Αλλαγή πλεύσης στην Opel Hellas

Αλλαγή πλεύσης στην Opel Hellas
An Opel logo at a car is seen in Ruesselsheim, Germany, Thursday, Nov. 9, 2017. (AP Photo/Michael Probst) AP

Η εξαγορά της Opel, που από τα χέρια της General Motors πέρασε σε εκείνα του γαλλικού ομίλου PSA Peugeot Citroen, επιφέρουν αλλαγές που επηρεάζουν και την Ελλάδα

Στις 10 Νοεμβρίου είχαμε αναφερθεί σε όσα πρόκειται να συμβούν ύστερα από την εξαγορά της Opel από την PSA. Βασικός στόχος η επιστροφή κερδοφορία της μάρκας, διότι με ζημιές 1 δις ετησίως, προκοπή δεν υπάρχει. Με ένα νέο στρατηγικό σχέδιο που περιλαμβάνει συνέργειες στα εργοστάσια παραγωγής, κοινά πατώματα μοντέλων ώστε να περιοριστούν τα κόστη και κοινά μηχανικά μέρη, με παράλληλη διαφοροποίηση της Opel προς την ηλεκτροκίνηση, οι επικεφαλής του ομίλου στοχεύουν στην ομαλή λειτουργία της Opel.

Βασικός στόχος η διατήρηση των εργαζομένων στα εργοστάσια και ήδη έχουν γίνει συζητήσεις με τα σωματεία εργαζομένων για την μελλοντική τους πορεία. Ένα ακόμα θέμα, είναι η λειτουργία των θυγατρικών εταιρειών, κατά τόπους, σε κάθε χώρα. Στην Ελλάδα, που μας αφορά, η μέχρι πρότινος GM Hellas και νυν Opel Hellas, καθ’ όλη την περίοδο της κρίσης από το 2008 μέχρι σήμερα, δεν είχε προχωρήσει ούτε σε μειώσεις μισθών, ούτε σε απολύσεις προσωπικού, κάτι που συνέβη κατά κόρον σε όλες τις εισαγωγικές εταιρείες, ενώ στις λοιπές θυγατρικές των ξένων εργοστασίων αλλαγές δεν έγιναν.

Ωστόσο, επειδή η αγορά της Ελλάδας είναι μικρή για την Opel γενικά (7.054 οχήματα πούλησε το 2016 η μάρκα), ήταν σχετικά λογικό να γίνουν περικοπές επενδύσεων, σύμφωνα με τον νέο στρατηγικό σχεδιασμό. Ετσι, σε σημαντικά στελέχη προτάθηκε μείωση μισθών, προκειμένου να διατηρηθεί ο αριθμός των περίπου 50 εργαζομένων στην εταιρεία. Την απόφαση αυτή, εξετάζοντας όλα τα μελλοντικά δεδομένα, δεν αποδέχθηκαν 6 στελέχη, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος Γιάννης Πασσάδης, ο οποίος βρίσκεται και κοντά στο όριο της σύνταξης, μολονότι ακμαίος και έντονα δραστήριος καθώς και η επί 20 χρόνια υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων, Αμαλία Γιαννακοπούλου, που πέρασε και από το μάρκετινγκ, ενώ ηγήθηκε του εγχειρήματος της ανακύκλωσης οχημάτων από πλευράς Opel, υπήρξε ιδρυτικό στέλεχος της ΕΔΟΕ και πρόεδρος. Η απόφασή τους να αποχωρήσουν από την εταιρεία και να ακολουθήσουν νέους δρόμους στην καριέρα τους, δρομολόγησε άμεσα εξελίξεις και δύο επιτυχημένοι άνθρωποι της εταιρείας προήχθησαν στις αντίστοιχες θέσεις. Ο Λεωνίδας Μισσαλάκης, μέχρι σήμερα εμπορικός διευθυντής, θα αναλάβει πρόεδρος από την 1 Ιανουαρίου και η Μαρία Καλλέργη – σήμερα υπεύθυνη για μάρκετινγκ και πωλήσεις ανταλλακτικών και αξεσουάρ- τη θέση των δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας.

Εν αναμονή της νέας στρατηγικής που θα ακολουθηθεί εντός συνόρων από τη νέα ηγεσία, εκείνο που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι το δίκτυο των 16 αντιπροσώπων Opel με 42 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα. Ηδη, τα καταστήματα είναι γεμάτα από τα νέα μοντέλα της Opel (Mokka X, Crossland X, Grandland X) και αναμένεται συνέχεια στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων.

(Φωτογραφία: AP Photo/Michael Probst)

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα