίνακές του είναι άμεσα αναγνωρίσιμοι και ακόμη και σήμερα τροφοδοτούν “εικαστικές” διαμάχες και βρίθουν ερμηνειών.

Ο Φράνσις Μπέικον γεννήθηκε στις 28 Οκτωβρίου του 1909 στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας κι είναι ένας από τους πιο καταξιωμένους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα, γνωστός για την ιδιότυπη προσέγγισή του στην ανθρώπινη φιγούρα. Υπήρξε μια σπάνια προσωπικότητα. Γενναιόδωρος αλλά σκληρός, ευθύς χαρακτήρας, ευδιάθετος και απεγνωσμένος, έζησε μια ζωή ακραίων αντιφάσεων, γεμάτη επιτεύγματα και θριάμβους, κακοτυχίες και προσωπικές τραγωδίες.

Τρεις αυτοπροσωπογραφίες του Francis Bacon EPA/WILL OLIVER


Ήταν αυτοδίδακτος ζωγράφος, θαύμαζε τον Βελάθκεθ, τον Μιχαήλ Άγγελο, τον Ρέμπραντ, τον Βαν Γκογκ και τον Λούσιαν Φρόιντ. Ωστόσο αυτές του οι προσλαμβάνουσες δεν επηρέασαν σημαντικά το έργο του. Είχε την δική του τολμηρή οπτική και ερμήνευε μοναδικά στον καμβά τα γεγονότα της εποχής του. Έλαβε μεγάλη αναγνώριση, αλλά και ακόμα μεγαλύτερη κριτική, για τα έργα του, τα οποία απεικόνιζαν ωμά τον ανθρώπινο πόνο.

Ο πίνακας 'Study for Head of George Dyer, 1967' by Francis Bacon AP


Τώρα μια νέα, εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, έκθεση εγκαινιάζεται το ερχόμενο Σάββατο στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών στο Λονδίνο και έχει στόχο να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο ο Φράνσις Μπέικον σχεδίαζε φωτογραφίες ζώων, όπως η κραυγή ενός χιμπατζή, για τις ορισμένες φορές ανησυχητικές του απεικονίσεις ανθρώπων.

Ο σπουδαίος αυτός καλλιτέχνης πίστευε ότι η γραμμή μεταξύ ανθρώπων και ζώων και των μορφών και των ενστίκτων τους θα μπορούσε να είναι θολή.

«Πίστευε πραγματικά θεμελιωδώς ότι κάτω από το πολύ λεπτό προσωπείο του πολιτισμού, τελικά είμαστε όλοι ζώα, είμαστε μέρος του ζωικού βασιλείου», δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής εκθέσεων της Βασιλικής Ακαδημίας Τεχνών, Άντρεα Ταρσία.

Francis Bacon's 'Study of Red Pope 1962. 2nd version 1971' EPA/ANDY RAIN


«Είναι πολύ γνωστός για τις φιγούρες του που ουρλιάζουν έχοντας τα κεφάλια γερμένα προς τα πίσω, ανοιχτό το στόμα και αυτό το είδος της σιωπηλής, ισχυρής κραυγής που φαίνεται να προέρχεται από τους πίνακές του, το οποίο πηγάζει άμεσα από μια φωτογραφία ενός χιμπατζή που χρησιμοποίησε ως σημείο αναφοράς», πρόσθεσε ο Ταρσία.

Η έκθεση «Francis Bacon: Man and Beast» («Φράνσις Μπέικον: Ο Άνδρας και το Θεριό») καλύπτει την 50χρονη καριέρα του Μπέικον, με πρώιμους καμβάδες καθώς και την τελευταία του δουλειά, μαζί με μια τριάδα πινάκων ταυρομαχίας που θα εκτεθούν μαζί για πρώτη φορά. Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 29 Ιανουαρίου έως τις 17 Απριλίου.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα