Τρέχουν τα έργα στο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα του Ε65
Με την λειτουργία του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα μήκους 32,5χλμ, ο Ε65 θα πάψει να είναι ο τυφλός αυτοκινητόδρομος και θα ενωθεί στην περιοχή της Λαμίας, με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας.
- 16 Δεκεμβρίου 2020 12:59
Σε ένα χρόνο από σήμερα εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερου ως Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα. Σύμφωνα με στοιχεία του παραχωρησιούχου, το ποσοστό προόδου ανέρχεται σε 61,8%, δηλαδή σχεδόν τα 2/3 της συνολικής κατασκευής του τμήματος.
Αν αντιπαραβάλουμε την πρόοδο του τμήματος σε σχέση με ένα χρόνο πριν, τότε θα διαπιστώσουμε ότι σε ένα πολύ δύσκολο και γεμάτο αντιξοότητες έτος, η πρόοδος φέτος στο Λαμία-Ξυνιάδα ανέρχεται σε 27% (πέρυσι ήταν 34,33%). Να θυμίσουμε πως τα έργα ξεκίνησαν στις αρχές του 2019 με διάρκεια κατασκευής τους 36 μήνες. Τα έργα κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ, ενώ τη λειτουργία-διαχείριση θα αναλάβει η Κεντρική Οδός Α.Ε., εταιρείες του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το 2020 υπήρξε η δυσκολότερη χρονιά για τις κατασκευές μετά από την οικονομική κρίση καθώς υπάρχει μεγάλη δυσκολία, τόσο στις μετακινήσεις προσωπικού αλλά και στην αγορά προμηθειών και λήψη υπηρεσιών. Παρά ταύτα, τα έργα στον αυτοκινητόδρομο, έχουν καλύψει μεγάλο μέρος και πλέον περνώντας στο 2021, υπάρχει η πίστη ότι το έργο θα μπορέσει να ολοκληρωθεί και τα επόμενα Χριστούγεννα, οι χρήστες του δρόμου θα μπορούν να φτάσουν γρήγορα και με ασφάλεια στις περιοχές της Ευρυτανίας και της Δυτικής Θεσσαλίας.
Ακόμα 400 μέτρα για να διανοιχθεί η Σήραγγα Όθρυος
Με την λειτουργία του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα μήκους 32,5χλμ, ο Ε65 θα πάψει να είναι ο τυφλός αυτοκινητόδρομος και θα ενωθεί στην περιοχή της Λαμίας (Ανθήλη), με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Πλέον οι οδηγοί θα μπορούν χρησιμοποιούν ένα λειτουργικό οδικό άξονα 111 χλμ που θα καταλήγει προσωρινά στα Τρίκαλα (καθώς απομένουν τα έργα για το βόρειο τμήμα).
Το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα, ξεκινά από το 203ο χλμ του αυτοκινητοδρόμου Αθήνας-Θεσσαλονίκης (ΑΘΕ), λίγα χιλιόμετρα πριν την είσοδο της πόλης της Λαμίας.
Το σημαντικότερο τεχνικό έργο σε αυτό το τμήμα είναι η Σήραγγα Όθρυος μήκους 3χλμ που στο βόρειο άκρο της θα “κουμπώνει” στην Ξυνιάδα με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο. Στη δίδυμη σήραγγα Όθρυος έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και η προσωρινή αντιστήριξη σε 2,6 χλμ., δηλαδή απομένουν λιγότερα από 400 μέτρα για να “ξετρυπηθεί”.
Στην επιμέρους πρόοδο του έργου, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 71,7%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 49,6% και οι χωματουργικές εργασίες 54,8%.
Το έργο του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα Ε65 είναι φέτος ένα από τα έργα που διεκδικούν τον τίτλο του έργου της χρονιάς 2020. Εδώ μπορείτε να συμμετέχετε αλλά και να δείτε τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της ψηφοφορίας που έχει ξεπεράσει τις 8.000 ψήφους.
Το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία
Το τελευταίο διάστημα έχει γίνει γνωστό πως έχει προταθεί για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι το Κηπουρειό Γρεβενών μήκους 64χλμ.
Το έργο των 400 εκατ.ευρώ, έχει ολοκληρώσει επιτυχώς το εγκριτικό στάδιο από την Κομισιόν και περιμένει το τελικό πράσινο φως από την διατομεακή Διεύθυνση. Μόλις γίνει αυτό, τότε θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του.
Με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, θα γίνει η εκ νέου τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, η κύρωση της από τη Βουλή και η έναρξη της κατασκευής. Η διάρκεια των έργων έχει εκτιμηθεί σε 36 μήνες και η λειτουργία του βόρειου τμήματος τοποθετείται χοντρικά μέχρι το τέλος του 2024.
Η λειτουργία του βόρειου τμήματος θα σημάνει και την ολοκλήρωση όλου του αυτοκινητόδρομου Ε65, που πλέον θα ξεκινά από τη Λαμία και θα καταλήγει σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό στα Γρεβενά. Θα γινει ένας άξονας 175χλμ, που θα διατρέχει 3 διαφορετικές Περιφέρειες (Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Δυτική Μακεδονία) και θα επηρεάζει άμεσα τις μεταφορές και σε μία τέταρτη, την Ήπειρο.
Η πλήρης ενεργοποίηση του Ε65 θα μεταμορφώσει και θα φέρει ανακατατάξεις στις οδικές μεταφορές και θα δημιουργήσει ένα ακόμα εθνικό άξονα που θα οδηγεί στα βόρεια σύνορα με τη συνδρομή του κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή ενδυναμώνοντας ακόμα περισσότερο το ρόλο της Ελλάδας ως χώρας-υπερκόμβου μεταξύ Ευρώπης-Ασίας και Αφρικής.
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.