Έρχεται το νέο Suzuki Swift Sport
Πιο ελαφρύ, αλλά πιο ισχυρό, πιο ελκυστικό και περισσότερο ευχάριστο στο τιμόνι, αναμένεται τέλη Μαΐου στην Ελλάδα
- 24 Απριλίου 2018 16:20
Αποστολή στη Μάλαγα
Οι καλοστρωμένοι δρόμοι της Ανδαλουσίας, τόσο στις παραλιακές πόλεις Μάλαγα και Μαρμπέγια, όσο και στα ορεινά της Ronda, αποτέλεσαν το πεδίο δοκιμής του νέου SuzukiSwift. Σε αυτές τις περιοχές έχω οδηγήσει αρκετές φορές πολλά νέα μοντέλα, ωστόσο κάθε φορά κάτι διαφορετικό θα έχεις να παρατηρήσεις. Το μόνο που δεν αλλάζει, είναι η… μανία των Ισπανών να έχουν καλούς δρόμους. Οι λακκούβες απουσιάζουν σε… εκνευριστικό βαθμό, όπως και τα σαμαράκια, έχοντας συνηθίσει τα δεδομένα της χώρας μας. Και βέβαια, δεν ευσταθεί η άποψη που ίσως να έχουν ορισμένοι, ότι σε κακούς δρόμους διαπιστώνεις την ποιότητα του αυτοκινήτου.
Σε αυτούς τους δρόμους λοιπόν, οδήγησα το νέο SuzukiSport, στην 3η του γενιά, μιας και η ιαπωνική μάρκα συνεχίζει τη μακρά παράδοση των σπορ εκδόσεων. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που απέχει παρασάγγας από τον προκάτοχό του και απευθύνεται αρχικά σε νέους σε ηλικία που η αδρεναλίνη περισσεύει, αλλά και σε μεγαλύτερους που θέλουν να τη διατηρούν σε υψηλό επίπεδο. Τηρουμένων των διαστάσεων, ως αυτοκίνητο πόλης (3,89 μ. μήκος), παραμένει και στην Sport έκδοσή του τέτοιο, ωστόσο λόγω των επιδόσεων και της ισχύος μια χαρά ταξιδιάρικο είναι. Άλλωστε, στα πάνω από 230 χιλιόμετρα που κάναμε, το ταξίδι ήταν απολαυστικό και σε καμιά περίπτωση δεν ένιωσα κούραση, η οποία παρουσιάζεται ορισμένες φορές που οδηγώ σπορ αυτοκίνητα στις δοκιμές, λόγω της σφικτής ανάρτησης κυρίως.
Κατασκευασμένο πάντα στην Ιαπωνία (έχει μεγάλη σημασία για την ποιότητα), οι μηχανικοί έκαναν πράγματι προσεγμένη δουλειά, «τόση, όση» που λέμε, ώστε αφενός το αυτοκίνητο να βγάζει τον σπορ αυθορμητισμό του και αφετέρου να είναι ευχάριστο στην καθημερινή χρήση.
Όλα αυτά τα πέτυχαν με σχετικά απλό τρόπο. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το νέο βασίζεται σε μια καινούργια πλατφόρμα, πολύ ευέλικτη. Οι μηχανικοί, μολονότι αύξησαν την αντοχή του αμαξώματος, ενισχύοντάς το με περισσότερο ατσάλι υψηλής αντοχής, κατάφεραν να μειώσουν το βάρος κατά 80 κιλά, περιορίζοντάς το στα 975 κιλά. Άρα, πιο ελαφρύ, πιο ανθεκτικό και ταυτόχρονα πιο ισχυρό, διότι ενώ το προηγούμενο μοντέλο είχε ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.6 lt με 136 ίππους (η πρώτη γενιά έβγαζε 120 ίππους), το σημερινό έχει turbo μοτέρ 1.4 lt με 140 ίππους, αλλά με 70 Nm παραπάνω ροπή, αγγίζοντας τα 230 Nm. Το νέο μοτέρ στη φιλοσοφία του, με σύστημα Start/Stop, πετυχαίνει χαμηλή κατανάλωση (εργοστασιακά μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα στα 100 χλμ. – στη δοκιμή λίγο πάνω από τα 7 λίτρα) και ρύπους (125 γρ./χλμ.), χαρίζοντας απλόχερα τις επιδόσεις όταν τις χρειάζεσαι. Ταυτόχρονα, προκειμένου το αυτοκίνητο να έχει καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο, οι μηχανικοί μάκρυναν μεν το μεταξόνιο κατά 20 εκ. (2,45 μ.), αύξησαν δε πολύ και τα δύο μετατρόχια, κατά 40 εκ.
Η αύξηση των επιδόσεων είχε κι άλλες προϋποθέσεις. Παραμένει η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, αλλά η ανάρτηση εμπρός και πίσω τροποποιήθηκε αρκετά με τα αμορτισέρ Monroe, ενώ μεγάλωσε κατά 15% η γωνία κάμπερ κατά τις στροφές, για καλύτερο κράτημα στο δρόμο.
Το νέο μοτέρ συνδυάζεται με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που είχε και το προηγούμενο SwiftSport, ωστόσο οι μηχανικοί άλλαξαν την κλιμάκωση των σχέσεων, τις έκαναν πιο άμεσες και πιο απαλές.
Η σπορ αίσθηση, συμπληρώνεται στην καμπίνα από τα ημιμπάκετ μπροστινά καθίσματα, που μου άρεσαν αρκετά, διότι το σώμα «δένεται» αρμονικά μαζί τους, από το σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος, από τα πεντάλ αλουμινίου και από τις ενδείξεις στον πίνακα οργάνων που σου απεικονίζουν τη ροπή και την ισχύ ταυτόχρονα, όπως και τα G που δέχεσαι κατά την επιτάχυνση ή στις στροφές. Η 7άρα οθόνη αφής, ολοκληρώνει ένα ευχάριστο κόκπιτ, που παρά τα σκούρα χρώματα, οι κόκκινες πινελιές στα καθίσματα και στις λεπτομέρειες σε ταμπλό και πόρτες, «σπάνε» τη μονοτονία.
Η εξωτερική εικόνα του SwiftSport συνάδει με όλα τα παραπάνω. Χωρίς να έχει υπερβολές, τα ελαφρώς φουσκωμένα φτερά, η πιο έντονη κυψελοειδής μάσκα, η απομίμηση ανθρακονημάτων στο σπόιλερ μπροστά, στα μαρσπιέ στο πλάι και στον διαχύτη πίσω, η πάνω αεροτομή, οι δύο απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες και οι 17άρες ζάντες αλουμινίου, δημιουργούν ένα αρμονικό σύνολο, πολύ σπορ αλλά όχι κραυγαλέο.
Η οδηγική αίσθηση που αποκόμισα, είναι ότι θα ικανοποιήσει απόλυτα έναν μέσο οδηγό που θέλει αυτοκίνητο επιδόσεων για καθημερινή χρήση. Με πολύ καλό πάτημα στο δρόμο, με σαφές τιμόνι, πιο σκληρό στις ευθείες, με υποδειγματική κλιμάκωση στο κιβώτιο ταχυτήτων, με ενδεδειγμένη απόκριση στις στροφές και αποτελεσματικά φρένα (μεγάλη βελτίωση σε αυτό το κομμάτι), σου χαρίζει όσα θέλεις με 140 άλογα στις διάθεσή σου. Η επιτάχυνση στα 8,1 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα είναι μια χαρά, όπως και τα 210 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Παραπάνω δε χρειάζεσαι. Μου άρεσε πολύ στις προσπεράσεις το ξεπέταγμα του αυτοκινήτου, ενώ ακόμα και με 3η στο κιβώτιο, στα ανηφορικά στροφιλίκια, ανέβαζε κλιμακωτά.
Καταλήγοντας, το νέο SuzukiSwiftSport εφοδιάζεται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Διαθέτει το Advancedforwarddetectionsystem, που αναγνωρίζει πεζούς και οχήματα μπροστά και ακινητοποιεί το όχημα σε μικρές ταχύτητες ή περιορίζει τις επιπτώσεις ατυχήματος σε μεγαλύτερες ταχύτητες, έχει DualSensorBrakeSupport που υποβοηθά το φρενάρισμα σε έκτατη ανάγκη ή φρενάρει μόνο του αν χρειαστεί, έχει και Lanedeparturewarning που σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 60 χλμ./ώρα αν βγεις χωρίς φλας από την πορεία σου σε προειδοποιεί με δονήσεις στο τιμόνι.
Στα λοιπά συστήματα συγκαταλέγονται το Weavingalertfunction που σε περίπτωση ασυνήθιστων κινήσεων με το τιμόνι σε προειδοποιεί με σήματα, όπως επίσης το Highbeamassist που αλλάζει από μικρή σε μεγάλη σκάλα φώτων αυτόματα καθώς και το Adaptivecruisecontrol, που διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σε ταχύτητες μεταξύ 40 και 160 χλμ./ώρα. Στάνταρ, βέβαια, οι 6 αερόσακοι, το ESP και η ένδειξη πίεσης ελαστικών.
Το νέο SuzukiSwiftSport έρχεται στην Ελλάδα στα τέλη Μαΐου, χωρίς να έχει καθοριστεί ακόμη η τιμή, αλλά θα είναι πολύ ανταγωνιστική.