Πατουλίδου στο News 24/7: “Η Θεσσαλονίκη είναι ο ιδανικός city-break προορισμός”
Η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, μίλησε στο News247.gr για το νέο πρόσωπο της Θεσσαλονίκης και για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που προσφέρει η πόλη στην μετά-κορονοϊό εποχή.
- 21 Ιουλίου 2020 11:33
Το βασικό θέμα συζήτησης το φετινό καλοκαίρι – εκτός από την πανδημία του κορονοϊού – είναι ο τουρισμός. Η νέα πραγματικότητα έχει φέρει νέα δεδομένα σε έναν από τους πιο κεντρικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας. Με βάση τα νέα αυτά δεδομένα, έρχονται στο προσκήνιο εναλλακτικές μορφές και μοντέλα τουρισμού, όπως για παράδειγμα το λεγόμενο city-break, δηλαδή ο τουρισμός του Σαββατοκύριακου.
Η Θεσσαλονίκη είναι αυτή τη στιγμή ένας από τους πιο “hot” city-break προορισμούς, όπως μας εξήγησε και η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού της πόλης, Βούλα Πατουλίδου.
Το News 24/7 μίλησε μαζί της για το νέο πρόσωπο της Θεσσαλονίκης, τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που προσφέρει η πόλη εν μέσω πανδημίας καθώς και τους επόμενους στόχους του Οργανισμού.
Κυρία Πατουλίδου, η Θεσσαλονίκη δεν χρειάζεται συστάσεις. Όμως, παρατηρούμε ότι συνεχώς πολλά αλλάζουν, προς το καλύτερο. Τι είναι αυτά που πρέπει ο επισκέπτης να γνωρίζει, από το νέο πρόσωπο της πόλης;
Η Θεσσαλονίκη είναι μία εξίσωση, που έπρεπε να έχει λυθεί εδώ και χρόνια. Έχει γίνει αντιληπτό πως παράμετροι όπως ο καλός συντονισμός ανάμεσα στην Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης και τους Δήμους, η τήρηση χρονοδιαγραμμάτων, η συνεργασία με τους κατοίκους είναι καταλυτικοί ώστε να προχωρούν τα έργα.
Υπάρχουν κάποια έργα που είναι “ορατά” στους κατοίκους και τους επισκέπτες. Υπάρχουν όμως και άλλα που δεν γίνονται αντιληπτά στην καθημερινότητα και όμως παίζουν ουσιαστικό ρόλο. Για παράδειγμα η προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, αντιπροσωπεύει μία σύγχρονη πόλη. Η τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης με συντονισμένα βήματα και την συνεργασία των φορέων έπρεπε να γίνει. Το ότι η πόλη αλλάζει δεν σημαίνει πως απλά την “μακιγιάρουμε” για να δείξει όμορφη. Εκπροσωπώ την “Σχολή των ουσιαστικών αλλαγών”. Η αναβάθμιση των Δομών εξοπλισμού για την πολιτική προστασία είναι ενέργεια ουσιαστική. Ο Θεσσαλονικιός που είναι ασφαλής, αισθάνεται ασφαλής και αντικατοπτρίζει αυτή την ψυχολογία, στο καλύτερο καλωσόρισμα στον επισκέπτη.
Η Θεσσαλονίκη, τα τελευταία χρόνια, έχει αναπτύξει το λεγόμενο city-break, δηλαδή τον τουρισμό του Σαββατοκύριακου. Είναι κάτι που το αξιοποιεί μόνο τον χειμώνα ή ενδείκνυται και τώρα, για το καλοκαίρι;
Η Θεσσαλονίκη ως γνωστόν έχει πολλά τουριστικά πρόσωπα και εμείς σχεδιάζουμε να ξαναβγεί η πόλη μπροστά. Είναι ο ιδανικός προορισμός city break από οποιαδήποτε άλλη πόλη στην Ελλάδα, στην μετά κορονοϊό περίοδο. Δεν μιλάμε πλέον για εποχές. Η επόμενη μέρα μας βρίσκει έτοιμους να προσφέρουμε κάθε μορφή τουρισμού που υπάρχει κλασικού ή εναλλακτικού 365 μέρες τον χρόνο!
Τη Θεσσαλονίκη πολλοί θα τη χρησιμοποιήσουν ως βάση, ως ορμητήριο για κοντινές αποδράσεις; Εσείς τι τους προτείνεται, για μπάνιο ή και για επίσκεψη σε αξιοθέατα;
Ο επισκέπτης που θα χρησιμοποιήσει την Θεσσαλονίκη μόνο ως βάση ή ορμητήριο για κοντινές αποδράσεις, θα βγει ας πούμε χαμένος. Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού που προσφέρει η πόλη είναι τόσες πολλές, που μπορεί να κρατήσει οποιονδήποτε επισκέπτη “εντός” και να μη θέλει να κάνει βήμα “εκτός των τειχών”. Το παραλιακό μέτωπο της πόλης συμπεριλαμβάνει παραλίες που λίγες περιοχές στην χώρα έχουν και είναι….μέσα στη Θεσσαλονίκη!. Η εγγύτητα της με την Χαλκιδική σαφώς και είναι πλεονέκτημα. Για τον επισκέπτη όμως που δεν έχει χρόνο ή μέσο, μπορεί να απολαύσει το μπάνιο του στην πόλη.
Τα αξιοθέατα εκτός Θεσσαλονίκης σε πολύ μικρές αποστάσεις είναι πολλά. Μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για την Μακεδονία. Μακεδονία = Βεργίνα.. Ένας τουρίστας μέσα σε μία ώρα μπορεί να βρεθεί στον Όλυμπο. Επίσης το μοναδικό στον κόσμο Άγιο Όρος αποτελεί κορυφαίο προσκύνημα του Ορθόδοξου Χριστιανισμού. Η πόλη των νερών η Έδεσσα με τον μοναδικό καταρράκτη της είναι ένας προορισμός που μπορεί να μαγέψει έναν επισκέπτη. Μόλις δέκα λεπτά από τη Θεσσαλονίκη κάποιος μπορεί να χαζέψει τα ροζ φλαμίνγκο. Παρόλο που είναι στις παρυφές της πόλης και κοντά σε βιομηχανική περιοχή, ανήκει στο Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού και από το 1971 θεωρείται Υγρότοπος Διεθνούς Σημασίας. Κάθε εποχή κρύβει και έναν μοναδικό προορισμό
Στον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, έχετε αναπτύξει πλούσια δράση προβολής της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Τα αποτελέσματα από αυτές τις προσπάθειες, είναι χειροπιαστά; Φαίνονται;
Και φαίνονται και βραβεύονται!
- Χρυσό βραβείο στην κατηγορία Online Presence (Digital Tourism) που αφορά στην αρτιότητα και τις καινοτόμες εφαρμογές του portal thessaloniki.travel (επίσημος τουριστικός οδηγός Θεσσαλονίκης)
- Χρυσό βραβείο στην κατηγορία City Break destination (Destinations – Tourist Attractions) για τις ενέργειες και δράσεις του να καταστεί η Θεσσαλονίκη City Break Destination και προορισμός διαφορετικών μορφών τουρισμού.
- Ασημένιο βραβείο για την καμπάνια ιστορικής μνήμης «Salonica Front WWI»
Ένας από τους πυλώνες προβολής για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, είναι ο ψηφιακός τουρισμός, για τον οποίο ο ΟΤΘ έχει επενδύσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια, και όπως αποδείχθηκε είναι επίκαιρος, πολύτιμος και πρωτοπόρος. Το virtual reality Thessaloniki με τα 20 μνημεία UNESCO και τα άλλα αξιοθέατα της πόλης αποδείχθηκε την εποχή του lockdown το πιο δυνατό μας μέσο για την προβολή της Θεσσαλονίκης στα σαλόνια των υποψηφίων επισκεπτών μας. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του τουρισμού και οι καινοτομίες του, σου δίνουν τη δυνατότητα να μετράς όχι μόνο αριθμητικά χαρακτηριστικά αλλά και ποιοτικά. Μοναδικό εργαλείο σχεδιασμού και ανάπτυξης.
Έχετε δώσει μεγάλη βαρύτητα στη γαστρονομία και όχι άδικα. Τελικά, αυτός που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, θέλετε να φεύγει γεμάτος σε γευστικές εμπειρίες; Διότι, όπως λένε, ο έρωτας περνά από το στομάχι.
Ο έρωτας περνάει από το μυαλό και η γαστρονομία της Θεσσαλονίκης έχει γίνει διεθνής επειδή έχει αναπτύξει εγκεφαλικό έρωτα με τους επισκέπτες της. Ο εγκεφαλικός έρωτας δεν ξεπερνιέται ποτέ.
Ποιους άμεσους στόχους έχετε θέσει ως Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης; Υπάρχει σύμπνοια με τους φορείς της πόλης και της Περιφέρειας;
Χωρίς σύμπνοια δεν λειτουργεί τίποτα! Ναι υπάρχει σύμπνοια και καλή συνεργασία με τους φορείς της πόλης. Διαρρηγμένες σχέσεις δεν είχαν ποτέ καλή εξέλιξη.
Ο Οργανισμός στόχευσε και συνεχίζει να στοχεύει στις στρατηγικής σημασίας συνεργασίες. Μόλις πριν λίγες μέρες υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/EKETA) βάζοντας στόχο στην προώθηση του Βιώσιμου Τουρισμού στη Θεσσαλονίκη μέσω της ανάπτυξης ειδικών εφαρμογών και τουριστικών πακέτων.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας με το οποίο εκπονείται το σχέδιο του τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης.
Είναι κινήσεις που μας βοήθησαν να αντιμετωπίσουμε το κύμα ανατροπών στα τουριστικά δεδομένα της πόλης μετά την πανδημία και αποτελέσουν εφαλτήριο για άλματα στο μέλλον.