Ο νέος προσανατολισμός του ομίλου VW στην ηλεκτρική κινητικότητα

Ο νέος προσανατολισμός του ομίλου VW στην ηλεκτρική κινητικότητα
Verwendung für Pressezwecke honorarfrei

Επέλεξε το Auto Shanghai 2017 για να παρουσιάσει τα σχέδιά του, αλλά και το πρώτο, πρωτότυπο όχημα αυτόνομης οδήγησης

Του Δημήτρη Μπαλή

Την Κίνα, αυτήν την τεράστια και ανερχόμενη αγορά (και) στο χώρο του αυτοκινήτου, επέλεξε ο όμιλος VW για να παρουσιάσει τα νέα του σχέδια.

Πέραν της Ευρώπης, όπου ήδη ο όμιλος έχει δείξει δείγματα γραφής με την κυκλοφορία ηλεκτρικών εκδόσεων μοντέλων VW και Audi, ο όμιλος κάνει στροφή στους στόχους του και στην Ασία, επενδύοντας πολύ στην ηλεκτρική κινητικότητα. Μάλιστα, το κάνει σε μια χώρα όπου η επιβάρυνση του περιβάλλοντος είναι τεράστια από την διογκούμενη βιομηχανία και τα εκατομμύρια οχήματα παλαιάς τεχνολογίας που κυκλοφορούν και εξακολουθούν να παράγονται. Οι κινεζικές κατασκευαστικές εταιρείες αυτοκινήτων, ξεκίνησαν πριν από χρόνια με την αντιγραφή μοντέλων ευρωπαϊκών μαρκών και μάλιστα είχαν δικαστικές διενέξεις κυρίως με τους γερμανικούς ομίλους. Τα μοντέλα που παρήγαγαν και πωλούσαν στην εγχώρια αγορά τους, ήταν πιστά των ευρωπαϊκών, θέλοντας να γλιτώσουν χρήματα από την «έρευνα και εξέλιξη» νέων αμαξωμάτων, βλέποντας την ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς για καινούργια αυτοκίνητα. Η άνοδος του βιωτικού επιπέδου των Κινέζων, χρόνο με τον χρόνο, δημιούργησε τέτοιες ανάγκες.

Για τον ίδιο λόγο, η παραγωγή σύγχρονων κινητήρων ήταν κοστοβόρα, με αποτέλεσμα να εξακολουθούν να παράγονται μοτέρ παλαιάς τεχνολογίας που ρυπαίνουν υπερδιπλάσια από τα σύγχρονα ευρωπαϊκά μοτέρ.

Τρανή απόδειξη το γεγονός ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές πριν από χρόνια επιχείρησαν να εισβάλλουν στην ευρωπαϊκή αγορά και με δικά τους αμαξώματα (όχι αντιγραφές), ωστόσο οι διαρκώς πιο σκληρές περιβαλλοντικές προδιαγραφές που έθετε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων (Euro6 αυτή τη στιγμή), «έκλειναν την πόρτα» στους Κινέζους που είχαν να αντιπαραθέσουν κινητήρες προδιαγραφών Euro 3 (!!!).

Verwendung für Pressezwecke honorarfrei

 

Με δεδομένη λοιπόν αυτήν την κατάσταση, αλλά και εξαιτίας του γεγονότος ότι πολλοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν δημιουργήσει εδώ και λίγα χρόνια εργοστάσια στην Κίνα, είτε σε συνεργασία με κινεζικές εταιρείες είτε μόνοι τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη ζήτηση, ο όμιλος VW διάλεξε το Auto Shanghai 2017, τη μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου της Κίνας, για να παρουσιάσει τα σχέδιά του.

«Σχεδιάζοντας το μέλλον μαζί». Αυτό ήταν το σλόγκαν που χρησιμοποίησε ο Matthias Müller ανακοινώνοντας ότι ο όμιλος θα φέρει περισσότερα από 30 νέα μοντέλα σε Κινέζους πελάτες μόνο το 2017.

Νέα μοντέλα, νέες εταιρικές σχέσεις, νέες τεχνολογίες: ο όμιλος Volkswagen διαμορφώνει τη μετάβαση στον κόσμο της κινητικότητας του αύριο στην κύρια αγορά πωλήσεων της Κίνας.

Στην έκθεση ο όμιλος παρουσίασε μεγάλο αριθμό νέων μοντέλων, μαζί με τρεις ηλεκτρικές παγκόσμιες πρεμιέρες: το concept Audi e-tron Sportback, το Skoda VISION E και το Volkswagen I.D. Crossover. Παράλληλα, στην ίδια έκθεση ο όμιλος αποκάλυψε σε παγκόσμια πρεμιέρα επίσης, το Sedric, το πρώτο όχημα αυτόνομης οδήγησης, ένα πρωτότυπο σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Tongji. Μόνο το 2017, η ομάδα Volkswagen και οι δύο κινέζοι εταίροι της θα ξεκινήσουν συνολικά 30 νέα μοντέλα στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων αρκετών SUV. Η προηγμένη αναγνώριση φωνής στον τρέχοντα στόλο έχει ως στόχο την περαιτέρω βελτίωση της φιλικότητας προς τους χρήστες. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε μια νέα κοινοπραξία με την κινεζική εταιρεία MobVoi που ειδικεύεται στην τεχνητή νοημοσύνη.

«Η Κίνα είναι γρήγορη, δυναμική, καινοτόμος και παγκόσμια πρωτοπόρος αγορά για την ηλεκτρική κινητικότητα. Θέλουμε να δημιουργήσουμε έναν κόσμο βιώσιμης κινητικότητας για τα εκατομμύρια των Κινέζων πελατών μας, που σημαίνει ότι η Volkswagen θα γίνει ακόμα πιο κινεζική κατά τα επόμενα έτη,» δήλωσε ο Matthias Müller, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen.

Οι δεσμοί του ομίλου VW με την Κίνα χρονολογούνται εδώ και 30 χρόνια, ωστόσο τώρα έχουν ωριμάσει πολύ. Ο όμιλος Volkswagen της Κίνας υποστηρίζει τώτρα ένα σχέδιο έξυπνης πόλης, το οποίο διερευνά μια ιδέα για τη δημιουργία ενός στόλου κινητικότητας σε μεγάλες πόλεις, με κινητήρια δύναμη το Sedric.

Εξάλλου, σχεδιάζεται μια υπηρεσία για την αυξανόμενη κοινοχρησία αυτοκινήτων στην Κίνα, η οποία πρόκειται να δημιουργηθεί με την εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων του Πεκίνου, Shouqi. Υπάρχουν σχέδια να ξεκινήσει μια στρατηγική συνεργασία με τον πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας Didi για να προσφέρει κοινές υπηρεσίες κινητικότητας, όπως υπηρεσία εκδρομών. Με αυτά τα έργα συνεργασίας, ο όμιλος Volkswagen στοχεύει στην ανάπτυξη τοπικών λύσεων για τα μελλοντικά συστήματα μεταφορών στις πόλεις της Κίνας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα