Καραμανλής: “Οι τρεις στόχοι για το 2021 – Ξεμπλοκάραμε πέντε μεγάλα εμβληματικά έργα”
Για ανάταξη υποδομών και μεταφορών μέσα στο 2020 αλλά και τολμηρά σχέδια το 2021 προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Σε φάση υλοποίησης θα περάσουν πέντε μεγάλα έργα, σύμφωνα με όσα είπε.
- 14 Δεκεμβρίου 2020 06:14
Για την προσπάθεια ανάταξης των υποδομών και των μεταφορών μέσα στο 2020 αλλά και για τα τολμηρά σχέδια για το 2021 μίλησε χθες το απόγευμα ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής από το βήμα της Βουλής με αφορμή τον προϋπολογισμό της επόμενης χρονιάς.
Ο κ.Καραμανλής αναφέρθηκε στους τρεις κύριους στόχους του υπουργείου του:
1.Υλοποίηση θεσμικών παρεμβάσεων.
2.Τα έργα υποδομής να μπουν στην πρώτη γραμμή το 2021.
3.Καλύτερες αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Πιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του ν.4412/2016 και την θέσπιση ενός νέου μοντέλου υλοποίησης έργων, τις “προτάσεις καινοτομίας”.
Για τα μεγάλα έργα τόνισε πως είναι έτοιμο ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων σε όλη τη χώρα, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ που θα αρχίσει να τρέχει μέσα στο 2021.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε πως ξεμπλοκάρισαν πέντε μεγάλα εμβληματικά έργα τα οποία θα περάσουν σε φάση υλοποίησης:
– Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Μέσα στο 2021 θα δούμε τα πρώτα εργοτάξια.
– Το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Επιλέχθηκε η παρουσία και του Μετρό και των αρχαιοτήτων με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023.”Βέβαια πάλι κάποιοι αμετανόητοι προσπαθούν να το καθυστερήσουν προσφεύγοντας στο ΣτΕ. Αυτοί όμως θα έχουν και την ευθύνη τυχόν καθυστερήσεων. Πιστεύω ακράδαντα ότι θα δικαιωθούμε” είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
– Το Πάτρα-Πύργος
– Ο ΒΟΑΚ
– Το βόρειο τμήμα του Ε65,Τρίκαλα-Εγνατία που ολοκληρώνει τον μέχρι σήμερα “τυφλό άξονα”.
– Το Άκτιο-Αμβρακία που υπεγράφη και ξεκινά η εργολαβία-σκούπα που ολοκληρώνει ένα έργο-φάντασμα 10 ετών.
Ο κ.Καραμανλής μίλησε επίσης για τη νέα γενιά έργων που προετοιμάζεται στο υπουργείο:
-Τα νέα σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δισ.ευρώ. Έργα της επόμενης 15ετίας. Έργα φιλικά προς το περιβάλλον, που δίνουν προοπτική να γίνει η χώρα κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
-Μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης.
-Η νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover. Ο σχεδιασμός για την υλοποίησή της με ΣΔΙΤ προχώρησε σε χρόνο ρεκόρ. Την περασμένη Δευτέρα, ολοκληρώθηκε η εκδήλωση ενδιαφέροντος.
-Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
-Η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό από την Ανθούπολη προς το Ίλιον. Σχεδιάζεται να προκηρυχθεί στα τέλη του 2021.
– Το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.
– Σειρά από μικρότερα ή μεγαλύτερα έργα αναβάθμισης αεροδρομίων, λιμανιών, διασύνδεσης υποδομών μας και συνδυασμένων μεταφορών.
– Ο ενιαίος πομποδέκτης σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, με επόμενο στόχο την αναλογική χιλιομετρική χρέωση.
Ένα μέρος από το συνολικό πρόγραμμα έργων θα χρηματοδοτήσει το Ταμείο Ανάκαμψης. Η πρότασή του υπουργείου ΥΠΟΜΕ περιλαμβάνει μεγάλα οδικά έργα, υδροδοτικά και αντιπλημμυρικά έργα, έργα ανάταξης και αναβάθμισης του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου και έργα αναβάθμισης περιφερειακών αεροδρομίων.
Για τις αστικές συγκοινωνίες ο υπουργός ΥΠΟΜΕ σημείωσε ότι βρέθηκαν σε κακή κατάσταση με κάτω από 850 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, 230 στη Θεσσαλονίκη και το 1/3 των συρμών του Μετρό σε ακινησία ενώ επί 4,5 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μία πρόσληψη, δεν αγοράστηκε ούτε ένα λεωφορείο, ενώ στηλίτευσε και τον διαγωνισμό για 50 λεωφορεία που ακυρώθηκε τελικά από την ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών…
Το σχέδιο ανάταξης των συγκοινωνιών αναπτύσσεται σε 3 φάσεις: Ανάταξη – Ενίσχυση – Ανανέωση.
“Ανατάξαμε τον στόλο των λεωφορείων, ώστε όσα λεωφορεία μπορούν, να βγουν στο δρόμο με κάποιες επιδιορθώσεις.Σήμερα στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν 200 επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ, σε συνολικά 60 γραμμές. Συνολικά έχουμε κατά μέσο όρο 1.100 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα.
Την ίδια ώρα, προχωρούμε το διαγωνισμό για την προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων με leasing. Είμαστε ήδη στη φάση της αξιολόγησης.
Ενώ στη Θεσσαλονίκη, από 230 λεωφορεία στο δρόμο έχουμε φτάσει στα 400 και σύντομα στα 550. Και εκεί με ανάταξη του στόλου, σύμπραξη με ΚΤΕΛ, leasing, αλλά και με τη συνδρομή του Δήμου” είπε ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ.Καραμανλής.
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr