Μηχανή του χρόνου: Όταν στις ΗΠΑ καταδίωκαν τον έμπορο ναρκωτικών Έσκομπαρ, αλλά επέτρεπαν την πώληση αξεσουάρ ναρκωτικών
«Καθρέφτες για το ξύρισμα και για εξαιρετικό σνιφάρισμα». Απίστευτες αμερικανικές διαφημίσεις της δεκαετίας του ’70 για εξαρτήματα χρήσης κοκαΐνης!
- 21 Σεπτεμβρίου 2015 11:16
Τη δεκαετία του ’70 τα ναρκωτικά ήταν παντού και η κοκαΐνη ήταν η «βασίλισσα» των ουσιών. Τόνοι κοκαΐνης εισάγονταν στις ΗΠΑ από τη Λατινική Αμερική και η άσπρη σκόνη είχε γίνει ανάρπαστη ανάμεσα στα ανώτερα κοινωνικά στρώματα. Ήταν η εποχή που έδρασε ο Κολομβιανός «βαρώνος» της κοκαΐνης, Πάμπλο Εσκομπάρ, ο οποίος κυριαρχούσε στο εμπόριο ναρκωτικών. Οι έμποροι δεν ήταν οι μόνοι «επιχειρηματίες» που πλούτισαν από τα ναρκωτικά.
Χρυσές δουλειές έκαναν και όσοι κατασκεύαζαν εξαρτήματα για την κατανάλωση της κοκαΐνης, όπως ειδικά πιατάκια για τον διαχωρισμό της σκόνης σε γραμμές, «φτυαράκια» ή κυλινδρικές κατασκευές που βοηθούσαν τους χρήστες να «σνιφάρουν» την κοκαΐνη χωρίς να χάσουν ούτε κόκκο.
Κυκλοφόρησαν ακόμα και ειδικά φάρμακα για τον καθαρισμό της μύτης, που συχνά μάτωνε όταν γινόταν μεγάλη κατανάλωση.
Στην Αμερική επιτρέπεται να διαφημίζονται εξαρτήματα για χρήστες ναρκωτικών και όπως ήταν φυσικό, τα περιοδικά τη δεκαετία του ’70 ήταν γεμάτα με διαφημίσεις που τώρα σοκάρουν με τις ανοιχτές αναφορές του στην παράνομη ουσία.
Η σειρά εξαρτημάτων κοκαΐνης «Ivory Snow» της L. Bandel απευθυνόταν στους χρήστες που αναζητούσαν την πολυτέλεια.
«Όταν έχεις δουλέψει σκληρά και πέτυχες, μερικές φορές θέλεις να αγοράσεις κάτι μόνο για την ομορφιά σου».
Όλα τα εξαρτήματα ήταν κατασκευασμένα από ελεφαντόδοντο, το οποίο σύμφωνα με τη διαφήμιση ήταν το τέλειο υλικό για τον διαχωρισμό κοκαΐνης, γιατί δεν κρατούσε καθόλου υγρασία.
«Το Sno-Blo χαρίζει ζωή!» Με το Sno-Blo οι χρήστες μπορούσαν να κάνουν πλύσεις στη μύτη, χωρίς να «προσβάλλουν» τον κόσμο τριγύρω τους, χρησιμοποιώντας τα βρεγμένα δάχτυλά τους, όπως συνηθιζόταν.
«Φτυάρι για το χιόνι» από χρυσό και ασήμι διαφημίζει η εταιρεία «Cocaphernalia»
« Να ξέρεις τι βάζεις στη μύτη σου» συμβούλευε η διαφήμιση για το βιβλίο οδηγιών για χρήστες κοκαΐνης. Το βιβλίο περιελάμβανε έγχρωμες φωτογραφίες που εξηγούσαν στους χρήστες πώς να κρίνουν την ποιότητα της κοκαΐνης, να την καθαρίζουν από διάφορες άλλες ουσίες που μπορεί να περιείχε και γενικότερα, πώς να αντιμετωπίσουν τυχόν παρενέργειες.
Την επιστροφή στην παράδοση πρότεινε η διαφήμιση για το «Gaspar Snow Ingester», καθώς αναφερόταν στις πρώτες χρήσεις του ναρκωτικού από τους Ινδιάνους, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν καλάμια για να φυσήξουν την κοκαΐνη ο ένας στο στόμα του άλλου. Με αυτό τον τρόπο το ναρκωτικό έφτανε κατευθείαν στους πνεύμονες και δεν επιβάρυνε την ευαίσθητη ρινική κοιλότητα. Ή τουλάχιστον αυτό ισχυρίζονταν οι κατασκευαστές.
«Οι καθρέφτες είναι για το ξύρισμα, αλλά για πραγματικά εξαιρετικό σνιφάρισμα, το Frost-Ade Kit», έγραφε η διαφήμιση για το πακέτο πολυτελών εξαρτημάτων για τους χρήστες κοκαΐνης. Περιελάμβανε ένα καστόρινο πορτοφόλι διακοσμημένο με πέτρες, ειδικό φυαλίδιο για την κοκαΐνη, μαχαιράκι, μικρό δισκάκι για το διαχωρισμό της σκόνης και πολλές θήκες.
«Χιόνι δείχνει το μετεωρολογικό δελτίο», έγραφε η διαφήμιση της εταιρείας Easy Liner διαφήμιζε καθρέφτες, πάνω στους οποίους χωριζόταν η κοκαΐνη σε γραμμές.
«Να είσαι καλός με τη μύτη σου», συμβούλευε η εταιρεία Screenz που διαφήμιζε ένα «κόσκινο» για κοκαΐνη από ανοξείδωτο ατσάλι. Υποσχόταν ότι θα καθάριζε και θα ανανέωνε την κοκαΐνη, ενώ με το σωστό κοσκίνισμα, ακόμα και μικρές ποσότητες κρατούσαν για πιο πολύ καιρό.
«Η κόκα και το χόρτο σου κουράστηκαν απ” το ταξίδι;» ρωτούσε η διαφήμιση και πρότεινε στους χρήστες να αγοράσουν τα «booster», δύο συσκευές που ανανέωναν τα ναρκωτικά, είτε προσθέτοντας υγρασίας σε ξερό χόρτο, είτε αφαιρώντας υγρασία απ” την κοκαΐνη.
Πολλοί χρήστες αναμείγνυαν την κοκαΐνη με άλλες ουσίες, είτε για να βελτιώσουν την απόδοσή της είτε για να τη διατηρήσουν για περισσότερο καιρό. Μία από τις πιο συνηθισμένες ουσίες ήταν η mannitol, την οποία διαφημίζει η «μπλε κυρία» της φωτογραφίας.