Jumbo: Φθάνει στο τέλος η δικαστική διαμάχη με την Skag
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η απόφαση για την αγωγή ύψους 4 εκατ. ευρώ που έχει καταθέσει η εταιρεία χαρτικών Skag κατά της Jumbo.
- 05 Σεπτεμβρίου 2019 10:38
Μία δικαστική διαμάχη στην οποία έχει εμπλακεί η Jumbo ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες καθώς αναμένεται να εκδοθεί από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών η απόφαση για την αγωγή ύψους 4 εκατ. ευρώ που έχει καταθέσει η εταιρεία χαρτικών ειδών γραφής Skag.
Σύμφωνα με την νομική υπηρεσία της εταιρείας, η Jumbo έχει παραβιάσει τον νόμο περί σημάτων καθώς έχει απομιμηθεί παράνομα προϊόν της Skag, και συγκεκριμένα τα τετράδια University, όπως και τον νόμο πέρι αθέμιτου ανταγωνισμού μιας και απομιμείται την σχεδιαστική απεικόνιση πολλών προϊόντων της Skag.
Skag: Εκτός Jumbo από το 2016
Όπως αναφέρουν στελέχη της Skag, πρόκειται για μία υπόθεση η οποία ξεκίνησε το 2011 όταν η Jumbo εμφάνισε στα ράφια της τετράδια University δικής της εισαγωγής από Κίνα χαμηλότερης ποιότητας και τιμής, δίπλα στα τετράδια University της Skag. “Η κίνηση αυτή προκαλούσε σύγχυση στους καταναλωτές οι οποίοι θεωρούσαν ότι και τα δύο προϊόντα είναι της δική μας εταιρείας” αναφέρει ο νομικός υπεύθυνος της Skag ο οποίος εξηγεί οτι αυτός ήταν και ο λόγος που η Skag έχει αποσύρει τα προϊόντα της από τα Jumbo από την περιόδο 2016 – 2017.
H Skag, μία οικογενειακή επιχείρηση με ιστορία που ξεκινάει το 1956 από τον Θόδωρο Σκαγιά, είναι ευρέως γνωστή για τα μπλε τετράδια “ SUPER Διεθνές” που παράγει στις εγκαταστάσεις της στο Κρυονέρι. Όπως εξήγησε χθες, κατά την επίσκεψη του Υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη στις εγκαταστάσεις της, η Διευθύντρια Marketing, Πόπη Σκαγιά, η εταιρεία πλήττεται σημαντικά από τις ελληνοποιήσεις προϊόντων. “Κυκλοφορούν στην αγορά πολλά τετράδια, και άλλα προϊόντα, που γράφουν επάνω Made in Greece τα οποία έχουν όμως έχουν εισαχθεί από την Κίνα. Για αυτό τον λόγο έχουμε ζητήσει να αυξηθούν οι έλεγχοι στα τελωνεία”. Σύμφωνα με την κα. Σκαγιά η χώρα και η τοπική παραγωγή θα πρέπει να θωρακιστεί απέναντι στον αθέμιτο ανταγωνισμό που προκαλείται από τρίτες χώρα. “Για παράδειγμα τα προϊόντα από την Τουρκία έρχονται αδασμολόγητα. Με την τουρκική λίρα να έχει καταρρεύσει η αγορά γεμίζει με φθηνότερα από κάθε άποψη προϊόντα προς όφελος μόνο των εισαγωγέων κάτι που βάζει στην άκρη τον Έλληνα παραγωγό”.
Για τον κλαδο της αναφέρει ότι μέσω μικρών εισαγωγέων έχει γεμίσει η αγορά με τετράδια με τιμές που φθάνουν έως και τα 12 λεπτά του ευρώ, όταν η Skag, που τηρεί όλες τις ποιοτικές προδιαγραφές της Ε.Ε. (π.χ. προϊόντα χωρίς κάδμιο) να κινούνται στην καλύτερη περίπτωση στα 50 λεπτά. Αυτός είναι και ο λόγος, μαζί με την υπογεννητικότήτα, που ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έχει μείνει στάσιμος στα 9 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις που ολοκλήρωσε σε συνδυασμό με την είσοδο σε νέες κατηγορίες δημιουργούν τις προσδοκίες ότι τα επόμενα χρόνια ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν και η Skag, που σήμερα το 10% των πωλήσεως της κατευθύνονται στο εξωτερικό, θα επιστρέψει στην κερδοφορία.