Ανοίγει ο δρόμος για δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
Με το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ επιτρέπεται η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους. Με άλλο άρθρο διευκολύνονται οι Δήμοι να αξιοποιήσουν τα δίκτυα ύδρευσης – άρδευσης για παραγωγή ενέργειας
- 12 Δεκεμβρίου 2017 07:14
Ένα ακόμα εμπόδιο, σε θεσμικό επίπεδο, για την επέκταση της χρήσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αίρεται με άρθρο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή ο κ. Σταθάκης για τους ενεργειακούς συνεταιρισμούς.
Με το άρθρο 17 του νομοσχεδίου επιτρέπεται πλέον η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, γεγονός που διευκολύνει την ανάπτυξη δικτύου σταθμών φόρτισης και ως εκ τούτου την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές.
Το θέμα της φόρτισης των οχημάτων θεωρείται κομβικό για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα η ουσιαστική εξέλιξη θα προέλθει από την εγκατάσταση και λειτουργία ταχυφορτιστών που θα εξυπηρετούν τα αυτοκίνητα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι εγκαταστάσεις που θα φορτίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε χρόνο ανάλογο με το γέμισμα της δεξαμενής καυσίμου ενός συμβατικού αυτοκινήτου, σύμφωνα με ανακοινώσεις εταιριών, βρίσκεται επί θύραις.
Υδροηλεκτρικά χωρίς άδεια
Πέραν των μικρών ανεμογεννητριών (που τώρα μπορούν να είναι μέχρι 60 KW), στις κατηγορίες σταθμών που εξαιρούνται από την υποχρέωση λήψης άδειας παραγωγής προστίθενται πλέον και οι μικρού υδροηλεκτρικοί σταθμοί με ισχύ μέχρι 0,5 MW που εγκαθίστανται σε δίκτυα ύδρευσης ή άρδευσης ή αποχέτευσης, προκειμένου να διευκολυνθεί η αξιοποίηση της Υδροηλεκτρικής ενέργειας σε εγκαταστάσεις που υπάρχει τέτοια δυνατότητα.
Το μέτρο περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τις ενεργειακές κοινότητες και αφορά κατά κύριο λόγο εγκαταστάσεις μικρών υδροηλεκτρικών από Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), Δήμους, και διαχειριστές δικτύων άρδευσης (ΓΟΕΒ, ΤΟΕΒ).
(Φωτογραφία: Daniel Bockwoldt/dpa via AP, File)