Εταιρείες και προϊόντα πολύ μπροστά από την εποχή τους

Smartwatches το 2004, γυαλιά virtual reality το 1995, touchscreen το 1985 και άλλα εντυπωσιακά προϊόντα που ατύχησαν επειδή απλώς ήρθαν πολύ νωρίς
- 10 Απριλίου 2015 07:06
Για τους επενδυτές είναι τόσο κλισέ όσο και στάση ζωής: «Το μόνο χειρότερο που μπορείς να κάνεις από το να βγεις πολύ αργά, είναι να βγεις πολύ νωρίς». Είναι αμέτρητες οι startups που απέτυχαν επειδή, αν και είχαν τη σωστή ιδέα, την παρουσίασαν σε λάθος χρόνο, όταν η αγορά, ή και οι ίδιοι, δεν ήταν έτοιμοι.
Πολλές από τις ιδέες που ξεκίνησαν πριν από το σκάσιμο της φούσκας των dot.com το 2000 και εξαφανίστηκαν, αναβίωσαν στη συνέχεια ως βασικό συστατικό του business plan άλλων, εξαιρετικά επιτυχημένων εταιρειών.
Η εξάπλωση του Internet, η βελτίωση των online παραγγελιών και παραδόσεων καθώς και η δραματική πτώση των τιμών σε εξοπλισμό και υπολογιστική ισχύ έκαναν πολύ ευκολότερη την υλοποίηση των ιδεών που κάποτε δεν βρήκαν το κατάλληλο «γήπεδο» για να ευημερήσουν.
Ας δούμε τις σημαντικότερες.
ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Το Kozmo.com ιδρύθηκε το 1998 υποσχόμενο να φέρει στην πόρτα των καταναλωτών τα πάντα: από videogames, βιβλία και περιοδικά, μέχρι τρόφιμα από το μπακάλικο και καφέ από τα Starbucks. Έκλεισε το 2001. Όμως σήμερα που η Amazon πουλάει τα πάντα -από βιβλία μέχρι πάνες- η τότε τάση έχει πια καθιερωθεί. Ο ιδρυτής του Kozmo «τρέχει» σήμερα μια παρόμοια εταιρεία, την MaxDelivery.com με αποτελέσματα όχι τόσο εντυπωσιακά, αλλά με σταθερή ανάπτυξη και πελατολόγιο.
ΣΚΥΛΟΤΡΟΦΗ ONLINE
H αγορά των ζωόφιλων είναι τεράστια στις ΗΠΑ και το 1998 πολλοί βρήκαν καλή ιδέα να πουλούν σκυλοτροφή και αξεσουάρ για ζωάκια online. Η εταιρεία κέρδισε πρωτοσέλιδα, σήκωσε λεφτά μπήκε στο χρηματιστήριο και εκκαθαρίστηκε μόλις 268 μέρες μετά. Δεν έβγαλε ποτέ ούτε μισό σεντ κέρδος. Σήμερα, όμως, που τα δίκτυα διανομής βελτιώθηκαν, εταιρείες όπως η Petflow κάνει πωλήσεις 50 εκατ. το χρόνο και η Bark&Co περίπου τα διπλάσια.
SMARTWATCHES
Η αγορά δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν τα έξυπνα ρολόγια θα γίνουν τα επόμενα iPod ή αν θα τα ξεχάσουμε σεμνά και ταπεινά – οι αναλυτές, πάντως, περιμένουν η Apple να πουλήσει 30 εκατ. κομμάτια. Το 2004 η Microsoft παρουσίασε ρολόγια -σε συνεργασία με τις Swatch, Suunto, Fossil και Tissot- που απεικόνιζαν ειδήσεις, τον καιρό και άλλες πληροφορίες στην οθόνη τους. Δεν έγιναν ποτέ κανονικό προϊόν.
Δείτε ολόκληρη τη λίστα με τις εταιρείες και τα προϊόντα
(Πηγή: Fortunegreece.com)