Στο ΣτΕ Άκτωρ και Μυτιληναίος για τον άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη
Αναίρεση απόφασης, με την οποία είχαν αποκλειστεί από τη συνέχεια του διαγωνισμού για τον οδικό άξονα Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη, επιδιώκουν Άκτωρ και Μυτιληναίος.
- 16 Απριλίου 2020 06:18
Ακόμα ένας διαγωνισμός που αφορά μεγάλο έργο στη χώρα θα συνεχίσει δικαστικά. Μετά τους διαγωνισμούς για τη Γραμμή 4 και το Άκτιο-Αμβρακία που έχουν παγώσει λόγω δικαστικών εμπλοκών, τον δρόμο για το Συμβούλιο της Επικρατείας παίρνει και ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη.
Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρείες Άκτωρ και Μυτιληναίος, σύμφωνα με πηγές κοντά στον διαγωνισμό, προσέφυγαν στο ΣτΕ κατά της απόφασης της ΑΕΠΠ (Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών) η οποία τις είχε αποκλείσει από τη συνέχεια του διαγωνισμού αποδεχόμενη ένσταση άλλου διαγωνιζόμενου (της ΙΝΤΡΑΚΑΤ συγκεκριμένα).
Οι δύο εταιρείες επιδιώκουν μέσω του ΣτΕ, στην αναίρεση της παραπάνω απόφασης, προκειμένου να μπορέσουν να συνεχίσουν στην κούρσα διεκδίκησης του έργου. Η εκδίκαση των προσφυγών αναμένεται να γίνει τον Μάιο, παγώνοντας έτσι την διαγωνιστική διαδικασία και σε αυτό το έργο.
Ο διαγωνισμός
Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε τον περασμένο Ιούλιο, προκάλεσε το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων τεχνικών ομίλων της χώρας. Στην διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, το παρών έδωσαν και οι 5 “μεγάλοι” του χώρου δηλαδή: ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ με την Ισπανική Acciona.
Τον περασμένο Ιανουάριο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε το πράσινο φως για να περάσουν οι 5 συμμετέχοντες στην επόμενη φάση, δηλαδή στην έναρξη ενός διαλόγου μεταξύ του υπουργείου, των φορέων και των συμμετεχόντων (ανταγωνιστικός διάλογος) που θα καταλήξει στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, την ανάδειξη του αναδόχου και τελικά στην υπογραφή της σύμβασης-ΣΔΙΤ.
Ένα μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ
Πρόκειται για ένα έργο σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ). O προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 312 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) και η εξασφαλισμένη αποπληρωμή του (μέσω των λεγόμενων μηνιαίων πληρωμών διαθεσιμότητας), ήταν ο λόγος που το έργο θεωρήθηκε από τους μεγάλους τεχνικούς ομίλους της χώρας ως “ελκυστικός”. Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο-ΣΔΙΤ που έχει ποτέ δημοπρατηθεί και ουσιαστικά από την επιτυχία του κρίνεται, αν δούμε στο μέλλον αντίστοιχα έργα σε άλλες περιοχές της χώρας.
Αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα μήκους περίπου 50χλμ που ξεκινά από την Καλαμάτα, περνά από τον Ριζόμυλο και την Πύλο και καταλήγει στη Μεθώνη, στο δυτικό άκρο της Πελοποννήσου. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 360 μήνες (30 χρόνια) μέσα στα οποία συμπεριλαμβάνεται και η περίοδος κατασκευής των έργων.
Το έργο αυτό έχει μεγάλη αναπτυξιακή σημασία για τη Μεσσηνία που κυρίως λόγω του Costa Navarino αλλά και της ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου μέχρι την Καλαμάτα (αυτοκινητόδρομος Μορέας), έχει δει τα προηγούμενα χρόνια εκρηκτική τουριστική ανάπτυξη, συμπαρασύροντας όλη την περιοχή. Η αναβάθμιση του δρόμου θεωρείται από τοπικούς φορείς πως θα σημάνει την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής και ανάδειξης της ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού.