Πέφτουν οι πωλήσεις λεωφορείων πετρελαίου, ανεβαίνουν ηλεκτρικά–υβριδικά, φυσικού αερίου
Το 2020, οι πωλήσεις λεωφορείων είχαν μερίδιο: ηλεκτρικά 6,1%, υβριδικά 9,5%, και πετρελαίου 72,9%.
- 07 Απριλίου 2021 12:22
Είναι σαφές, ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση πραγματοποιεί μεταστροφή ως προς τις μεταφορές, με τις πωλήσεις λεωφορείων που χρησιμοποιούν ηλεκτρισμό, υβριδική τεχνολογία και φυσικό αέριο, να αυξάνονται ραγδαία, ενώ οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων, συρρικνώνονται ταχύτατα.
Σύμφωνα με την ACEΑ, την Ενωση των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, το 2020, το 72,9% όλων των νέων μεσαίων και βαρέων λεωφορείων (άνω των 3,5 τόνων) που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ήταν πετρελαίου, από 82,4% που ήταν το 2019. Ταυτόχρονα, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αποτελούσαν το 6,1%, από 4,3% το 2019, ενώ τα υβριδικά λεωφορεία αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους από 5,7% το 2019, σε 9,5%. Επίσης, τα λεωφορεία με λοιπά καύσιμα (φυσικό αέριο κατά κύριο λόγο), αύξησαν κι αυτά το μερίδιό τους, από 7,6% σε 11,4% το 2019.
Συνολικά, όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV), αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ένα τρίτο της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ, το 2020.
Το 2020, πουλήθηκαν 20.458 λεωφορεία πετρελαίου, ήτοι 27,1% λιγότερα από το 2019, με το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων στην ΕΕ, να έχει πέσει στο 72,9%. Καθεμία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, σημείωσε διψήφιες απώλειες λεωφορείων πετρελαίου πέρυσι: Ισπανία (-46,2%), Ιταλία (-26,6%), Γαλλία (-21,9%) και Γερμανία (-15,9%). Κατά την ίδια περίοδο, μόνο 6 λεωφορεία βενζίνης πωλήθηκαν στην ΕΕ, όλα στην Ουγγαρία.
Το 2020, οι πωλήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ, αυξήθηκαν κατά 18,4%, από 1.448 μονάδες το 2019, σε 1.714, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 6,1%. Με 446 ηλεκτρικά λεωφορεία το 2020, η Ολλανδία ήταν η κορυφαία αγορά για αυτά τα οχήματα, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (388 μονάδες) και την Πολωνία (200 μονάδες). Μαζί, αυτές οι τρεις χώρες, αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 60% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών λεωφορείων σε ολόκληρη την ΕΕ.
Στην Ελλάδα, από 1 ηλεκτρικό λεωφορείο που πουλήθηκε το 2019, φθάσαμε τα 3 το 2020.
Πάντως, ο νέος διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων, για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, που προκήρυξε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπει την αγορά –σε πρώτη φάση- 800 νέων λεωφορείων, εκ των οποίων 200 υβριδικά, 300 φυσικού αέριου και 300 αμιγώς ηλεκτρικά, τα οποία θα τα προμηθευτεί το ελληνικό κράτος, έως το 2023.
Για να επιστρέψω στο θέμα της ΕΕ. τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), αποτελούσαν το 9,5% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ το 2020, με 2.662 μονάδες, ήτοι +36,0% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Γερμανία αντιπροσώπευε περίπου το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων, με 1.243 μονάδες. Αντίθετα, σε 14 χώρες της ΕΕ δεν πωλήθηκε ούτε ένα υβριδικό ηλεκτρικό λεωφορείο πέρυσι.
Καταλήγοντας, το 11,4% όλων των νέων λεωφορείων που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2020, ήταν με εναλλακτικά καύσιμα, σχεδόν όλα με φυσικό αέριο. Γαλλία (+71,3%), Σουηδία (+63,4%) και Ισπανία (+13,4%), ήταν οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ για αυτά τα οχήματα. Αυτό συνέβαλε στην αύξηση των πωλήσεων κατά 24,3%, φτάνοντας συνολικά τα 3.206 λεωφορεία εναλλακτικών καυσίμων, που ταξινομήθηκαν πέρυσι.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις