“Παράθυρο” στο e-commerce για το μικρομεσαίο λιανεμπόριο

“Παράθυρο” στο e-commerce για το μικρομεσαίο λιανεμπόριο
shutterstock

Τα ψηφιακά εργαλεία και οι συνέργιες για διέξοδο των μικρών επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων

Επιδοτήσεις αλλά και συνέργιες εμπορικών φορέων με τράπεζες, εξειδικευμένες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και ηλεκτρονικών πληρωμών προχωρούν το 2021, προκειμένου οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου να ανοίξουν το «παράθυρο» για το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων.

Με μόλις 2 στις 10 επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε μια αγορά που γιγαντώνεται (αύξηση άνω του 170% ήδη στο α’ εξάμηνοτου 2020 σύμφωνα με τα στοιχεία του ELTRUN και του GRECA) αλλά και την εμπειρία του δεύτερου δίμηνου lockdown, η αγορά συνειδητοποιεί ότι οφείλει να ψηφιοποιηθεί.

Χθες ανακοινώθηκε το λανσάρισμα του «Athens Shopping», μιας πρωτοβουλίας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ) σε συνεργασία με τον δήμο Αθηναίων για τη στήριξη του τοπικού λιανεμπορίου ενώ στη διάθεση της αγοράς μετά την επανεκκίνηση τίθενται 12 ακόμη ψηφιακά εργαλεία τοπικής και υπερ-τοπικής εμβέλειας.

Το Athens Shopping είναι ένα ηλεκτρονικό εργαλείο που θα διαχειρίζεται ο ΕΣΑ και θα στοχεύει στην παρουσίαση τηςαγοράς της Αθήνας μέσα από διαδρομές που θα συνδέουν την εμπειρία αγορών στα καταστήματα (σημειώνεται ότι ο ΕΣΑ εκπροσωπεί 30-40 χιλ. επιχειρηματίες) με τουριστικούς προορισμούς της πόλης. Οι βλέψεις για το συγκεκριμένο concept είναι να λειτουργήσει σε πρώτη φάση στην Αθήνα και στη συνέχεια να αναπτυχθεί και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, προσελκύοντας στα καταστήματα Έλληνες καταναλωτές αλλά και τουρίστες.

Παράλληλα, παρουσιάστηκαν ακόμη 12 εργαλείαγια την ψηφιακή μετάβαση των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου. Η πρωτοβουλία για την ανάδειξη αυτών των εφαρμογών, ως σύνολο, ανήκει στον ΕΣΑ αλλά οι λύσεις που προτείνονται, στην πλειονότητα τους τους, δεν απευθύνονται μόνο στην τοπική αγορά, είναι προσβάσιμες στις επιχειρήσεις όλης της χώρας. Συμπράττουν εξάλλου μια σειρά από φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, από το υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων και την Τοπική Αυτοδιοίκηση μέχρι επιχειρηματικούς φορείς, marketplaces, τράπεζες και εταιρείες τεχνολογίας. Τα εργαλεία συνοψίζονται στα εξής:

1. e-λιανικό- EΣΠΑ

Απευθύνεται αποκλειστικά σε επιχειρήσεις του λιανεμπορίου (ΚΑΔ 47), οι οποίες μπορούν να επιδοτηθούν με έως 5.000 ευρώ γιατην ανάπτυξη e-shop. Πρόκειται για δράση του ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού 80εκατ. ευρώ.

2. e-katanalotis.gr – Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή

Η πλατφόρμα e-katanalotis.gr της Γ.Γ. Εμπορίου& Προστασίας Καταναλωτή αναβαθμίστηκε προσφέροντας σε επιχειρήσεις και καταναλωτές εμπορικές συναλλαγές μέσω της διαδικασίας παράδοσης εκτός καταστήματος (click away) και μέσω e-shop σε ειδικό πεδίο.

3. agora.delivery – Περιφέρεια Αττικής

Σε λειτουργία έχει τεθεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα της Περιφέρειας Αττικής agora.delivery, μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα δωρεάν δημιουργίας e-shop σε καταστήματα λιανικής και μικρομεσαίες επιχειρήσεις υποστηρίζοντας delivery ή και παραγγελίες με click away. Οι επιχειρήσεις που εγγράφονται, δεν επιβαρύνονται με κόστος ή προμήθειες επί της παραγγελίας.

4. Athensisback – Δήμος Αθηναίων

Η πρωτοβουλία “Athens is Back” που εγκαινίασε ο Δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με τον ΕΣΑ τον περασμένο Ιούνιο για την προβολή προσφορών και εκπτώσεων από επιχειρήσεις και πολιτιστικούς φορείς αναβαθμίστηκε, ώστε να δίνεται στους επισκέπτες της πλατφόρμας δυνατότητα ενημέρωσης για τα καταστήματα που προσφέρουν υπηρεσίες τηλεφωνικών παραγγελιών, click away, εκπτώσεων και προνομίων ενόψει της επανεκκίνησης της αγοράς.

5. DirectMarket.gr- ΕΒΕΑ

Η ηλεκτρονική αγορά www.directmarket.gr είναιμια «ηλεκτρονική βιτρίνα» πανελλήνιας εμβέλειας και ταυτόχρονα ένα ηλεκτρονικό πολυκατάστημα, μέρος της ευρύτερης πρωτοβουλίας των Ελληνικών Επιμελητηρίων και της συνεργασίας με την εταιρεία Knowledge Broadband Services.

6. AthEnsVtradE – ΕΒΕΑ

Το AthEnsVtradE είναι ένα τρισδιάστατο ψηφιακό εκθετήριο που εγκαινιάστηκε πρόσφατα και φιλοξενεί εικονικά περίπτερα. Είναι μια υπηρεσία B2B και B2C, όπου ο κάθε εκθέτης μπορεί να σχεδιάσει και να διαμορφώσει το δικό του εικονικό περίπτερο, αναρτώντας οπτικοακουστικό και προωθητικό υλικό.

7. VitrinaBox – Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών δημιούργησε την εφαρμογή Virtual Walkthrough powerd by VitrinaBox για την online εικονική περιήγηση των επιχειρήσεων με ένα “κλικ”. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί εικονικά ένα φυσικό κατάστημα ή μια επιχείρηση, να περιηγηθεί και να προχωρήσει σε αγορές εύκολα και γρήγορα. Η εφαρμογή εγκαινίασε τη λειτουργία της με 20 επιχειρήσεις σε Πλάκα και Μοναστηράκι και συνεχώς επεκτείνει το δίκτυό της.

8. Ψηφιακή Ενδυνάμωση – Google

Σε συνεργασία με τον ΕΣΑ η Google θα προσφέρει στα μέλη του συλλόγου δωρεάν εκπαίδευση στη χρήση των εργαλείων της, με υποστήριξη ακόμη και κατ’ ιδίαν. Στο επίκεντρο είναι το νέο πρόγραμμα ψηφιακής ενδυνάμωσης με δωρεάν ομαδικά διαδικτυακά σεμινάρια.

9. Skroutz.gr Marketplace

Η Skroutz Merchants δίνει τη δυνατότητα σε κάθε εμπορική επιχείρηση, με ή χωρίς e-shop, να ενισχύσει τις πωλήσεις της μέσα από το ηλεκτρονικό κανάλι της το οποίο επισκέπτονται 8,5 εκατ. μοναδικοί επισκέπτες το μήνα.

10. Public.gr Marketplace

Το Public Marketplace απευθύνεται επίσης σε εμπόρους, με ή χωρίς e-shop, προσφέροντας μεταξύ άλλων δυνατότητα πρόσβασης σε 65 εκατ. επισκέπτες τον χρόνο, πωλήσεις χωρίς κανένα ρίσκο πληρωμών, μηδενικό κόστος επικοινωνίας, δωρεάν υπηρεσίες marketing και πολύ χαμηλά λειτουργικά κόστη.

11.Ηλεκτρονικές Πληρωμές

Ολοκληρωμένες λύσεις e-commerce για τις ηλεκτρονικές πληρωμές και τις εμπορικές συναλλαγές των μικρομεσαίων επιχειρήσεων προσφέρουν οι τράπεζες (στην εκδήλωση του ΕΣΑ συμμετέχει η Eurobank).

12. Prosvasis Go

Το “Prosvasis Go” αφορά στην έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων με αυτόματη αποστολή στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ και στον λογιστή. Ας σημειωθεί ότι μία στις τέσσερις μικρομεσαίες ή πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν έχει όχι μόνο λογιστήριο, αλλά ούτε μηχανογραφικό σύστημα για τα παραστατικά και την τήρηση των βιβλίων της. Ακόμη μεγαλύτερο είναι αυτό το ποσοστό για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου. Ενόψει της υποχρέωσης ηλεκτρονικής ανάρτησης στην ψηφιακή πλατφόρμα MyData των στοιχείων των οικονομικών βιβλίων, έσοδα – έξοδα, πολλές επιχειρήσεις χρειάζονται ψηφιακά εργαλεία.

Σημειώνεται ότι ο ΕΣΑ έχει εξασφαλίσει ειδικές συμφωνίες για τα μέλη του με τα marketplaces Skroutz και Public και την πλατφόρμα Prosvasis Go.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα