Το αυτοκίνητο που αντί για βενζίνη καίει …αέρα. Μύθος ή πραγματικότητα;
Που τελειώνει ο μύθος και που αρχίζει η πραγματικότητα; Γιατί αν ο αέρα που αναπνέουμε ελεύθερα αποδειχτεί ότι μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο, τότε έχουμε να κάνουμε με μια τεχνολογία που θα αλλάξει δραματικά την καθημερινότητά μας.
- 14 Δεκεμβρίου 2013 09:27
Στις αρχές του 2012, η ινδική αυτοκινητοβιομηχανία Tata Motors ανακοίνωνε πως σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ήταν έτοιμη να βγάλει στους δρόμους το πρώτο αυτοκίνητο το οποίο θα κινούνταν με πεπιεσμένο αέρα.
Κάποιοι, γέλασαν. Κάποιοι άλλοι βιάστηκαν να μιλήσουν για το αύριο της αυτοκίνησης. Το θέμα είναι ότι το αυτοκίνητο με καύσιμο κίνησης τον πεπιεσμένο αέρα, χρησιμοποιεί μια τεχνολογία η οποία είναι ευρέως γνωστή εδώ και πολλές 10ετίες. Είναι η ίδια τεχνολογία η οποία χρησιμοποιείται στα αεροβόλα όπλα, αλλά και στα μηχανήματα εξόρυξης μεταλλευμάτων.
Το ζητούμενο επομένως αυτή την στιγμή είναι το αν θα μπορέσει ένα αυτοκίνητο με την συγκεκριμένη τεχνολογία να φτάσει στο στάδιο της μαζικής παραγωγής , κάτι που κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει.
Όσοι τώρα αρέσκονται σε σενάρια συνομωσίας, θέλουν να πιστεύουν ότι πίσω από αυτή την καθυστέρηση –ή και ματαίωση – μια προσπάθειας για την ανάπτυξη και παραγωγή ενός αυτοκινήτου που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο τον αέρα, κρύβονται οι κολοσσοί που ελέγχουν το πετρέλαιο (εξόρυξη, επεξεργασία, διάθεση στην αγορά κλπ), οι αυτοκινητοβιομηχανίες και ένα σημαντικό πλέγμα βιομηχανιών που κινούνται γύρω από αυτές (ανταλλακτικά , ορυκτέλαια, καταλύτες, μπαταρίες κλπ). Όλο αυτό το πλέγμα που αποτελεί σήμερα τον σκληρό πυρήνα της καπιταλιστικής οικονομίας θα δεχόταν ένα ισχυρό κτύπημα, θα βρίσκονταν ξαφνικά χωρίς , ή με δραματικά μειωμένο, αντικείμενο ενασχόλησης και ο κίνδυνος της κατάρρευσης θα ήταν κάτι παραπάνω από ορατός.
Από την άλλη δεν πρέπει να περνά απαρατήρητο ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία βρίσκεται στα σπάργανα. Έτσι, θα πρέπει να ξεπεράσει ένα τεράστιο μειονέκτημα που είναι η χαμηλή απόδοση των συγκεκριμένων κινητήρων, κάτι που έχει αντίκτυπο στις επιδόσεις των αυτοκινήτων που είναι κακές.
Παράλληλα μόλις πριν λίγους μήνες η Tata αγόρασε τα δικαιώματα κατασκευής του οχήματος AirPod από τον 71χρονος Γάλλο μηχανικό -ασχολήθηκε με την Φ1 στην 10ετία του 1980- τον Γκι Νεγκρέ, ιδιοκτήτη της εταιρίας MDI.
Σε συνεργασία λοιπόν με τη γερμανική Bosch η PSA εξελίσσει ένα νέου τύπου σύστημα υβριδικής πρόωσης το οποίο θα είναι υδραυλικό και προγραμματίζεται να εμφανιστεί αρχικά σε μίνι η σούπερ μίνι των Peugeot και Citroen το 2016 υποσχόμενο οικονομία καυσίμου μέχρι και 45%.
Το χαρακτηριστικό του Hybrid Air, όπως λέγεται το σύστημα, είναι ότι η ενέργεια που ανακτάται στην επιβράδυνση γενικά αποθηκεύεται από το υδραυλικό μέρος, που αποτελείται από μια αντλία και έναν κινητήρα, σε μια δεξαμενή υψηλής πίεσης.
Η διάταξη περιλαμβάνει και δεξαμενή χαμηλής πίεσης, ενώ η ενέργεια που καταλήγει στη μετάδοση που αποτελείται από επικυκλικό μηχανισμό μπορεί να προέρχεται μόνο από τον συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε από τον υδραυλικό μηχανισμό είτε και από τα δύο μαζί όταν υπάρχει ανάγκη.
Σύμφωνα με τους Γάλλους ένα τρικύλινδρο Peugeot 208 ή Citroen C3 1.0 Hybrid Air (το είδαμε στην έκθεση της Γενεύης) θα χρειαζόταν μόλις 2,9 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και θα εξέπεμπε μόνο 69 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο.