Ξεκίνησαν οι διαγωνισμοί για τέσσερα μεγάλα οδικά έργα – Ανάμεσα τους και η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού

Ξεκίνησαν οι διαγωνισμοί για τέσσερα μεγάλα οδικά έργα – Ανάμεσα τους και η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού
Αττική Οδός Eurokinissi

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε πως θα δημοπρατηθούν τέσσερα μεγάλα οδικά έργα, τα οποία έχουν προϋπολογισμό πάνω από 1 δισ. ευρώ.

Τέσσερα μεγάλα οδικά έργα προκήρυξε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τα οποία θα δημοπρατηθούν τον προσεχή Φεβρουάριο. Τα έργα αφορούν την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό, το οδικό τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών και το τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.

Συνολικά τα τέσσερα νέα οδικά έργα έχουν προϋπολογισμό πάνω από 1 δισ. ευρώ και θα αποτελέσουν μεγάλο πεδίο διεκδίκησης για τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας μας. Οι διαγωνισμοί αυτοί είχαν εξαγγελθεί το τελευταίο διάστημα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή ως μέρος του προγράμματος έργων ύψους 13 δισ.ευρώ.

Παράλληλα αυτά τα έργα εκτιμάται ότι θα τονώσουν τις οικονομίες στις περιοχές που θα εκτελεστούν και θα βοηθήσουν στην περαιτέρω αύξηση της οδικής ασφάλειας στους ελληνικούς δρόμους. Αξίζει να σημειώσουμε πως αυτά τα έργα θα από τα πρώτα που θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Πιο αναλυτικά:

Αττική Οδός- Επέκταση Λεωφόρου Κύμης

Η Αττική Οδός 18 χρόνια μετά την ολοκλήρωση της μεγαλώνει και αφορά στην επέκταση της Λεωφόρου Κύμης από τον ομώνυμο ανισόπεδο κόμβο μέχρι την Εθνική Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση. Με το έργο θα υλοποιηθεί ένα οδικό bypass στο “δύσκολο” τμήμα της Αττικής Οδού και θα αποσυμφορηθεί η έξοδος Μεταμόρφωσης.

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 352,3 εκατ. ευρώ (284,3 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου και την ίδια ημέρα θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών.

Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 48 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Εφόσον το έργο υπογραφεί εντός του 2022 τότε ο νέος άξονας θα μπορέσει να λειτουργήσει από τις αρχές του 2027.

ΒΟΑΚ- Τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Σε δημοπράτηση με 186 εκατ. ευρώ βγήκε το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που συμπληρώνει το παζλ του αυτοκινητόδρομου. Είναι το τρίτο κατά σειρά τμήμα του ΒΟΑΚ. Τα άλλα δύο είναι το Χανιά-Χερσόνησος και Χερσόνησος-Νεάπολη.

Το νέο έργο που θα φέρει τον αυτοκινητόδρομο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, έχει μήκος 14χλμ και κόστος με ΦΠΑ 186 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 136,29 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Πιο συγκεκριμένα, το έργο αφορά στη μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με τη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάµενου τµήµατος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος σε τετράιχνη αρτηρία µε δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισµένου καταστρώµατος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 μέτρα.

Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου και ακολούθως την ίδια ημέρα θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών. Η διάρκεια των έργων είναι 36 μήνες και στόχος είναι να το τμήμα να δοθεί στην κυκλοφορία το 2026. Χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο- Τμήμα Μπράλος-Άμφισσα

Σημαντικό είναι κα το τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο με τη δημοπράτηση για το μεγάλο οδικό έργο στο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 230,24 εκατ. ευρώ). Η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί στις 15 Φεβρουαρίου 2022 ενώ την ίδια ημέρα θα γίνει και η αποσφράγιση των προσφορών.

Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί άμεσα στο προσεχές χρονικό διάστημα από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Θα είναι από τα πρώτα έργα που εντάσσονται στη νέα προγραμματική περίοδο.

Αντικείμενο της παρούσας σύμβασης είναι μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και τη δημοπράτηση για το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα. Το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτμήματα:

-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)

-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών

Σε δημοπράτηση τέλος βγήκε και το πρώτο μεγάλο οδικό έργο για την περιοχή της Εύβοιας και μετά από αναμονή αρκετών ετών, βγήκε η δημοπράτηση για την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ. Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:

α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου,

β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και

γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου και την ίδια μέρα θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών. Στόχος του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, είναι η ανάδειξη του αναδόχου μέσα στην Άνοιξη και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης εντός του έτους.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα