Μετά από 29 χρόνια, τέλος εποχής για το Lada Samara

Μετά από 29 χρόνια, τέλος εποχής για το Lada Samara

Την παραμονή των Χριστουγέννων, στο εργοστάσιο της Avtovaz στο Τολιάτι της Ρωσίας, πέρασε την γραμμή παραγωγής το τελευταίο Lada Samara

Η παραγωγή του Lada Samara ξεπέρασε τα 5,2 εκατομμύρια οχήματα τα οποία διατέθηκαν σε όλο τον κόσμο, με κύρια χαρακτηριστικά το χαμηλό κόστος και την κομμουνιστική ουτοπία που προσέφερε το αυτοκίνητο στους κατοίκους της Δυτικής Ευρώπης.

Το μοντέλο спутник 2108 ( Sputnik ), που έγινε ευρέως γνωστό με την ονομασία Samara ξεκίνησε την εμπορική του διαδρομή το 1984. Ο στόχος ήταν να εκσυγχρονίσει την εικόνα της Σοβιετικής βιομηχανίας και να φέρει ένα νέο αυτοκίνητο, στα πρότυπα αυτών που υπήρχαν στην Δύση .

Για το σκοπό αυτό, η Avtovaz συνεργάσθηκε τόσο με την Fiat ( στον τομέα της κατασκευής του αμαξώματος) , όσο και με την Porsche για την ανάπτυξη του μπλοκ του κινητήρα.  Αυτή η συνεργασία συνεχίζεται και τώρα .

Πρώτο βήμα για την «σύγχρονη εποχή» των Σοβιετικών αυτοκινήτων, ήταν η κίνηση στους εμπρός τροχούς που υιοθετήθηκε στο Samara αλλά και τα δισκόφρενα .

Το Samara υποβλήθηκε σε εκτενείς βελτιώσεις τόσο το 1991 όσο και το 1997, όμως εδώ και τουλάχιστον μια 10ετία έδειχνε πως είχε γεράσει επικίνδυνα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το Samara πωλείται σήμερα στην Ρωσία προς 297.000 ρούβλια ( € 6.600 ) , όταν ένα Lada Granta -αποτελεί τον σύγχρονο διάδοχό του- έχει τιμή από 279.000 ρούβλια, δηλαδή είναι κατά 20.000 ρούβλια φθηνότερο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα