Μηχανή του Χρόνου: Όταν η Μαντόνα έκανε ρεκόρ πωλήσεων υποδυόμενη μια σεξουαλική αφέντρα

Μηχανή του Χρόνου: Όταν η Μαντόνα έκανε ρεκόρ πωλήσεων υποδυόμενη μια σεξουαλική αφέντρα

Πως το βιβλίο SEX που κυκλοφόρησε η Μαντόνα μαζί με το Άλμπουμ Erotica έγινε περιζήτητο σε όλο τον κόσμο. Η τραγουδίστρια αποκαλεί τον εαυτό της Ντίτα και υποδύεται μία σεξουαλική αφέντρα (PICS)

Αν η Μαντόνα έκανε κάτι καλά, αυτό ήταν να προκαλεί τα συντηρητικά ήθη της κοινωνίας. Στις 20 Οκτωβρίου του 1992 κυκλοφόρησε το πέμπτο άλπουμ της με τίτλο “Erotica”, που αποτελούνταν ως επί το πλείστον από αισθησιακά ποπ κομμάτια, με έντονες τζαζ επιρροές και τη φωνή της Μαντόνα να σιγοψιθυρίζει σαγηνευτικά, αντί να τραγουδά. Στην αρχή του κομματιού “Erotica”, η τραγουδίστρια συστήνεται ως “Ντίτα” και ενημερώνει τους ακροατές ότι θα γίνει η “αφέντρα” τους για εκείνο το βράδυ.

Ντίτα Πάρλο

Το όνομα “Ντίτα” προερχόταν από την Γερμανίδα ηθοποιό, Ντίτα Πάρλο, που έκανε καριέρα τη δεκαετία του ’20. Βέβαια, η φήμη της ηθοποιού δεν είχε καμία σχέση με τη σεξουαλικό χαρακτήρα που υποδύθηκε η Μαντόνα. Επρόκειτο απλώς για μία ταλαντούχα και γοητευτική γυναίκα που έγινε γνωστή στη Γερμανία και αργότερα στη Γαλλία. Όταν επιχείρησε να επεκτείνει την καριέρα της στις Η.Π.Α. σε μια ταινία του Όρσον Γουέλς, η παραγωγή διακόπηκε. Συμμετείχε όμως στην ταινία η ατάλαντη του Ζαν Βιγκό. Η Πάρλο έζησε στην Αμερική έως την έναρξη του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, οπότε την απέλασαν στη Γερμανία. Η ηθοποιός παντρεύτηκε και έμεινε μακριά απ’ τη δημοσιότητα έως το τέλος της ζωής της το 1971.

 

“Sex”

Στις 21 Οκτωβρίου, μία μέρα μετά το άλμπουμ, κυκλοφόρησε το βιβλίο της Μαντόνα, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «SEX». Η τραγουδίστρια φωτογραφήθηκε από τον Στίβεν Μάισελ σε σεξουαλικές περιπτύξεις, που δεν είχαν καμία σχέση με τη μουσική. Η Μαντόνα όμως δεν είχε περιορισμούς. Έσπαγε τα όρια της μουσικής και αντιμετώπιζε τη δουλειά της με τον γενικότερο όρο «show business». Το σεξ ήταν μια σίγουρη συνταγή πρόκλησης. Τη συνόδευαν διάσημοι, αλλά και άσημα μοντέλα. Σε ορισμένες φωτογραφίες, η Μαντόνα πόζαρε με τον σύντροφό της εκείνη την εποχή, τον ράπερ Vanilla Ice, ο οποίος αντέδρασε αρνητικά όταν είδε το ολοκληρωμένο προϊόν: «οι φίλοι μου ήταν χαλαροί, αλλά εγώ δεν είμαι. Είναι η κοπέλα μου, δεν είναι εντάξει να βλέπεις την κοπέλα σου με άλλους ανθρώπους».

Σε άλλες, η λευκή τραγουδίστρια παρίστανε τη «γέμιση» στο σάντουιτς της μαύρης γαζέλας, Ναόμι Κάμπελ και του ράπερ, Big Daddy Kane. Άλλοι συμπρωταγωνιστές της Μαντόνα ήταν η ηθοποιός Ισαμπέλα Ροσελίνι, που αργότερα μετάνιωσε για τη συμμετοχή της στο βιβλίο. Δήλωσε: «Νομίζω ότι υπήρχε ένα αναγκαστικό ηθικό δίδαγμα του τύπου «Θα σας μάθω πώς να είστε ελεύθεροι», το οποίο με ενόχλησε πάρα πολύ».

Οι φωτογραφίες είχαν έντονα στοιχεία σαδομαζοχισμού, τα οποία σχολίαζε η ίδια η τραγουδίστρια στις λεζάντες. «Υπάρχει ένα στοιχείο παρηγοριάς όταν σε δένουν. Είναι όπως όταν ήσουν μωρό και η μητέρα σου σε έδενε στη θέση σου στο αυτοκίνητο. Ήθελε να είσαι ασφαλής, ήταν μια πράξη αγάπης», έγραφε το σχόλιο της Μαντόνας δίπλα σε μια φωτογραφία που ήταν δεμένη. Σε πολλές εικόνες εμφανίζεται με άλλες γυναίκες και σε ορισμένες μόνη της, όπως η διάσημη πλέον φωτογραφία που κάνει ωτοστόπ ολόγυμνη στο Μαϊάμι.

 

Η τραγουδίστρια υποστήριξε με σθένος το βιβλίο, το οποίο όμως προκάλεσε αντιδράσεις. Αυτός δεν ήταν άλλωστε ένας από τους στόχους της; Πολλοί θαυμαστές της θεώρησαν ότι είχε ξεπεράσει τα όρια και χαρακτήρισαν το βιβλίο ως πορνογραφικό. Η απάντηση της Μαντόνα υπήρχε ήδη στο βιβλίο προτού το δει το κοινό. Έγραφε λοιπόν: «Δεν καταλαβαίνω γιατί ένας άντρας που βλέπει μια γυμνή γυναίκα σε ένα περιοδικό είναι υποτιμητικό προς τις γυναίκες. Όλοι έχουν τη δική τους σεξουαλικότητα. Το πώς συμπεριφέρεσαι στους συνανθρώπους καθημερινά είναι αυτό που έχει σημασία, όχι τι σε ερεθίζει στις φαντασιώσεις σου. Αν ένα άτομο διεγείρεται σεξουαλικά μόνο με ταινίες πορνό, θα έλεγα ότι έχει προβλήματα στη σεξουαλικότητά του, αλλά δεν θεωρώ ότι είναι κακό να ασχολείσαι με αυτά. Δε θα ήθελα να δω κάποιον να πληγώνεται, άντρα ή γυναίκα. Αλλά γενικά δεν πιστεύω ότι η πορνογραφία υποτιμά τις γυναίκες».

Το εξώφυλλο και το περιτύλιγμα του βιβλίου είχαν τεράστια σημασία για τη Μαντόνα, που επέβλεπε κάθε βήμα της παραγωγής. Το βιβλίο ήταν σφραγισμένο, ώστε να παραπέμπει σε περιτύλιγμα προφυλακτικού και το εξώφυλλο ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το κόστος της παραγωγής ήταν τόσο μεγάλο, που χρειαζόταν να πουληθούν τουλάχιστον 350 χιλιάδες αντίτυπα για να το καλύψουν.

Οι πωλήσεις ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο. Μόνο την πρώτη μέρα πουλήθηκαν 150 χιλιάδες αντίτυπα και έφτασε στο νούμερο ένα της λίστας των Best Seller της Νέας Υόρκης. Παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα πιο διάσημα και περιζήτητα βιβλία στον κόσμο. Το μοναδικό παράπονο της τραγουδίστριας ήταν ότι το βιβλίο επισκίασε το άλμπουμ, το οποίο θεωρούσε ένα από τα αγαπημένα της.

Διαβάστε ακόμα στη mixanitouxronou.gr

Ποια είναι η Κρητικοπούλα που βγήκε 5η στα καλλιστεία «Μις Υφήλιος» στην Αμερική; Δήλωσε συμμετοχή εν αγνοία της και αναδείχθηκε Σταρ Ελλάς. Τελικά έγινε μια εκθαμβωτική ηθοποιός με σημαντική καριέρα

Οι ταινίες του Μίκυ Μάους που δεν προβλήθηκαν στο ευρύ κοινό, επειδή κάπνιζε, έπινε και κυνηγούσε τη Μίνι. Η φωνή του Μίκυ ήταν του Ντίσνεϋ, που κέρδισε συνολικά 26 Όσκαρ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα