Κόμβος open data από το Υπερταμείο
Στρατηγική αξιοποίησης των ανοιχτών δεδομένων από τις θυγατρικές εταιρείες του. Πως μπορεί να βοηθήσει τόσο τον ευρύτερο δημόσιο τομέα αλλά και τους πολίτες. Συνέργιες με εταιρείες τεχνολογίας και καινοτομίας.
- 20 Ιανουαρίου 2022 09:08
Πρόσβαση σε επιλεγμένα σύνολα ανοιχτών δεδομένων (open data) των θυγατρικών του, σε θεματικές όπως η ύδρευση και αποχέτευση, οι μεταφορές και τα ταχυδρομεία, η αγορά τροφίμων, αλλά και σε άλλους τομείς που συμπεριλαμβάνονται στις δραστηριότητές του, παρέχει το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) μέσω της πλατφόρμας O2 HUB.
Κατά την παρουσίαση του νέου hub τόσο ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, κ. Στέφανος Γιουρέλης, όσο και η Chief Technology Officer του Υπερταμείου, κ. Αφροδίτη Σεβαστή, υπογράμμισαν τη σημασία αξιοποίησης των δεδομένων για τους στρατηγικούς στόχους ανάπτυξης των θυγατρικών της ΕΕΣΥΠ, αλλά και για τα οφέλη προς τον πολίτη και τις πιθανές συνέργιες που θα προκύψουν στον ευρύτερο χώρο της οικονομίας.
Ως σήμερα, στο O2 Hub υπάρχουν διαθέσιμα 43 σύνολα δεδομένων από 7 θυγατρικές εταιρείες, σε 10 θεματικές περιοχές. Ο επισκέπτης του κόμβου μπορεί να βρει δεδομένα των αστικών συγκοινωνιών, της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, της διακίνησης τροφίμων (ΟΚΑΑ, ΚΑΘ), των ΕΛΤΑ κ.α.
Στόχος του Υπερταμείου είναι η διαρκής αναβάθμιση του Hub και ο εμπλουτισμός του με περισσότερα σύνολα δεδομένων από το σύνολο των θυγατρικών και συμμετοχών του, εξασφαλίζοντας έτσι τη χρηστική βιωσιμότητά του. Παράλληλα, επενδύει στην ανάπτυξη αυτοματισμών για την επικαιροποίηση των δεδομένων και δημιουργεί την απαραίτητη κουλτούρα ανοικτών δεδομένων σε όλο τον όμιλο με τη στενότερη συνεργασία μεταξύ των θυγατρικών για την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών, καθώς και για την περαιτέρω αξιοποίηση του Hub ως σημείου αναφοράς στο ευρύτερο οικοσύστημα.
Μέσω της διάθεσης δεδομένων των δημοσίων επιχειρήσεων, το Υπερταμείο φροντίζει να εξασφαλίσει σε πανεπιστήμια, ερευνητικούς φορείς, start up επιχειρήσεις, δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς τη δυνατότητα να αντλούν τα απαραίτητα στοιχεία που θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν νέες υπηρεσίες, πάντα προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Σύμφωνε με σχετική παρουσίαση, ο ψηφιακός μετασχηματισμός παράγει δεδομένα όπως:
- έξυπνα σημεία εξυπηρέτησης (smart kiosks and mailboxes), ψηφιακός ταχυδρόμος, έξυπνοι σταθμοί διακίνησης δεμάτων, διαχείριση & παρακολούθηση στόλου (ταχυμεταφορές)
- έξυπνοι μετρητές, εκσυγχρονισμός συστημάτων ελέγχου και επικοινωνίας, «ψηφιακή» διαχείριση νερού και λυμάτων (εταιρείες ύδρευσης)
- ψηφιοποίηση αρχείου ακινήτων, πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης ακινήτων, συμβάσεις smart lease με χρήση τεχνολογίας blockchain (για ακίνητα)
- εφαρμογές IoT (ψυγεία, κυκλοφορία), ψηφιακές υπηρεσίες: συναλλαγές B2B & B2C, αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών εγκαταστάσεων (τρόφιμα)
- πληροφόρηση επιβατών με εφαρμογή σε συνδυασμένες μεταφορές, προβλεπτική συντήρηση οχημάτων, τηλεματική, demand responsive transport – DRTS (συγκοινωνίες)
- ψηφιακές υπηρεσίες εκθέσεων (εφαρμογές, ψηφιακά μέσα, online κρατήσεις κλπ.).
Οι ευκαιρίες που προκύπτουν αφορούν σε:
• Υπηρεσίες και ψηφιακά προϊόντα προστιθέμενης αξίας
• Νέα επιχειρηματικά μοντέλα για τις εταιρείες γύρω από το open data API economy
• Συμμετοχή του ανθρώπινου οικοσυστήματος τεχνολογίας και καινοτομίας • Revenue streams – υποστήριξη δράσεων με κοινωνικό αποτύπωμα
• Διαφάνεια & λογοδοσία
• ESG στρατηγική.
Οι δε προκλήσεις σχετίζονται με:
Εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων
• Ανάπτυξη συστημάτων Επιχειρηματικής Ευφυΐας (BI)
• Λειτουργίες διαχείρισης (επεξεργασία, καθαρισμός, επικαιροποίηση) των δεδομένων
• Ανάπτυξη «έξυπνων» υποδομών και υπηρεσιών
• Δεξιότητες και επανακατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις