Tο 365shop, η οργή των καταναλωτών και απάντηση της Skroutz
Η οργή των καταναλωτών για παραγγελίες που έγιναν μέσω του Skroutz, πληρώθηκαν κανονικά αλλά δεν έγινε ποτέ η παράδοσή τους. Τι απαντά αναλυτικά η εταιρεία.
- 14 Απριλίου 2022 16:06
Μπαράζ αναρτήσεων στα social media συνοδεύουν ένα ακόμη περιστατικό ηλεκτρονικού καταστήματος που φέρεται να ευθύνεται για παραγγελίες που έγιναν μέσω του Skroutz, πληρώθηκαν, αλλά δεν έφτασαν ποτέ στον πελάτη.
Πριν από μερικές ημέρες, σχετικές καταγγελίες έγιναν για το 365shop, σε συνέχεια των οποίων το Skroutz ανακοίνωσε διακοπή συνεργασίας με το κατάστημα, σημειώνοντας ότι τα παράπονα αφορούσαν συναλλαγές εκτός της πλατφόρμας.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, το 365shop ενημέρωνε τους καταναλωτές πελάτες του ότι ο μέσος χρόνος παράδοσης είναι 4 με 10 εργάσιμες ημέρες αλλά μετά από αυτό το διάστημα δεν ανταποκρινόταν σε επικοινωνία των πελατών του και εδώ και λίγες ημέρες έχει κατέβει η ιστοσελίδα (εμφανίζοντας ένδειξη «365shop σύντομα κοντά σας»).
Η διοίκηση της Skroutz, πέρα από τις όποιες επαφές διατηρεί με τους οργισμένους καταναλωτές, απάντησε μέσω twitter με μια ανακοίνωση που ανάρτησε, υποστηρίζοντας ότι εφόσον, οι αγορές έγιναν εκτός του marketplace της, δεν φέρει ευθύνη. Υπενθυμίζεται πως ως πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου διατηρεί διπλό χαρακτήρα, αναπτύσσοντας μεν το δικό της marketplace μέσω του οποίου παρέχει και συμπληρωματικές υπηρεσίες (εγγύηση αγοράς, αποστολής κ.ο.κ.), διατηρώντας ωστόσο δε συνεργασίες με ανεξάρτητες επιχειρήσεις, τις οποίες κατά τα φαινόμενα δεν δύναται να ελέγξει.
Σε κάθε περίπτωση, το NEWS 24/7 επικοινώνησε τόσο με τον CEO της εταιρείας κ. Γιώργο Χατζηγεωργίου όσο και με το agency επικοινωνίας της εταιρείας, προκειμένου να θέσει ερωτήματα για την έκταση της υπόθεσης, η οποία ούτως ή άλλως περνά πλέον στον έλεγχο των Αρχών. Μέχρι αυτή την ώρα, δεν υπήρξε ανταπόκριση στο αίτημα μας, από καμία εκ των δύο πλευρών.
Η μεν Skroutz αναφέρει στην ανακοίνωση της ότι διέκοψε τη συνεργασία της με το συγκεκριμένο e-shop, ωστόσο, δεν διευκρινίζεται αν αυτό συνέβη μετά τις καταγγελίες, ή νωρίτερα, προκειμένου να εξετασθεί αν και εφόσον λειτουργεί διαδικασία ελέγχου και συμμόρφωσης των συνεργατών της.
Επιπλέον, παραμένει άγνωστο πόσες και ποιου αθροιστικού ύψους είναι οι συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν μέσω της Skroutz και δεν ικανοποιήθηκαν. Επιπλέον, δεν διευκρινίζεται ποια ήταν η χρονική έκταση της συνεργασίας με την 365shop.
Η δήλωση της Skroutz
«Αναφορικά με το συμβάν με την επιχείρηση 365 SHOP GR ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι Κ Ε, κατάστημα «365shop», που έχει προκύψει και πάντα πιστοί στο όραμα μας να προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία στους καταναλωτές, γνωστοποιούμε πως η συνεργασία μας με το συγκεκριμένο κατάστημα έχει οριστικά διακοπεί.
Να επισημάνουμε ότι η Skroutz δεν διαμεσολαβεί στις αγορές μεταξύ του καταναλωτή και του ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν εκπροσωπεί ούτε υποκαθιστά οποιοδήποτε εμπορικό κατάστημα παρά μόνο για τις παραγγελίες οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας Skroutz Marketplace, όπου η συναλλαγή ολοκληρώνεται με πλήρη ασφάλεια στη σελίδα μας.
Επιπροσθέτως, έχουμε ήδη επικοινωνήσει με κάθε καταναλωτή που μας ενημέρωσε για την αποτυχία ολοκλήρωσης της παραγγελίας του και παρέχουμε συμβουλευτική υποστήριξη για τις διαδικασίες αποζημίωσης σε καθέναν από αυτούς ξεχωριστά. Καθώς συνεχώς φτάνουν καινούργια αιτήματα σε μας, τα επεξεργαζόμαστε με τη δέουσα προσοχή και συμβουλεύουμε τους καταναλωτές για τα επόμενα βήματα, ανάλογα με την περίπτωση.
Ειδικότερα, οι καταναλωτές που επέλεξαν την εξόφληση της παραγγελίας τους μέσω κάρτας -χρεωστικής ή πιστωτικής- μπορούν να αποζημιωθούν για το σύνολο του κόστους της παραγγελίας τους από την εκδότρια τράπεζα της κάρτας, μέσω της διαδικασίας αμφισβήτησης συναλλαγής.
Για όλους όσοι ολοκλήρωσαν την αγορά τους μέσω τραπεζικής κατάθεσης, στο πλαίσιο της παροχής της βέλτιστης δυνατής εμπειρίας ηλεκτρονικών αγορών, θα αποζημιωθούν με τη μορφή κουπονιού -ίσης αξίας με εκείνη της παραγγελίας τους- μέσω του Skroutz Marketplace.
Τέλος, υπενθυμίζουμε πως για τις ηλεκτρονικές αγορές, η εξόφληση μέσω κάρτας παραμένει ο ασφαλέστερος τρόπος πληρωμής καθώς είναι και ο μόνος τρόπος που διασφαλίζει την επιστροφή των χρημάτων στο σύνολό τους.
Επιπλέον, θα θέλαμε να τονίσουμε πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό, όλοι οι καταναλωτές που αντιμετώπισαν πρόβλημα με τις παραγγελίες τους μέσω της συγκεκριμένης επιχείρησης να προχωρήσουν σε καταγγελία, με σκοπό την επίλυση του προβλήματος από τους αρμόδιους φορείς, με τους οποίους είμαστε σε διαρκή επικοινωνία».
Αναλυτικά η νεότερη επίσημη ανακοίνωση της Skroutz:
Σε νεότερη αναλυτική ανακοίνωσή της η εταιρεία, αναφέρει τα εξής:
“Αναφορικά με το συμβάν που έχει προκύψει με την επιχείρηση 365 SHOP GR ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, κατάστημα “365shop”, ως εταιρεία Skroutz επιθυμούμε να διευκρινίσουμε τα εξής:
-
Από τα πρώτα κιόλας σχόλια των καταναλωτών ανταποκριθήκαμε άμεσα, διερευνώντας την υπόθεση και προχωρήσαμε σε λήξη – διακοπή της συνεργασίας με το συγκεκριμένο κατάστημα.
-
Ταυτόχρονα, έχοντας πάντα στο επίκεντρο της λειτουργίας και της δραστηριότητάς μας, την εξυπηρέτηση και την υποστήριξη των καταναλωτών, προχωρήσαμε σε ενέργειες στήριξης και αποζημίωσης των καταναλωτών.
Πιο συγκεκριμένα, αξίζει να αναφερθεί ότι το κατάστημα 365 SHOP GR MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, με έδρα την Κατερίνη, δραστηριοποιούνταν στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών του Skroutz από το 2019, συμμετέχοντας σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, πληρώντας τις τότε ισχύουσες προϋποθέσεις για ένταξη στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών.
Στις 9/02/2022 προέβη σε αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος με έδρα την Αθήνα, ενώ η αλλαγή αναρτήθηκε επίσημα στο ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο) στις 31/3/2022. Τη Δευτέρα 4/4/2022 λάβαμε τις πρώτες αρνητικές κριτικές για το συγκεκριμένο κατάστημα και ενεργοποιήθηκαν άμεσα οι μηχανισμοί ελέγχου μας.
Το κατάστημα την ίδια ημέρα αφαιρέθηκε από την πλατφόρμα σύγκρισης τιμών του Skroutz, καθώς διαπιστώθηκε η αλλαγή του καθεστώτος ιδιοκτησίας στο ΓΕΜΗ, για την οποία δεν ήταν ενήμερες ούτε οι τράπεζες με τις οποίες συνεργαζόταν εως τότε το κατάστημα. Με κύριο γνώμονα την προστασία των καταναλωτών, το κατάστημα αφαιρέθηκε άμεσα από την πλατφόρμα και προχωρήσαμε σε άμεση επικοινωνία με τους καταναλωτές ώστε να τους ενημερώσουμε να προχωρήσουν σε αμφισβήτηση της τραπεζικής τους συναλλαγής.
Εν συνεχεία με πρωταρχικό μας μέλημα μας την άψογη αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε ενέργειες στήριξης και αποζημίωσης των καταναλωτών. Αξίζει να αναφερθεί ότι από την έναρξη του συμβάντος μέχρι και σήμερα η εταιρεία έχει ήδη απαντήσει σε 492 emails καταναλωτών στα οποία είτε προσφέρει αποζημίωση με μορφή κουπονιού ίσης αξίας με εκείνη της παραγγελίας – μέσω του Skroutz Marketplace – για τους καταναλωτές που ολοκλήρωσαν την αγορά τους μέσω τραπεζικής κατάθεσης, είτε στηρίζει και βοηθά τους καταναλωτές που έκαναν την αγορά τους με κάρτα (χρεωστική η πιστωτική) να λάβουν πίσω τα χρήματά τους από την εκδότρια τράπεζα της κάρτας μέσω της διαδικασίας αμφισβήτησης συναλλαγής. Έως τώρα έχουν εκδοθεί 106 κουπόνια αξίας: €51,418.75.
Ειδική μνεία οφείλει να γίνει στην πολιτική ένταξης καταστημάτων στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών της Skroutz η οποία και μεταβάλλεται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου με στόχο να γίνεται όλο και πιο αυστηρή ώστε να διασφαλιστεί η προστασία των καταναλωτών. Πιο συγκεκριμένα, η ισχύουσα πολιτική συμμετοχής στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών της Skroutz από το Φεβρουάριο του 2022 είναι η εξής:
-
Κάθε κατάστημα που επιθυμεί να εγγραφεί στο Skroutz με το δικό του e-shop θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει τουλάχιστον τρεις ετήσιες χρήσεις πριν την υποβολή της αίτησης. Παράλληλα, η εταιρεία θα πρέπει να έχει ετήσιο κύκλο εργασιών ύψους τουλάχιστον 50.000 ευρώ.
-
Αν το κατάστημα έχει λιγότερες από τρεις (κλεισμένες) χρήσεις και καταγράφει ετήσιο κύκλο εργασιών χαμηλότερο των 50.000 ευρώ (σε κάθε χρήση), τότε μπορεί να αξιοποιήσει το Skroutz Marketplace για τα επόμενα δύο χρόνια. Με την πάροδο των δύο ετών, θα μπορεί να αξιολογηθεί το ενδεχόμενο ενεργοποίησης του redirection μοντέλου.
-
Αν η εταιρεία έχει περισσότερες από τρεις χρήσεις και καταγράφει ετήσιο κύκλο εργασιών υψηλότερο των 50.000 ευρώ/χρήση, τότε μπορεί να αξιοποιήσει τόσο το μοντέλο συμμετοχής στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών όσο και το Skroutz Marketplace.
-
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο κινητής τηλεφωνίας, laptop, tablet, κονσόλες παιχνιδιών θα μπορούν να πωλούν τα προϊόντα τους μόνο μέσω του Skroutz Marketplace (για τουλάχιστον δύο χρόνια).
Να υπογραμμιστεί τέλος, ότι τα στοιχεία κάθε εταιρείας ελέγχονται για την εγκυρότητά τους μέσω της εφαρμογής του GSIS (Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων) ενώ είναι υποχρεωτική η εγγραφή στο ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο). Περισσότερες πληροφορίες για τη συμμετοχή των εταιρειών στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών της Skroutz μπορείτε να βρείτε εδώ.
Κλείνοντας, να τονιστεί ότι η Skroutz δεν διαμεσολαβεί στις αγορές μεταξύ του καταναλωτή και του ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν εκπροσωπεί ούτε υποκαθιστά οποιοδήποτε εμπορικό κατάστημα παρά μόνο για τις παραγγελίες οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας Skroutz Marketplace, όπου η συναλλαγή ολοκληρώνεται με πλήρη ασφάλεια στην σελίδα μας (περισσότερες πληροφορίες εδώ).
Να υπογραμμίσουμε δε, ότι παραμένουμε πιστοί στη δέσμευσή μας να βρισκόμαστε στο πλευρό του καταναλωτή ανά πάσα στιγμή και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε συστήματα και διαδικασίες που προσφέρουν άμεση, γρήγορη και εύκολη αγοραστική εμπειρία στους καταναλωτές, συνδυαζόμενη με την κατάλληλη υποστήριξη και εξυπηρέτηση”.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις