Καραμανλής: Απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Καραμανλής: Απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας
Ο Υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, Αρχείο Eurokinissi

Ποιοι είναι οι στόχοι για τις αστικές συγκοινωνίες και ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα.

Η ενίσχυση των δημοσίων μέσων μεταφοράς, οι έξυπνες μετακινήσεις, η ασφαλής κυκλοφορία, η εξασφάλιση προσβασιμότητας στο δίκτυο μεταφορών για όλους και η πράσινη κινητικότητα, αποτελούν βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, χαιρετίζοντας την εκδήλωση για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που πραγματοποιείται σε συνεργασία με τους εταίρους του ευρωπαϊκού προγράμματος CIVITAS SUMPs-UP, προχωρά στην απλούστευση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου για τα ΣΒΑΚ, το οποίο και αναμένεται να κατατεθεί τους επόμενους μήνες.

Ειδικότερα, ο υπουργός ανέφερε ότι η κυβέρνηση, από την πρώτη ημέρα της θητείας της, τοποθέτησε τον πολίτη και τη βελτίωση της καθημερινότητάς του στον πυρήνα των επιλογών και των πρωτοβουλιών της. «Μια βελτίωση στην ποιότητα των μετακινήσεων και την ποιότητα των μεταφορών, οδηγεί σε βελτίωση της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος, καθώς και της ποιότητας ζωής για τους πολίτες και την κοινωνία μας. Και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, οι υποδομές για πεζή μετακίνηση και ποδηλασία, η ορθολογική διαχείριση των ΙΧ οχημάτων, οι σύγχρονες εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, με σεβασμό και μέριμνα για το περιβάλλον και σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να συνθέσουν το παζλ της Αστικής Κινητικότητας», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Ο υπουργός, αφού περιέγραψε την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα τελευταία χρόνια οι αστικές συγκοινωνίες στις δυο μεγάλες πόλεις, Αθήνα Θεσσαλονίκη, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «στην Αθήνα παραλάβαμε μετά βίας 1.000 λεωφορεία, με τον μέσο όρο ηλικίας τους να είναι πάνω από τα 15 χρόνια και τα έσοδα να είναι μειωμένα και στη Θεσσαλονίκη, θέσαμε σε κυκλοφορία 102 επιπλέον λεωφορεία, πετύχαμε συμφωνία με τα ΚΤΕΛ, ενώ, σύντομα θα κυκλοφορήσουν για λογαριασμό του ΟΑΣΘ άλλα 100 με 120 λεωφορεία των ΚΤΕΛ», έδωσε έμφαση στο μεγάλο πρόγραμμα που αφορά στην προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το οποίο προετοιμάζεται, γιατί «χωρίς αστικές συγκοινωνίες δε μπορεί να “κουμπώσει” το πάζλ και δε μπορούν να προχωρήσουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στον ρόλο του υπουργείου για να δημιουργηθεί ένα φιλικό θεσμικό πλαίσιο, ώστε κάθε Δήμος να μπορεί να οργανώσει και να αναζητήσει χρηματοδότηση για το πρόγραμμα Αστικής Κινητικότητας που ενδιαφέρεται.

Ο νόμος βοηθά ώστε να υπάρχουν κοινές κατευθύνσεις, κανόνες, προδιαγραφές και εργαλεία προς διευκόλυνση των ΟΤΑ, προκειμένου να υλοποιούνται οι δράσεις σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο», υποστήριξε ο κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, παρουσιάζοντας τους στόχους των ΣΒΑΚ:

– να αναβαθμίσουν τα δημόσια μέσα μεταφοράς,

– να δημιουργήσουν περιβαλλοντικά φιλικούς τρόπους μετακίνησης,

– να εξασφαλίσουν προσβασιμότητα στο δίκτυο μεταφορών για όλους,

– να επιδιώξουν τη μείωση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων,

– να βελτιώσουν την κυκλοφορία των οχημάτων διανομής,

– να οργανώσουν τη στάθμευση και

– να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες, όπως τα ευφυή συστήματα μεταφορών,

Κοινή διαπίστωση πάντως (συγκοινωνιολόγων και εκπροσώπων αυτοδιοίκησης), ήταν πως στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο υπάρχουν ασάφειες και αδυναμίες που δυσκολεύουν τον σχεδιασμό των ΣΒΑΚ, για αυτό, όπως επισήμαναν υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου, στόχος είναι να υπάρξει άμεση εφαρμογή του νόμου ώστε να προχωρήσουν άμεσα τα σχέδια αστικής κινητικότητας, με στόχο «ανθρώπινες πόλεις που εξασφαλίζουν καλύτερη ποιότητα ζωής». Ο νέος νόμος βοηθά ώστε να υπάρχουν κοινές κατευθύνσεις, κανόνες, προδιαγραφές και εργαλεία και να «ξεκολλήσουν» οι όποιες αγκυλώσεις και προβλήματα για τη διευκόλυνση των Δήμων, Περιφερειών και κεντρικής διοίκησης στην άμεση εφαρμογή των ΣΒΑΚ.

Στο ερώτημα γιατί ΣΒΑΚ η απάντηση είναι:

-Ανάπτυξη ήπιων τρόπων μετακίνησης και βιώσιμων συστημάτων αστικών μεταφορών για όλους

-Για ανθρώπινες πόλεις που εξασφαλίζουν καλύτερη ποιότητα ζωής με συμμετοχικό σχεδιασμό και ανάπτυξη συνεργασιών (οι πολίτες συμμετέχουν, οι φορείς συνεργάζονται, οι επιχειρήσεις αναπτύσσονται και η Τοπική Αρχή ακούει τα προβλήματα και σχεδιάζει με τους πολίτες), ώστε να προχωρήσουν άμεσα τα σχέδια αστικής κινητικότητας με στόχο «ανθρώπινες πόλεις που εξασφαλίζουν καλύτερη ποιότητα ζωής».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα