Πάσχα στη Θεσσαλία: Μια μοναδική εμπειρία

Πάσχα στη Θεσσαλία: Μια μοναδική εμπειρία

Απ' άκρη σ' άκρη οι ομορφιές της Θεσσαλίας, τα έθιμα και οι παραδόσεις θα ανταμείψουν όποιον επιλέξει φέτος να περάσει τις άγιες μέρες του Πάσχα στην καρδιά της Ελλάδας

Παραδοσιακά οι ημέρες του Πάσχα είναι ιδανικές για εξόρμηση στην ανοιξιάτικη φύση, μακριά από τους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας και τη βαβούρα της μεγαλούπολης. Για φέτος προτείνουμε ανεπιφύλακτα να επισκεφτείτε τη Θεσσαλία, αφού τα πανέμορφα φυσικά τοπία, τα ξεχωριστά έθιμα, οι αναλλοίωτες στο πέρασμα του χρόνου παραδόσεις και η ζεστή φιλοξενία των κατοίκων είναι βέβαιο πως θα σας προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία. Είτε επιλέξετε το δυτικό είτε το ανατολικό της κομμάτι εμείς σας έχουμε τη λύση.

Μετέωρα: Κατάνυξη και δέος

 

Δε θα μπορούσαμε να μην ξεκινήσουμε από τα Μετέωρα, τη δεύτερη μεγαλύτερη μοναστηριακή κοινότητα στην Ελλάδα μετά το Άγιον όρος. Βρίσκονται στην καρδιά της ηπειρωτικής Ελλάδας στο βορειοδυτικό άκρο της πεδιάδας της Θεσσαλίας, μόλις 20 χιλιόμετρα βορειότερα της πόλης των Τρικάλων. Στα Μετέωρα ο επισκέπτης θα βιώσει το αληθινό νόημα του Πάσχα στα δεκάδες μοναστήρια που είναι “κρεμασμένα” πάνω στους επιβλητικούς βράχους.

Το δέος θα σας κυριεύσει μόνο από την όψη των πελώριων βράχων ενώ οι μοναχοί και οι μοναχές που επιβάλλονται σε αυστηρή νηστεία όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα περιμένοντας καρτερικά την Ανάσταση του Θεανθρώπου, θα σας ταξιδέψουν σε μια εσωτερική ψυχική αναζήτηση μέσω της βυζαντινής κατάνυξης. Ο επισκέπτης επιβάλλεται να παρακολουθήσει την ακολουθία του Μυστικού Δείπνου τη Μ. Πέμπτη στην Ιερά Μονή Βαρλαάμ, που γίνεται σε μια άκρως κατανυκτική ατμόσφαιρα. Δευτέρα και Τρίτη του Πάσχα στην Καλαμπάκα στήνεται ένα μεγάλο γλέντι, τα “πασχαλόγιορτα” όπως τα ονομάζουν.

Λίμνη Πλαστήρα: H άνοιξη στα καλύτερά της

 

Λίγα χιλιόμετρα μακριά, περιτριγυρισμένη από τις βουνοκορφές των Θεσσαλικών Αγράφων και τα παραδοσιακά χωριά, δεσπόζει η Λίμνη Πλαστήρα, παίρνοντας το όνομά της από στρατηγό Πλαστήρα που ήταν και ο εμπνευστής της δημιουργίας της. Από μακριά ο επισκέπτης θα δει όλη τη χρωματική παλέτα της άνοιξης. Αφήστε λοιπόν στην πόλη τα καλά ρούχα και τα παπούτσια σας, πάρτε μαζί φόρμες, αθλητικά και μποτάκια και ετοιμαστείτε να έρθετε σε επαφή με τη φύση μέσα από τις δραστηριότητες που προσφέρονται στη Λίμνη Πλαστήρα. Ιππασία ανάμεσα στα έλατα, πεζοπορία, τοξοβολία, ποδηλασία, ακόμη και κανό μέσα στη λίμνη θα γεμίσουν τα πνευμόνια σας με καθαρό οξυγόνο.

Και επειδή μετά από όλα αυτά οι ζουμερές φρέσκες πέστροφες στις γειτονικές ταβέρνες και το ντόπιο καλό κρασί θα διώξουν μακριά την όποια κούραση. Το βράδυ της Ανάστασης στα χωριά της λίμνης θα βιώσετε το κάψιμο του “αφανού” ένα ομοίωμα του Ιούδα που οι νέοι βάζουν φωτιά μόλις ο ιερέας ψάλλει το Χριστός Ανέστη.

Πήλιο: Το Πάσχα ένας ακόμη λόγος επίσκεψης

 

Φεύγοντας από τη δυτική Θεσσαλία πηγαίνουμε στο βουνό των Κενταύρων στο Πήλιο, που το Πάσχα είναι ένας ακόμη λόγος να το επισκεφτεί κανείς όπως άλλωστε και σε όλες τις άλλες εποχές του χρόνου. Τρεχούμενα νερά, αιωνόβια πλατάνια, πλακόστρωτα σοκάκια, σπίτια με τις παραδοσιακές πηλιορείτικες πλάκες, μαρμάρινες βρύσες και καλή ντόπια παραδοσιακή κουζίνα συνθέτουν ένα εκπληκτικό σκηνικό σε καθένα από τα 24 χωριά του βουνού των Κενταύρων.

Στο Πήλιο υποδεχόμαστε το Πάσχα με τις Λαζαρίνες, κοριτσάκια που με ανθοστολισμένα καλάθια βγαίνουν στις γειτονιές τραγουδώντας το Λάζαρο με τις νοικοκυρές να τις φιλεύουν με γλυκά και αυγά. Μοναδική είναι η εκκλησία της Αγίας Παρασκευής στη Ζαγορά που χτίστηκε το 1803, ενώ μπορεί κανείς να παρακολουθήσει τις λειτουργίες της Μ. Εβδομάδας σε ένα από τα μοναστήρια όπως το βυζαντινό μοναστήρι του Αγίου Λαυρεντίου.

Αναλαμβάνουν δράση για τον τουρισμό

 

Οι παραπάνω προορισμοί όπως φυσικά και άλλα μέρη της Θεσσαλίας που προσφέρονται για εξορμήσεις όπως τα παράλια του νομού Λάρισας, με τις παραλίες του Αγιοκάμπου και της Βελίκας, συνθέτουν ένα τουριστικό προϊόν ικανό να καταστήσει την περιοχή της Θεσσαλίας ανάμεσα στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και να δώσει ώθηση για περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη και επενδύσεις, τη στιγμή μάλιστα που είναι αναγκαίες όσο ποτέ.

Αυτό το πλεονέκτημα φαίνεται πως το έχουν αντιληφθεί οι τοπικοί φορείς που με μπροστάρη τη Marketing Greece του ΣΕΤΕ και την Coca-Cola Τρία Έψιλον, σε στρατηγική συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, αποτελούν την « Σύμπραξη Τουρισμού για τη  Θεσσαλία» και αναλαμβάνουν δράση για την περαιτέρω ανάδειξη της περιοχής.

Μια ολοκληρωμένη καμπάνια προβολής, αναδεικνύει για πρώτη φορά το σύνολο του τουριστικού προϊόντος της περιοχής και τις μοναδικές ομορφιές της

Το  Ολοκληρωμένο Σχέδιο Μάρκετινγκ και Ανταγωνιστικής Ταυτότητας της Θεσσαλίας  είναι ένα  πρακτικό εργαλείο για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενεργειών τουριστικής προβολής. Ενσωματώνοντας και τα αποτελέσματα της διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε, αξιοποιεί τα μοναδικά χαρακτηριστικά και τις εμπειρίες των προορισμών της Θεσσαλίας, χαράσσοντας τη στρατηγική, ορίζοντας τις κατευθύνσεις και συνθέτοντας το πλάνο για την αποτελεσματική ανάδειξη της Θεσσαλίας στο κοινό της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Μέσα από εμπειρίες τουριστικών προϊόντων, η Θεσσαλία λανσάρεται ως τουριστικός προορισμός που μπορεί να προσφέρει εμπειρίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Με τη μοναδική πλατφόρμα προβολής “ Thessaly Handcrafted by Time ”, η περιοχή τοποθετείται ως ένα εργόχειρο του χρόνου που έπλασε στο πέρασμά του τα τοπία, τους ανθρώπους, τους πολιτισμούς, τους μύθους. Είναι ένα κουβάρι από ιστορίες που υφαίνονται στον αργαλειό του χρόνου, ένας καμβάς πάνω στον οποίο ο χρόνος υφαίνει μια μοναδική  ιστορία. Επιπροσθέτως για το ελληνικό κοινό, η καμπάνια στηρίζεται στις αξίες, τις παραδόσεις και την μοναδική υπόσχεση «Επιστροφή στις Ρίζες».

Η Θεσσαλία αποκτά μια ξεχωριστή και σύγχρονη ταυτότητα

“Η Θεσσαλία, μέσα από ένα δυναμικό και πλήρες σχέδιο μάρκετινγκ, με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, αποκτά μια ξεχωριστή και σύγχρονη ταυτότητα ως τουριστικός προορισμός. Η μοναδική σύνθεση διαφορετικών προτάσεων διακοπών, η εναλλαγή της φύσης, η τοπική παράδοση, τα προϊόντα, οι άνθρωποι και οι αξίες που διατηρούνται αναλλοίωτες στο χρόνο, μας οδήγησαν στη δημιουργία ξεχωριστών εμπειριών για την προβολή της Θεσσαλίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Κυρίαρχη θέση κατέχουν οι προορισμοί, η διασύνδεση προτάσεων εμπειρίας μεταξύ τους και η στόχευση στα ανάλογα προφίλ ταξιδιωτών. Μέσα από μια δομημένη προσέγγιση στην επικοινωνία, επιδιώκουμε την τοποθέτηση της Θεσσαλίας ισχυρά στο χάρτη επιλογών των Ευρωπαίων ταξιδιωτών που αναζητούν μια νέα αυθεντική πρόταση. Επιπλέον, μέσα από το πρόγραμμα εκπαίδευσης των επαγγελματιών τουρισμού θέτουμε βάσεις για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στην περιοχή. Έχουμε τη βεβαιότητα ότι το πρόγραμμα δράσεων στο πλαίσιο της «Σύμπραξης Τουρισμού για τη Θεσσαλία» έχει την κατάλληλη υποδομή για να γίνει καταλύτης ανάπτυξης για την περιοχή και πηγή έμπνευσης τόσο για την τοπική κοινωνία όσο και για τους επισκέπτες της Θεσσαλίας.” δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece, κος Ιωσήφ Πάρσαλης.

Για το σύνολο των τουριστικών προϊόντων έχουν σχεδιαστεί περισσότερες από 30 δημιουργικές εφαρμογές, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, που εξυπηρετούν τις ανάγκες συνεκτικής και ενιαίας επικοινωνίας, όλων των προορισμών της Θεσσαλίας. Οι δημιουργικές εφαρμογές και ένα αναλυτικό εγχειρίδιο αξιοποίησης, αποτυπώνονται σε ένα ειδικό Οδηγό Δημιουργικής Εκτέλεσης, έτοιμο προς αξιοποίηση από την Περιφέρεια, τις τοπικές αρχές της Θεσσαλίας κι ευρύτερα όσους δραστηριοποιούνται στην προβολή του τοπικού τουριστικού προϊόντος.

Η Διευθύντρια Επικοινωνίας της Coca-Cola Τρία Έψιλον, κα Αγγελική Πατρούμπα σημείωσε: «H δέσμευση που αναλάβαμε να συνεισφέρουμε στην περιοχή, υλοποιείται μέσα από αυτό το ολοκληρωμένο πλάνο ανάδειξης της Θεσσαλίας ως τουριστικό προορισμό. Πρόκειται για ένα δομημένο πρόγραμμα τουριστικής προβολής και εκπαίδευσης, με πρώτο αποτέλεσμα μια μοναδική εκστρατεία που θα ταξιδέψει τη Θεσσαλία στην Ελλάδα και τον κόσμο, δίνοντας ώθηση στην τοπική οικονομία, στις επιχειρήσεις, την απασχόληση και την κοινωνία.”

Η «Σύμπραξη Τουρισμού για τη Θεσσαλία» έχει μακροπρόθεσμο ορίζοντα και θα λειτουργήσει ως καταλύτης ανάπτυξης για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, το 2017 σηματοδοτεί έτος ενεργειών προβολής και υλοποίησης του Προγράμματος Εκπαίδευσης, παραμένοντας δίπλα στην τοπική κοινωνία τουρισμού με στόχο να αναδείξει την περιοχή και να ενισχύσει την τουριστική επιχειρηματικότητα, δημιουργώντας μακροπρόθεσμη αξία για τον τόπο, τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις.

 

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κώστας Αγοραστός δήλωσε σχετικά : “ Η «Σύμπραξη Τουρισμού για τη Θεσσαλία» αποτελεί μια πρωτοπόρο για τα Ελληνικά δεδομένα πλατφόρμα συνεργασίας, που στόχο έχει τη στήριξη και την ενίσχυση του τουρισμού στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και περιλαμβάνει τη στρατηγική συνεργασία της Περιφέρεια Θεσσαλίας, ΣΕΤΕ, MARKETING GREECE και Coca-Cola Τρία Έψιλον.

Το Πρόγραμμα Δράσεων της Σύμπραξης τέθηκε σε εφαρμογή ήδη από το 2016 το οποίο αξιοποιήθηκε ως έτος προετοιμασίας και σχεδιασμού, για να συνεχιστεί το 2017 με ενέργειες προβολής, με την υλοποίηση Προγράμματος Εκπαίδευσης για τους επαγγελματίες του τουρισμού και την υποστήριξη των τοπικών αρχών και φορέων στις δράσεις προβολής.

Σημείο εκκίνησης αποτελεί η εκπόνηση του Σχεδίου Marketing Τουριστικού Προϊόντος της Θεσσαλίας. Ένα πρακτικό εργαλείο για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενεργειών τουριστικής προβολής:

– που αξιοποιεί τα μοναδικά χαρακτηριστικά και τις εμπειρίες των προορισμών της Θεσσαλίας

– διαμορφώνει και χαράσσει τη στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη,

– ορίζει τις κατευθύνσεις και συνθέτει το πλάνο για την αποτελεσματική ανάδειξη της Θεσσαλίας στο κοινό της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Επιπλέον, στο Μάρκετινγκ Πλάνο διαμορφώνεται ένα ολοκληρωμένο «Εμπειριολόγιο» τουριστικών προϊόντων, το οποίο εφάπτεται και αναδεικνύει τις μοναδικές εμπειρίες των προορισμών, που ανταποκρίνονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Περιφέρειας, τους στόχους και την ελκυστικότητα του εκάστοτε τμήματος αγοράς / προφίλ ταξιδιωτών, αναδεικνύοντας τη Θεσσαλία ως τουριστικό προορισμό που μπορεί να προσφέρει εμπειρίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Το Σχέδιο Μάρκετινγκ προέκυψε μετά από Διαβούλευση με τις τοπικές αρχές και φορείς. Πρόκειται για ένα εκτεταμένο έργο το οποίο έχει αναρτηθεί σε Online πλατφόρμα, ανοιχτή προς όλους.”

Το πρόγραμμα που στοχεύει στις κύριες αγορές, όπως Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Γερμανία, Αυστρία, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη από το 2016 και συνεχίζεται και το 2017, για το σύνολο των τουριστικών προορισμών της Θεσσαλίας.


Ενημερωθείτε για όλες τις Δράσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο της Σύμπραξης Τουρισμού στην ιστοσελίδα  http://thessaly-tourism-sympraxi.gr/και ταξιδέψτε στη Θεσσαλία μέσα από τις εικόνες του βίντεο της καμπάνιας:   https://www.youtube.com/watch?v=uatXZY8oIaY .

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα