Βενζίνη: η αύξηση του ποσοστού βιοαιθανόλης, αύξησε την τιμή
Αύξηση στην τιμή της βενζίνης παρατηρείται από την αρχή του έτους. Ωστόσο αυτό έχει να κάνει αποκλειστικά με την αύξηση της βιοαιθανόλης, ενώ η φορολογία παραμένει πρόβλημα.
- 08 Ιανουαρίου 2020 11:36
Η Οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που καθορίζει από την 1η Ιανουαρίου του 2020, ως υποχρεωτική την αύξηση του ποσοστού πρόσμιξης βιοαιθανόλης στην βενζίνη, από 1% σε 3,3%, ώστε τα καύσιμα να είναι πιο “καθαρά” σε εκπομπές ρύπων, απέφερε μερική αύξηση στην τιμή της βενζίνης.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, η συμμόρφωση της Ελλάδας στην Οδηγία για ενεργειακή εξοικονόμηση, όπως προκύπτει και από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, με σκοπό πιο φιλικά καύσιμα προς το περιβάλλον, έχει και επιπτώσεις στην αύξηση της τιμής της βενζίνης, από τις αρχές του έτους, η οποία οφείλεται αποκλειστικά στην πρόσμιξη βιοαιθανόλης.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο ΣΕΕΠΕ, παρά την αύξηση του κόστους λόγω βιοαιθανόλης, οι σημερινές λιανικές τιμές της βενζίνης κινούνται στο επίπεδο των τιμών του δεύτερου τριμήνου του 2019.
Πάντως, αν και δεν υπάρχει πρόβλεψη για τις μελλοντικές εξελίξεις των διεθνών τιμών, αφού αυτές μπορεί να επηρεασθούν από διάφορα απρόβλεπτα γεγονότα, σήμερα και με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν, δεν διακρίνεται κάποια ιδιαίτερη ανησυχία για το ενδεχόμενο σημαντικής αύξησης των τιμών.
Το μεγάλο πρόβλημα στην τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα, παραμένει η υψηλή φορολογία. Ο Έλληνας καταναλωτής για κάθε 10 ευρώ που καταβάλλει για βενζίνη, τα 6,5 ευρώ (δηλαδή το 65%) είναι φόροι και δασμοί ενώ μόνο τα 0,6 ευρώ (το 6%) αντιστοιχεί συνολικά στο μικτό περιθώριο των εταιρειών Εμπορίας, των πρατηριούχων και της εφοδιαστικής αλυσίδας.