Χιλιάδες μουσουλμάνοι στην Αθήνα γιορτάζουν το Κουρμπάν Μπαϊράμ
Τη δεύτερη μεγάλη θρησκευτική τους γιορτή, το Κουρμπάν Μπαϊράμ γιορτάζουν σήμερα οι μουσουλμάνοι που ζουν στην Αθήνα. To News 24/7 βρέθηκε στο Ελληνοαραβικό Κέντρο στο Μοσχάτο
- 01 Σεπτεμβρίου 2017 12:35
Χιλιάδες μουσουλμάνοι που ζουν στην Αθήνα προσήλθαν σήμερα στους κατά τόπους χώρους προσευχής με αφορμή τη γιορτή της θυσίας του Αβραάμ.
Λίγο μετά τις 07:30 το πρωί της Παρασκευής, οι θέσεις για τα παπούτσια στην είσοδο του Ελληνοαραβικού Κέντρου στο Μοσχάτο, γεμίζουν με γρήγορους ρυθμούς. Είναι η μέρα που οι Μουσουλμάνοι προσεύχονται για το Κουρμπάν Μπαϊράμ. “Η γιορτή διαρκεί τρεις μέρες και ξεκινάει σήμερα με την προσευχή” εξηγεί στο News 24/7 ο ιμάμης Σαϊντ, που βρίσκεται στο Ελληνοαραβικό Κέντρο. Σύμφωνα με τις γραφές, ο προφήτης Αβραάμ φάνηκε πρόθυμος να θυσιάσει τον γιο του ως ένδειξη αφοσίωσης στον Θεό, όμως τότε ο Αλλάχ του έστειλε ένα κριάρι για να το θυσιάσει.
Οι Μουσουλμάνοι σε όλο τον κόσμο γιορτάζουν από σήμερα προσευχόμενοι, ενώ “Όσοι από εμάς έχουν την οικονομική δυνατότητα σφάζουν κάποιο αρνί. Πηγαίνουμε σε σπίτια, ανταλλάσσουμε ευχές, τρώμε οικογενειακά” λέει ο Σύρος Αχμάντ που έχει έρθει στον χώρο για να προσευχηθεί. Ο Αχμάντ είναι οικονομολόγος και τα τελευταία δύο χρόνια βρισκόταν στο Λονδίνο όπου δούλευε σε καφετέρια. Αποφάσισε όμως να επιστρέψει στην Ελλάδα αφού δεν μπόρεσε να βρει θέση εργασίας στο αντικείμενό του. “Έρχομαι εδώ κάθε Παρασκευή, μετά το μεσημέρι, που κάνουμε την εβδομαδιαία προσευχή. Δεν έχει τόσο κόσμο όπως σήμερα όμως. Σήμερα ξεκινάει πολύ μεγάλη γιορτή για εμάς” λέει κοιτώντας στο βάθος τον -γεμάτο πλέον- χώρο λατρείας.
Ο ιμάμης λέει την προσευχή και οι πιστοί γονατίζουν επαναλαμβάνοντας τα λόγια του, ενώ στη συνέχεια μοιράζονται γλυκά. Σε χωριστό σημείο του Ελληνοαραβικού Κέντρου προσεύχονται οι γυναίκες. Ένας άνθρωπος κυκλοφορεί ανάμεσα στους πιστούς με ένα λευκό κουτί και ο καθένας αφήνει μέσα μερικά κέρματα. “Είναι για τα έξοδα του χώρου” εξηγεί στο News 24/7 ο ιμάμης. “Εδώ λειτουργούμε νόμιμα, με άδεια. Ερχόμαστε χρόνια. Εκτός από τις προσευχές, γίνονται και άλλες δραστηριότητες. Έλληνες Μουσουλμάνοι κάνουν μαθήματα Αραβικών και Άραβες κάνουν μαθήματα Ελληνικών. Κυρίως τα παιδιά αλλά και μεγαλύτεροι. Επίσης στις μεγάλες γιορτές στήνεται ένα τραπέζι και μαζευόμαστε όσοι θέλουμε για να φάμε μαζί” συμπληρώνει.
Στην Αθήνα, για τις ανάγκες της προσευχής, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τις προηγούμενες ημέρες πως παραχωρήθηκαν ανοικτοί χώροι σε ΟΑΚΑ και ΣΕΦ. Η συζήτηση μοιραία πηγαίνει στους χώρους λατρείας. “Εντάξει δίνονται χώροι λατρείας. Αλλά κι εδώ τέτοιος χώρος είναι. Υπάρχουν και πολλοί άλλοι στην πόλη. Το θέμα δεν είναι να δίνονται χώροι αλλά να δημιουργηθεί ένα τζαμί. Ένα κανονικό τζαμί. Όπως γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη χωρίς να δημιουργείται κανένα πρόβλημα” τονίζει ο ιμάμης.
“Μετά το 2014”, θυμάται ο Αχμάντ “που η Χρυσή Αυγή ήταν ψηλά και το Ελληνοαραβικό κέντρο είχε δεχτεί επίθεση, δεν έχουμε αντιμετωπίσει άλλα προβλήματα. Παγκοσμίως γίνεται μια προσπάθεια να συκοφαντηθεί η θρησκεία μας και να μας βάλουν όλους στο ίδιο καλάθι. Υπάρχει μια παγκόσμια προπαγάνδα και προσπαθούμε να πείσουμε τον κόσμο ότι δεν είμαστε έτσι. Λένε ότι η θρησκεία μας διδάσκει να σκοτώνουμε. Ότι το γράφει το Κοράνι. Είναι απίστευτα ψέματα. Το αντίθετο συμβαίνει. Το Κοράνι γράφει για την αγάπη στον συνάνθρωπο” εξηγεί.
Ο ιμάμης Σαϊντ, μετά την προσευχή απευθύνεται για αρκετή ώρα στους πιστούς, οι οποίοι παραμένουν στον χώρο μέχρι να τελειώσει ο λόγος του. Τι τους λέει όμως; “Σήμερα αυτά που είπαμε είχαν να κάνουν με την ιστορία της γιορτής και της προθυμίας του Αβραάμ για θυσία, αλλά και την συμπεριφορά του πιστού Μουσουλμάνου στην καθημερινότητά του. Πως πρέπει να είναι σωστός, να μην βλάπτει τον διπλανό του, να μην κλέβει… Έχουμε και αρκετά μικρά παιδιά εδώ, πρέπει να τους μαθαίνουμε τις αξίες της θρησκείας μας”.
Η προσευχή κρατάει περίπου 1 ώρα. Λίγο μετά τις 08:30 οι παπουτσοθήκες αδειάζουν ξανά, στον χώρο δεν ακούγεται πλέον η φωνή του ιμάμη αλλά οι φωνές των παιδιών που παίζουν ντυμένα με τα καλά τους ρούχα. Πλέον οι πιστοί χαιρετιούνται, ανταλλάσσουν ευχές και ορισμένοι δίνουν ραντεβού για κάποια ώρα αργότερα μέσα στην ημέρα προκειμένου να γιορτάσουν σε σπίτια το Κουρμπάν Μπαϊράμ.