H Mitsubishi στην παγκοσμίου φήμης Ανάβαση Pikes Peak με δύο ηλεκτρικά MiEV Evolution III
Με δύο αμιγώς ηλεκτρικά αγωνιστικά αγωνιστικά MiEV Evolution III θα συμμετέχει η Mitsubishi Motors Corporation (MMC) στην παγκοσμίου φήμης Ανάβαση Pikes Peak (23 – 29 Ιουνίου) στο Κολοράντο, ΗΠΑ.
- 06 Ιουνίου 2014 10:27
Η MMC τρέχει με δύο πλήρως ηλεκτροκίνητα αγωνιστικά MiEV Evolution III, που συνδυάζουν τα καλύτερα στοιχεία της ηλεκτροκίνησης της MMC με τεχνολογίες ελέγχου τετρακίνησης.
H MMC έχει αγωνιστεί δύο φορές μέχρι τώρα στην Κατηγορία Ηλεκτρικών Οχημάτων – 2012 και 2013 – και φέτος, με το MiEV Evolution III, ευελπιστεί να πάρει την πρώτη της νίκη, αυτή τη φορά στη νέα τροποποιημένη ηλεκτρική κατηγορία Electric Modified Division.
Σχετικά με το MiEVEvolution III
Το αγωνιστικό MiEV Evolution III είναι μία βελτιωμένη και εξελιγμένη έκδοση του περσινού MiEV Evolution II. Τα βασικά εξαρτήματα όπως η μπαταρία υψηλής χωρητικότητας, ο ηλεκτροκινητήρας υψηλής ισχύος και το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης (4WD) με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες παραμένουν, βελτιωμένα όμως, ώστε να παρέχουν καλύτερες επιδόσεις και κράτημα στις στροφές. Για μείωση του βάρους στο σωληνωτό πλαίσιο, η σχεδίαση έχει βελτιστοποιηθεί και κάποια δομικά υλικά έχουν αντικατασταθεί.
Η συνολική ισχύς των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων έχει αυξηθεί από 400 kW σε 450 kW, ενώ τα ελαστικά αναβαθμίστηκαν από 260/650-18 σε 330/680-18 για καλύτερη μεταφορά της πρόσθετης ισχύος στο δρόμο. Ανάλογα, η αεροδυναμική πίεση έχει αυξηθεί μέσω την νέας σχεδίασης αμαξώματος από ανθρακονήματα, της βελτιστοποιημένης αεροτομής και άλλων λεπτομερών ρυθμίσεων στην αεροδυναμική σήραγγα. Χάρη στην εξέλιξη του συστήματος ελέγχου δυναμικής S-AWC έχει βελτιωθεί ο έλεγχος ελκτικής πρόσφυσης και έχει μειωθεί η ολίσθηση κάθε τροχού. ελέγχοντας την συμπεριφορά του οχήματος με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια στο όριο της πρόσφυσης. Σαν αποτέλεσμα, ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως την εξαιρετική συμπεριφορά του αγωνιστικού αυτοκινήτου με αυτοπεποίθηση και ασφάλεια.
Τεχνικές προδιαγραφές MiEV Evolution III
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm) |
4.870 x 1.900 x 1.390 |
||
Σύστημα Μετάδοσης |
4WD με 4 ηλεκτροκινητήρες |
||
Ηλεκτροκινητήρες |
Διάταξη |
4 (2 εμπρός, 2 πίσω) |
|
Μέγιστη ισχύς (kW) |
450 (112.5 kWx4 ηλεκτροκινητήρες) |
||
Μπαταρία (Κατασκευής LEJ) |
Μέγιστη χωρητικότητα (kWh) |
50 |
|
Πλαίσιο |
Σωληνωτό ατσάλινο |
||
Αμάξωμα |
Ανθρακονήματα |
||
Ανάρτηση |
Εμπρός |
Διπλά ψαλίδια |
|
Πίσω |
Διπλά ψαλίδια |
||
Φρένα |
Εμπρός |
380 mm δίσκοι με 6-πίστονες δαγκάνες |
|
Πίσω |
330 mm δίσκοι με 4-πίστονες δαγκάνες |
||
Ελαστικά (Κατασκευής Dunlop) |
330 / 680-18 |
||
Τροχοί (Κατασκευής Enkei) |
13J-18 |
||
Σύστημα ελέγχου (Κατασκευής dSPACE) |
Παραγωγή i-MiEV ECU με Micro AutoBox |
||
*1: Προγραμματιζόμενη γενικής χρήσης ECU
Η ομάδα
Η αγωνιστική ομάδα αποτελείται από τους περσινούς οδηγούς. Το ένα MiEV Evolution III θα οδηγεί ο δύο φορές πρωταθλητής γενικής κατάταξης του Dakar Rally, Hiroshi Masuoka, ο οποίος πέρσι οδήγησε το MiEV Evolution II στη δεύτερη θέση στην κατηγορία Electric Division, και έχει αναλάβει χρέη αρχηγού ομάδας. Στο τιμόνι του δεύτερου MiEV Evolution III θα καθίσει ο Greg Tracy, έξι φορές πρωταθλητής μοτοσικλετών στο Pikes Peak ο οποίος πέρσι οδήγησε ένα MiEV Evolution II στην τρίτη θέση στην Ηλεκτρική Κατηγορία, στον πρώτο του αγώνα με τέσσερις τροχούς.
Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας και οι επικεφαλής μηχανικοί είναι ουσιαστικά όλοι μηχανικοί του Κέντρου Μηχανολογικής Εξέλιξης της MMC. Υπεύθυνοι για τη συντήρηση των αγωνιστικών αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια της ανάβασης, θα συγκεντρώσουν επίσης δεδομένα και τεχνογνωσία που θα χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια στις τεχνολογίες EV της MMC, στο ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου δυναμικής οχήματος S-AWC (Super All-Wheel Control) και στο “e-EVOLUTION” AWC – ένα συνδυασμό ηλεκτροκίνησης και του S-AWC.
Ο Αγώνας: Διεθνής Ανάβαση Pikes Peak
Η Διεθνής Ανάβαση Pikes Peak που διεξάγεται κάθε χρόνο στο Κολοράντο των ΗΠΑ, είναι ένας αγώνας για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Εμφανίστηκε στο αγωνιστικό ημερολόγιο για πρώτη φορά το 1916 και φέτος γιορτάζει την 92ή επέτειό της. Η ανάβαση ξεκινά από υψόμετρο 2.862 m και οδηγεί τους αγωνιζόμενους σε μία συναρπαστική διαδρομή 20 km που μετά από 156 στροφές τερματίζει στην κορυφή του Pikes Peak σε ύψος 4.301. Με υψομετρική διαφορά 1.439 m, η ατμοσφαιρική πίεση, η θερμοκρασία και λοιπές συνθήκες διαφέρουν σημαντικά από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό. Φέτος, η αγωνιστική εβδομάδα ξεκινά με την Εγγραφή και τον Τεχνικό Έλεγχο τη Δευτέρα 23 Ιουνίου, ακολουθεί την άλλη μέρα η δοκιμή PPHIC Sanctioned Practice και στη συνέχεια τρεις ημέρες ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών (25 – 27 Ιουνίου).
Για τις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές, η διαδρομή χωρίζεται σε τρία τμήματα – Κάτω, Μεσαίο και Πάνω – στο καθένα από τα οποία τρέχει μία διαφορετική κατηγορία (division) κατά τη διάρκεια του τριημέρου.
Οι δοκιμές του Κάτω τμήματος θεωρούνται κατατακτήριες και οι χρόνοι που καταγράφονται κρίνουν τη σειρά εκκίνησης σε κάθε κατηγορία την ημέρα του Αγώνα που είναι η 29η Ιουνίου.