Όλη η Ελλάδα, ένας πολιτισμός: 10 δωρεάν παραστάσεις από τις 30/08 έως τις 5/09
Διαβάστε τις μουσικοθεατρικές παραστάσεις που παρουσιάζονται σε όλη την Ελλάδα αυτήν την εβδομάδα.
- 30 Αυγούστου 2021 11:04
Συνεχίζονται και αυτήν την εβδομάδα από τις 30 Αυγούστου σε όλην την Ελλάδα οι δωρεάν εκδηλώσεις πολιτισμού στο πλαίσιο του προγράμματος του Υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα Ένας Πολιτισμός».
Εάλω Θεσσαλονίκη
Θέατρο
1 & 2 Σεπτεμβρίου // Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Θεσσαλονίκη // ώρα 20:00
Δύο βυζαντινά χρονογραφήματα, υψηλής λογοτεχνικής αξίας, αφηγηματικής παραστατικότητας και εσωτερικής έντασης, βρίσκονται στον πυρήνα της παράστασης/performance για τέσσερις ηθοποιούς και έναν χορευτή.
Αντλώντας ελεύθερα υλικό από Τα χρονικά των αλώσεων της Θεσσαλονίκης (Άγρα, Αθήνα 2010) η παράσταση δραματοποιεί επιλεγμένα αποσπάσματα από τις προσωπικές αυτοβιογραφικές ιστορικές αφηγήσεις του ιερέα Ιωάννη Καμινιάτη και του επίσης ιερέα Ιωάννη Αναγνώστη. Αυτόπτες μάρτυρες, με διαφορετικό βαθμό εμπλοκής, στην άλωση της Θεσσαλονίκης το 904 μ.Χ. από Σαρακηνούς πειρατές, ο πρώτος, στην άλωση του 1430 μ.Χ. από τους Τούρκους του Μουράτ, ο δεύτερος, αναζήτησαν καταφύγιο στη βάσανο της γραφής.
Η παράσταση υιοθετώντας την τεχνοτροπία των «αγγελικών ρήσεων» της αρχαίας ελληνικής Τραγωδίας αλλά και κώδικες ρητορικής ανάγνωσης δραματοποιεί τη σωματοποίηση της φρίκης του πολέμου, αναδεικνύει την τραγική θεατρικότητα της ιστορικής αφήγησης, και με ανθρωπολογικό ενδιαφέρον αντικρίζει κατάματα τη βία της Ιστορίας.
Συντελεστές
Δραματουργική διασκευή – Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη/Σκηνογραφική επιμέλεια αρχαιολογικού χώρου: Ρούλα Πατεράκη – Μαριλένα Καλαϊτζαντωνάκη/Κοστούμια: Μαριλένα Καλαϊτζαντωνάκη /Φωτισμοί: Ρούλα Πατεράκη/Ηθοποιοί: Θανάσης Δόβρης, Δήμητρα Χατούπη, Nάντια Μουρούζη, Ευανθία Κουρμούλη /Χορεύτρια: Μπέττυ Δραμισιώτη/ΑΜΚΕ: The Grey-blue gap και μετα-Θέατρο
Ανάμεσα στα ερείπια των Ελεύθερων Πολιορκημένων
Θέατρο
1 & 2 Σεπτεμβρίου // Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων // ώρα 20:30
Η παράσταση συμμετέχει στο 64ο Φεστιβάλ Φιλίππων
Μια περιπλάνηση στο κείμενο του Διονυσίου Σολωμού, ένα μουσικό έργο στο Ανάμεσα του τραγουδιού και της κενής σιωπής. Το ποιητικό σώμα του Σολωμού φανερώνεται να θέλει και να μπορεί να αποφύγει τη συντριβή με την οδύνη των λέξεών του, που δεν δύνανται να υποστηρίξουν τον εαυτό τους, ριγμένες στο Ανάμεσα, και μένοντας εκεί ακροβατώντας…
… Ο Σολωμός έχει σπαράγματα λέξεων, και ένα έργο επικινδυνότατο, το οποίο επιτελεί στο Ανάμεσα του τραγουδιού και της κενής σιωπής… (Στέφανος Ροζάνης)
Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, αυθύπαρκτα λουλούδια που συνθέτουν ένα ποιητικό αριστούργημα γεμάτο ρωγμές – από όπου ξεπηδάει η ψυχή του ποιητή και μας οδηγεί στα ουσιώδη της ύπαρξης. Το αλωνάκι, η πεταλούδα, το σκουληκάκι, η μάνα, ο πολεμιστής, η απόφαση, η αγάπη για ζωή, η ανάγκη για ελευθερία. Ο μικρός τόπος, η μικρή κίνηση, η προσωπική στάση νοηματοδοτούν το πέρασμά μας, υμνούν το εφήμερο, διαμορφώνουν το όλον.
Συντελεστές
Κείμενο: Διονυσίου Σολωμού Ελεύθεροι πολιορκημένοι /Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Ρηνιώ Κυριαζή/Επιστημονικός σύμβουλος: Στέφανος Ροζάνης /Πρωτότυπη μουσική σύνθεση – Μουσικός επί σκηνής: Νίκος Βελιώτης /Κίνηση: Άλκηστις Πολυχρόνη/Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση/Ηθοποιοί: Ειρήνη Κουμπαρούλη, Μιχάλης Κουτσκουδής, Ρηνιώ Κυριαζή /ΑΜΚΕ: Άλκη
Έξι
Μουσικό Θέατρο
1 & 2 Σεπτεμβρίου // Αρχαία Μεσσήνη, Μεσσηνία // ώρα 19:00 (εξ αναβολής (7 & 8 Αυγούστου)
Η παράσταση στηρίζεται σε τραγούδια που καταγράφηκαν τον 19ο αιώνα και συνδέονται με αντίστοιχα λαϊκά έθιμα που ακολουθούν τον ετήσιο κύκλο των εορτών αλλά και την πορεία ενηλικίωσης της γυναίκας όπως απεικονίζεται στη λαϊκή παράδοση. Από τα έθιμα της περπερούνας, της κούνιας, του κλήδονα, του γάμου μέχρι το τρυφερό νανούρισμα και το σπαρακτικό Μοιρολόι της Παναγίας.
Πρόκειται για σειρά έργων της Μάρθας Μαυροειδή αποκλειστικά για φωνές, τα οποία χρησιμοποιούν σαν πρώτη ύλη παραδοσιακά τραγούδια, και επεξεργάζονται στίχους, μελωδίες και μοτίβα, δημιουργώντας μια μουσική νέας υφής. Τα έργα αφομοιώνουν μελωδικό και ποιητικό υλικό από παραδοσιακά μονοφωνικά τραγούδια, δημιουργώντας μια νέα πολυφωνία η οποία εμπνέεται από την τοπικότητα της παραδοσιακής μουσικής, συνδυάζοντάς την με σύγχρονη αρμονία.
Στην παράσταση το γυναικείο φωνητικό σύνολο CΗÓRES της Μαρίνας Σάττι συναντιέται με το φωνητικό κουαρτέτο Γιασεμί. Η σύμπραξη των δύο συνόλων διερευνά την εναλλαγή μεταξύ του μεγάλου φωνητικού συνόλου και του φωνητικού κουαρτέτου, μεταξύ μιας χορωδίας και μιας ορχήστρας από φωνές, αλλά και την αντιπαράθεση μεταξύ τραγουδιού και ορχηστρικού μέρους σε φωνητική απόδοση.
Συντελεστές
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μαρίνα Σάττι/Δραματουργία: Γιάννης Παναγόπουλος/Σύνθεση – Μουσική επεξεργασία: Μάρθα Μαυροειδή/Μουσική διδασκαλία – διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα/Χορογραφία – Κινησιολογία: Σοφία Κωνσταντινίδου/Κοστούμια: Μαριλένα Καλαϊτζαντωνάκη/Ηχοληψία: Γιάννης Δαμιανός/Ερμηνεύουν:Γιασεμί: Ειρήνη Δερέμπεη, Μαρία Μελαχροινού, Μάρθα Μαυροειδή, Τάσος Πούλιος
CΗÓRES: Δέσποινα Γεώργα, Ματίνα Γλενή, Αναστασία Ευδαίμων, Ελεωνόρα Ζαχαριά, Ναταλία Κατσιμάνη, Χρύσα Κλεισιάρη, Ειρήνη Μασάλη, Εβελίνα Μεγαλοκονόμου, Δάφνη Παγουλάτου, Έμιλυ Παπαπέτρου, Ινώ Πικιώνη, Κατερίνα Χατζηαθανασίου
ΚΑθΟδΟΝ
Χορός
1 & 2 Σεπτεμβρίου // Μυστράς, Αρχαιολογικός χώρος // ώρα 19:00
Ο μύθος των λωτοφάγων και η σύνδεσή του με το παρόν. Μια ιστορία που ξεδιπλώνεται, αναμειγνύοντας τα όρια ανάμεσα στον μύθο και τη σύγχρονη πραγματικότητα, και αναζητά τη σοφία και τη γνώση που κουβαλάει ως κληροδότημα-μήνυμα απάντησης στο μεγάλο υπαρξιακό ερώτημα που έθεσε ο Σωκράτης: «Ποιος είσαι».
Η ομάδα χορού Quo Vadis συνδυάζει τα παραστατικά πεδία του σύγχρονου χορού και της μουσικής σε ένα έργο για όλες τις ηλικίες. Τρεις χορογράφοι-ερμηνευτές και ένας συνθέτης-μουσικός επιχειρούν να αφυπνίσουν βιωματικά την ταύτιση του ήρωα του παρελθόντος με τον θεατή του παρόντος.
Υπογραμμίζοντας το κοινό βίωμα που παραμένει διαχρονικό και ανεξίτηλο σαν μια ιδιαίτερη πανανθρώπινη σφραγίδα.
Συντελεστές
Ιδέα – Σενάριο: Ζαφειρία Τσιρακάκη, Γιάννης Πολύζος/Χορογραφία: Γιάννης Πολύζος/Δραματουργία: Ζαφειρία Τσιρακάκη, Γιάννης Πολύζος/Μουσική σύνθεση – Sound design: Βασίλης Γεωργακόπουλος/Κοστούμια: Πάνος Θάνος/Ερμηνευτές: Στέλλα Μαυροειδή, Ζαφειρία Τσιρακάκη, Χρήστος Στα Μαρία, Βασίλης Γεωργακόπουλος/ΑΜΚΕ: Quo Vadis
Σπανός
Θέατρο
2 & 3 Σεπτεμβρίου // Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης, Ιωάννινα // ώρα 21:00 (εξ αναβολής (8 & 9 Αυγούστου)
Η παράσταση αξιοποιεί ως βασικό άξονα το κορυφαίο βυζαντινό έργο που επιγράφεται Ακολουθία του ανοσίου τραγογένη σπανού. Πρόκειται για μια μοναδική σάτιρα του ύστερου Βυζαντίου σε μορφή εκκλησιαστικής ακολουθίας, που είναι γραμμένη σε δημώδη γλώσσα και παρουσιάζεται για πρώτη φορά. Λογοτεχνικά, η παράδοση του Σπανού φθάνει έως τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, ο οποίος είχε συνθέσει μια ομάδα σατιρικών ύμνων.
Μέσα από τη σύμβαση του ενυπνίου η παράσταση είναι ένας ποιητικός στοχασμός για τη μοναξιά και τη δοκιμασία στην έρημο, το ευάλωτο και εύθραυστο του εαυτού, του διαφορετικού ανθρώπου που θεωρείται «μη φυσιολογικός» και στιγματίζεται συλλογικά.
Ένας σπανός ταπεινός καλόγερος ζει απομονωμένος σε ένα μοναστήρι. Το καθαρό του πρόσωπο και η ευγένεια τον κάνουν στόχο σε μια ομάδα μοναχών που τον πειράζουν με αστεία και δοκιμάζουν την πίστη του. Ένα βράδυ, ενώ προσεύχεται, κοιμάται. Στον ύπνο του, σε όνειρο, εμφανίζονται τα μέλη της μοναστικής κοινότητας να επιτελούν μια παράξενη λειτουργία ειδικά για αυτόν και μάλιστα τον εξαναγκάζουν να λάβει μέρος. Είναι η ακολουθία για τον σπανό καλόγερο που είναι τόσο διαφορετικός και θεωρείται λειψός από τους υπόλοιπους «κανονικούς» μοναχούς.
Συντελεστές
Σύλληψη – Κείμενο – Σκηνοθεσία: Ιωσήφ Βιβιλάκης/Μουσική: Γεράσιμος Παπαδόπουλος/Σκηνογραφική επιμέλεια – Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης/Φιγούρες: Νικόλας Τζιβελέκης/Φωτισμός: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη/Κίνηση: Κορίνα Κόκκαλη/Ήχος: Αλέξανδρος Παπαευθυμίου
Ερμηνεύουν: Σπανός: Στεφανία Γουλιώτη /Παίκτης σκιών Α΄: Άθως Δανέλλης/Παίκτης σκιών Β΄: Νίκος Τζιβελέκης/Βοηθός παικτών-τραγούδι: Κατερίνα Μιχαλάκη/Χορός ψαλτών | Κορυφαίος πρωτοψάλτης: Αχιλλέας Χαλδαιάκης: Μέλη χορού: Δημήτρης Μηλιώτης, Γιάννης Πλευρίτης, Χάρης Τρασάνης, Νίκος Χαλδαιάκης
Μουσικοί επί σκηνής: Γεράσιμος Παπαδόπουλος (ούτι, τραγούδι), Αλεξάνδρα Παπαστεργιοπούλου (κρουστά, τσέλο, τραγούδι), Θεολόγος Παπανικολάου (βιολί, τραγούδι), Ηλιάνα Φιλέα (ακορντεόν, τσαμπούνα)
ΑΜΚΕ: Οθόνιον
Η σαρκοφάγος
Μουσική
3 & 4 Σεπτεμβρίου // Μετοχιακό Συγκρότημα Νέων Φλογητών, Χαλκιδική // ώρα 20:30
Ένας μοναχικός περιπατητής, κατά τις νυχτερινές περιπλανήσεις του στο αστικό τοπίο, συναντά μια σαρκοφάγο και διαπιστώνει πως έχει γίνει το ερωτικό καταφύγιο ενός νεαρού ζευγαριού.
Στο κείμενο του Γιώργου Ιωάννου, το αρχαίο μνημείο, κατοικημένο απροσδόκητα από ένα παλλόμενο παρόν, πυροδοτεί στον αφηγητή μια ποιητική φαντασίωση όπου ο έρωτας και ο θάνατος, ο μύθος και η ιστορία, η σύγχρονη πόλη και το παρελθόν της συμπλέκονται σε ένα θαυμαστό παλίμψηστο. Αυτό επιχειρεί να ζωντανέψει η παράσταση, συμπλέκοντας τον λόγο του Ιωάννου με αποσπάσματα από άλλα σπουδαία κείμενα και με αυθεντικές συνθέσεις για σαξόφωνο του κορυφαίου μινιμαλιστή Philip Glass.
Ειδικότερα, θα ερμηνευτούν οι σολιστικές “Melodies”, γραμμένες από τον Glass το 1995 για μια θεατρική εκδοχή του κειμένου του Ζαν Ζενέ Αιχμάλωτος του έρωτα. Την ίδια χρονιά ο συνθέτης χρησιμοποίησε τις “Melodies” και ως μουσικά σκίτσα για την σύνθεση του Κουαρτέτου Σαξοφώνων σε τέσσερις κινήσεις, ως ανάθεση του διάσημου Raschèr Saxophone Quartet, έργο που επίσης θα διατρέξει την παράσταση.
Συντελεστές:
Ιδέα: Θεόφιλος Σωτηριάδης, Μελίνα Γαρμπή/Δραματουργική σύνθεση, σκηνοθετική επιμέλεια: Μελίνα Γαρμπή/Μουσική επιμέλεια: Θεόφιλος Σωτηριάδης/Φωτισμοί, σκηνογραφική-ενδυματολογική επιμέλεια: Σοφία Τσιριγώτη/Ηχοληψία: Γιώργος Βασίλας/Παίζουν οι ηθοποιοί: Αλέξανδρος Βοζινίδης και Μελίνα Γαρμπή /Άλκμαν Κουαρτέτο σαξοφώνων: Χρίστος Ζένιος (σοπράνο σαξόφωνο), Γιώργος Δαραβέλης (άλτο σαξόφωνο), Θεόφιλος Σωτηριάδης (τενόρο σαξόφωνο), Γιάννης Μυράλης (βαρύτονο σαξόφωνο) ΑΜΚΕ: BE ARTIVE
Αχιλλεύς
Θέατρο
4 Σεπτεμβρίου, Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων, Θεσπρωτία // ώρα 18:30 (εξ αναβολής (7 & 8 Αυγούστου)
H bijoux de kant συναντά το ηρωικό δράμα του Αθανάσιου Χριστόπουλου Αχιλλεύς (1804), για να διερευνήσει την έννοια της ελληνικότητας και της συλλογικότητας μέσα από τον μύθο της οργής του Αχιλλέα απέναντι στον Αγαμέμνονα.
Η πλεονεκτική συμπεριφορά του πρώτου από τη μια και η περηφάνια και ο εγωισμός του δεύτερου από την άλλη θέτουν σε κίνδυνο τις δυνάμεις του ελληνικού στρατεύματος και την επιτυχή έκβαση του Τρωικού Πολέμου έως ότου έρθει η πολυπόθητη συμφιλίωσή τους.
Ανασυνθέτοντας τα υλικά μιας «παλιάς θεατρικότητας», καταδυόμενη στις ρίζες του νεοελληνικού λόγου και της αρχαιοελληνικής μυθολογίας, η bijoux de kant προσεγγίζει το ηρωικό δράμα μέσα από μια γλυκόπικρη αίσθηση αλλά και συγχρόνως με μια κωμική και ανάλαφρη ματιά, θίγοντας μερικά από τα βασικότερα ζητήματα της νεοελληνικής ιστορίας.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης/Δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Παπαδάκης/Σκηνικά – Κοστούμια – Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης/Προσθήκες κειμένου: Γλυκερία Μπασδέκη/Ηθοποιοί: Θανάσης Βλαβιανός, Θανάσης Δήμου, Θανάσης Δόβρης, Βασίλης Ζιάκας, Κώστας Κουτσολέλος, Φλομαρία Παπαδάκη /ΑΜΚΕ: bijoux de kant
Η εκπαίδευση εις τα του οίκου διά νεαράς κορασίδας
Θέατρο
4 & 5 Σεπτεμβρίου // Αρχαία Κασσώπη (Αρχαία Αγορά), Πρέβεζα // ώρα 19:00
Ιστορίες Ελληνίδων από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα -επιμελώς αποσιωπημένες- που αντιστάθηκαν στο παραδοσιακό σχήμα της υποτακτικής συζύγου και νίκησαν. Ιστορίες Ελληνίδων που προσπάθησαν ν’ αντισταθούν και φιμώθηκαν. Γυναίκες που παλεύουν καθημερινά να αποδείξουν την επάρκεια του φύλου τους. Στιγμές από τον αέναο αγώνα της γυναικείας χειραφέτησης που άλλαξαν συνειδήσεις. Από τα μαθήματα οικιακής οικονομίας και τη λαϊκή κουλτούρα που διαμόρφωσαν και συντήρησαν την υποβαθμισμένη θέση της γυναίκας στο συλλογικό ασυνείδητο, μέχρι την Καλλιρρόη Παρρέν και την Αύρα Θεοδωροπούλου που έθεσαν τις βάσεις του φεμινισμού στη χώρα μας. Τρεις γυναίκες από σκηνής, μας αφηγούνται και αναρωτιούνται μαζί μας: Πώς θα είχε διαμορφωθεί η πραγματικότητα, αν διδασκόμασταν την ιστορία από τα μάτια των γυναικών που κόντρα σε όλα τα στερεότυπα, άφησαν το χέρι και πάτησαν στα πόδια τους;
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Χάρης Κρεμμύδας, Θανάσης Ζερίτης/Δραματουργική επεξεργασία: Νεφέλη Μαϊστράλη, Θανάσης Ζερίτης, Χάρης Κρεμμύδας/Κείμενα-Επιμέλεια: Νεφέλη Μαϊστράλη/Σκηνικά-Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα /Μουσική σύνθεση-Eπιμέλεια: Σταύρος Γιαννουλάδης /Κινησιολογία: Πάνος Τοψίδης /Μουσική διδασκαλία: Ευαγγελία Καρακατσάνη /Ερμηνεύουν: Ελένη Κουτσιούμπα, Αμαλία Νίνου, Αριστέα Σταφυλαράκη/
ΑΜΚΕ: 4 Frontal
Τρεις ποιητές αγωνιστές της ελευθερίας μέσα από τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη: Γιάννης Ρίτσος, Τάσος Λειβαδίτης και Μανόλης Αναγνωστάκης
Μουσική
4 & 5 Σεπτεμβρίου // Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, Καβάλα // ώρα 20:30
Η συναυλία συμμετέχει στο 64ο Φεστιβάλ Φιλίππων
Ένα πρόγραμμα με την Ανεξάρτητη Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης», με τραγούδια του Θεοδωράκη σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου, Τάσου Λειβαδίτη και Μανόλη Αναγνωστάκη. Τραγούδια αντίστασης, εξέγερσης, τραγούδια μελωδικά, λυρικά, ερωτικά, τραγούδια για μίαν άνοιξη που δεν ήρθε ποτέ αλλά και για τις «χρυσές πολιτείες που ξανοίγονται μπρος μας λουσμένες στην αλήθεια και στο αίθριο το φως».
Είναι τα τραγούδια των κύκλων Επιτάφιος, Ρωμιοσύνη και 18 Λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου, Πολιτεία, Της εξορίας, Λυρικά, Οκτώβρης ’78, σε ποίηση Τάσου Λειβαδίτη και Μπαλάντες, Της Εξορίας και Αρκαδία VIIΙ που περιλαμβάνει το Μιλώ και τον Χάρη, τραγούδια του είδους που ο Μίκης Θεοδωράκης ονομάζει τραγούδια-ποταμό, σε ποίηση Μανόλη Αναγνωστάκη. Τρεις ποιητές και ένας συνθέτης. Ασυμβίβαστοι ποιητές, αγωνιστές, μαχητές της Ελευθερίας.
Τα τραγούδια ερμηνεύουν ο Δημήτρης Μπάσης, η Ρίτα Αντωνοπούλου, η Σαββέρια Μαργιολά και ο Παναγιώτης Πετράκης, που συμμετέχει με τον διπλό́ ρόλο ερμηνευτή και ηθοποιού.
Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης»/Θανάσης Βασιλάς (μπουζούκι, κορυφαίος)/Γιάννης Ματσούκας (μπουζούκι)/Δημήτρης Ανδρεάδης (πιάνο)/Ξενοφών Συμβουλίδης (πνευστά)/Νίκος Γκιόλιας (κιθάρα)/
Αρτέμης Σαμαράς (βιόλα)
Λευτέρης Γρίβας (ακορντεόν)
Θεόδωρος Κουέλης (μπάσο)
Νίκος Σκομόπουλος (ντραμς)
Στέφανος Θεοδωράκης – Παπαγγελίδης (κρουστά) /Ηχοληψία: Μιχάλης Αλεξάκης, Σάκης Καρασρίνης /Μουσική επιμέλεια: Θανάσης Βασιλάς/Καλλιτεχνική διευθύντρια: Μαργαρίτα Θεοδωράκη /ΑΜΚΕ: Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης
Η φωνή των Βακχών
Θέατρο
5 & 6 Σεπτεμβρίου // Αρχαίο Θέατρο Μίεζας, Ημαθία // ώρα 21:00
Μια παράσταση που συνδυάζει τη σύγχρονη πειραματική μουσική με το μουσικό θέατρο.
Με τη διαρκή χρήση ακαθόριστων φωνημάτων οι μουσικοί της παράστασης αποκαλύπτουν την ανθρώπινη φωνή ως ένα πρωτόλειο μέσο μη γλωσσικής επικοινωνίας, δημιουργώντας μια αίσθηση αρχέγονης τελετουργίας. Η ωμότητα των φωνών και των οργάνων είναι ηχητικά συμβάντα που οριοθετούν την βία, όπως αυτή ξεκλειδώνεται μέσα από το έργο του Ευριπίδη: μεταξύ Πενθέα και Διονύσου, μεταξύ των αντίθετων δυνάμεων της ανθρώπινης φύσης, μεταξύ της παράδοσης και της θηριώδους επιθυμίας για το καινούριο.
Όπως οι Βάκχες αναδεικνύουν μια αέναη σύγκρουση στη βάση της ανθρώπινης ψυχής και της ιστορίας, έτσι και η παράσταση Η Φωνή των Βακχών επιδιώκει να διεισδύσει στη φύση της ανθρώπινης φωνής και να αναδείξει τις ανεξερεύνητες πτυχές της.
Συντελεστές
Ergon Ensemble: Κώστας Τζέκος – μπάσο/κλαρίνο, Σπύρος Λασκαρίδης – τρομπέτα, Αντρέας Ρολάνδος Θεοδώρου – τρομπόνι/Τραγούδι: Χρήστος Κεχρής/Σύνθεση: Ιωάννης Αγγελάκης/Σκηνοθεσία: Γιώργος Κουτλής/Σκηνικά-Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα/Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης΄/Ηχοληψία: Θάνος Μπίκος/ΑΜΚΕ: Ergon Ensemble
Χρήσιμες πληροφορίες
Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Aπαιτείται προκράτηση θέσης στην ειδική πλατφόρμα του ΥΠΠΟΑ. Η προκράτηση είναι υποχρεωτική. Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει.
Αναλυτικές πληροφορίες, πρόγραμμα και προκρατήσεις θέσεων στην ιστοσελίδα: https://digitalculture.gov.gr/
Σημειώνουμε ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες Κ.Υ.Α..
Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού, συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1,5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης.
Μετά την έναρξη, η είσοδος δεν θα επιτρέπεται.