Τα 10 μεγάλα έργα που υπόσχονται να μεταμορφώσουν την Αττική

Τα 10 μεγάλα έργα που υπόσχονται να μεταμορφώσουν την Αττική
@GeorgiaPanagopoulou / Eurokinssi

Τα δέκα αυτά έργα αφορούν γραμμές Μετρό, οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις και έρχονται να προστεθούν στο ήδη πυκνό δίκτυο μεταφορών της Αθήνας.

Δέκα μεγάλα έργα τρέχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην Αττική. Τα έργα αυτά έχουν συνολικό κόστος 4,3 δισ. ευρώ και στόχο να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Τα έργα αυτά αφορούν γραμμές Μετρό, οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις και έρχονται να προστεθούν στο ήδη πυκνό δίκτυο μεταφορών της πρωτεύουσας της χώρας.

Τα έργα αφορούν στην νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον, την οδική ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, την επέκταση της Λ.Κύμης, τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, την επέκταση του Προαστιακού σε Ραφήνα και Λαύριο, την επέκταση του Προαστιακού σε Ελευσίνα-Μέγαρα, την επέκταση της γραμμής 3 στο Δημοτικό Θέατρο και την αναβάθμιση του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος Αττικής.

Ας δούμε αναλυτικά:

1. Νέα Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας

Είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών για τη χώρα με κόστος 1,8 δισ. ευρώ. Οι πρόδρομες εργασίες για την μετακίνηση δικτύων και αρχαιολογικά έχουν ξεκινήσει από το Μάρτιο, ενώ η κύρια σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον Ιούνιο. Θα κατασκευαστεί το τμήμα Άλσος Βεΐκου-Γουδή με 15 υπόγειους σταθμούς και 12,9 χιλιόμετρα σήραγγας. Μελλοντικά προβλέπονται επεκτάσεις προς Πετρούπολη, Μαρούσι-Λυκόβρυση, Άνω Ηλιούπολη

2. Επέκταση Γραμμής 2 προς Ίλιον

Αφορά στην επέκταση της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη στον Άγιο Νικόλαο. Θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς (ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ). Το κόστος υπολογίζεται σε 350 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου προγραμματίζεται για τις αρχές του 2022. Είναι μία σημαντική προσθήκη του δικτύου Μετρό στις πυκνοκατοικημένες περιοχές του Ιλίου και των Αγίων Αναργύρων.

3. Οδική Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Αφορά στην δημιουργία ενός νέου οδικού άξονα που θα ξεκινά από τη Λ.Σχιστού, θα φτάνει στο Πέραμα και από εκεί με σήραγγα θα περνά στη Σαλαμίνα, καταλήγοντας περίπου στο εμπορικό κέντρο του νησιού. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη από το 2016, όμως φέτος προχώρησε η κατάθεση της περιβαλλοντικής μελέτης και στόχος είναι το έργο των 400 εκατ. ευρώ να αποκτήσει ανάδοχο το 2022 και να ξεκινήσουν τα έργα.

4. Επέκταση της Λ. Κύμης

Εντάσσεται στα έργα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού. Αφορά στην επέκταση. Η επέκταση θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά 3,8 χλμ. στην Εθνικό Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη (Κάτω Κηφισιά). Το κόστος ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση τοποθετείται εντός του 2021 με στόχο το έργο να έχει ολοκληρωθεί προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

5. Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας

Στο υπουργείο Υποδομών έχουν βάλει μπρος έργα για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Αττικής που αφορούν τα ρέματα Ερασίνου, Αγίου Γεωργίου -Γιαννούλας Ασπροπύργου, Εσχατιάς, Ραφήνας, Καναπίτσας. Τα έργα αυτά κόστους περίπου 150 εκατ. ευρώ θα συμβάλουν στην πρόληψη πλημμυρικών φαινόμενων αντιστοίχων αυτών που ζήσαμε στη Μάνδρα Αττικής πριν λίγα χρόνια.

6. Επέκταση Προαστιακού προς Ραφήνα

Η επέκταση προς Ραφήνα συζητείται εδώ και χρόνια. Η σκέψη είναι να φτάσει μέχρι το Λιμάνι της Ραφήνας ως επέκταση από το Αεροδρόμιο και η απόσταση είναι περίπου 7χλμ. Θα εξυπηρετεί το Πικέρμι και τη Ραφήνα και υπόσχεται να λύσει το πρόβλημα του λιμανιού. Η απόσταση Ραφήνα-Αθήνα θα καλύπτεται σε περίπου 45 λεπτά. Το κόστος αυτής της επένδυσης έχει εκτιμηθεί σε 300 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου προβλέπεται για φέτος.

7. Επέκταση Προαστιακού προς Λαύριο

Η επέκταση από Κορωπί προς Λαύριο θα περιλαμβάνει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς(Μαρκόπουλο και Λιμάνι Λαυρίου) και πέντε σιδηροδρομικές στάσεις (Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικός, Κυπριανός). Η απόσταση Αθήνα-Λαύριο θα διεξάγεται σε 55 λεπτά και Κορωπί-Λαύριο σε 28 λεπτά με την ολοκλήρωση της επέκτασης. Το κόστος έχει υπολογιστεί σε 380 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου προβλέπεται για φέτος.

8. Επέκταση Προαστιακού προς Ελευσίνα-Μέγαρα

Το έργο αυτό αφορά την αξιοποίησης τμήμα της παλιάς μετρικής γραμμής Αθηνών-Κορίνθου, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια. Θα δημιουργηθεί μία νέα γραμμή ηλεκτροκινούμενη μήκους 36 χλμ προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 85 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κανονικοποίηση-σηματοδότηση-ηλεκτροκίνηση-τηλεδιοίκηση της γραμμής. Η δημοπράτηση του έργου προβλέπεται για φέτος.

9. Επέκταση Γραμμής 3 Μετρό προς Δημοτικό Θέατρο

Αφορά στην ολοκλήρωση της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά. Το πρώτο τμήμα δόθηκε πέρυσι το καλοκαίρι (μέχρι Νίκαια). Η υπόλοιπη γραμμή με τους σταθμούς Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο εκτιμάται ότι θα παραδοθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2022. Το συνολικό κόστος της επέκτασης είναι 660 εκατ.ευρώ.

10. Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα Αττικής

Εδώ προετοιμάζεται ένας διαγωνισμός-ΣΔΙΤ όπου προβλέπεται η ανάληψη του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος από ιδιώτη σε συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ. Το κόστος εκτιμάται σε 250 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση του αναμένεται για φέτος.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα