Σούπερ Μάρκετ: Ποιες αλυσίδες υπερδιπλασίασαν τα σημεία τους την τελευταία πενταετία στην Αττική

Σούπερ Μάρκετ: Ποιες αλυσίδες υπερδιπλασίασαν τα σημεία τους την τελευταία πενταετία στην Αττική
Κατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης

Λουκέτα, εξαγορές και νέοι παίκτες έχουν αλλάξει ραγδαία τον χάρτη των σούπερ μάρκετ στην περιφέρεια της Αττικής τα τελευταία χρόνια.

Ο αριθμός των σούπερ μάρκετ μπορεί να μην έχει αλλάξει την τελευταία πενταετία στην Περιφέρεια Αττικής το ίδιο όμως δεν συμβαίνει και με τους συσχετισμούς δυνάμεων. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που επεξεργάστηκε το Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2019 παίκτες που πρωταγωνιστούσαν στην ευρύτερη περιφέρεια πρωτευούσης έχουν εξαφανιστεί και άλλοι που είχαν μηδενική παρουσία πλέον καταγράφονται σε σημαντικές δυνάμεις.

Υπερδιπλασιασμός σημειών

Οι τρεις αλυσίδες που κατάφεραν να υπερδιπλασιάσουν τις δυνάμεις τους μεταξύ 2014 και 2018 ήταν οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη και η Metro (My Market) που απορρόφησαν τα δύκτια των Μαρινόπουλου και Βερόπουλου αντίστοιχα καθώς και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Συγκεκριμένα η Σκλαβενίτης που διέθετε 110 καταστήματα το 2014 μπήκε στο 2018 με 226 καταστήματα ενώ στο τέλος της περσινής χρονίας βρέθηκε με 217 σημεία καθώς προχώρησε στο κλείσιμο σούπερ μάρκετ. Αντίστοιχα η My Market από τα 56 σημεία εκτινάχτηκε στα 135 στο τέλος του 2018.

Από τις πλέον ραγδαίες αναπτύξεις τόσο οργανικές όσο και μέσω εξαγορών είχε στο εξεταζόμενο διάστημα η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός η οποία από τα 37 καταστήματα το 2014 βρέθηκε στα 81 σημεία στο τέλος του 2018. Υπενθυμίζεται ότι στον νομό Αττικής έχει πραγματοποιήσει το πέρυσι την εξαγορά της αλυσίδας ΜΕΡΙΜΝΑ. Σε επίπεδο νέων σημείων αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο πέρυσι δημιούργησε 5 νέα σούπερ μάρκετ.

Η κάθοδος της Μασούτης στην Αττική και η εξαγορά των 47 καταστημάτων της Προμηθευτικής οδήγησε την αλυσίδα της Βορείου Ελλάδος να είναι πλέον και ένας υπολογίσημος παίκτης και στην περιφέρεια πρωτευούσης. Το τέλος του 2018 την βρήκε με 55 καταστήματα και στην όγδοη θέση από πλευράς σημείων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεύτερος παίκτης στην αγορά της Αττικής είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος με 154 σημεία χωρίς όμως να υπολογίζονται τα καταστήματα που έχουν αναπτυχθεί με την μεθοδο του franchise (σ.σ. για όλες τις αλυσίδες).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα