Δέκα τρόποι για να επιλέξετε την ασφαλιστική που σάς ταιριάζει

Δέκα τρόποι για να επιλέξετε την ασφαλιστική που σάς ταιριάζει
Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής για ενοποίηση Ασφαλιστικών Ταμείων κύριας ασφάλισης υπό την προεδρία του υπουργού Γ. Βρούτση, στο υπ. Εργασίας, την Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013. Η οικονομική και λογιστική ενοποίηση των τομέων ασφάλισης αφορά τα υπάρχοντα ταμεία κύριας ασφάλισης (ΙΚΑ, ΟΓΑ, ΝΑΤ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ και ΕΤΑΠ ΜΜΕ). (EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ) Eurokinissi

Πριν επενδύσετε τη ζωή ή το αυτοκίνητό σας σε ασφαλιστική εταιρία, μην διστάσετε να ρωτήσετε. Πώς μπορούμε να διακρίνουμε την φερεγγυότητα που προσφέρει ο κλάδος; Το NEWS 247 συνομίλησε με τους ειδικούς και σάς προσφέρει στο "πιάτο" λύσεις στους "αιώνιους γρίφους"

Στον λαβύρινθο των πληροφοριών σχετικά με ασφαλιστικές που πτώχευσαν, άλλες που καταχράστηκαν κεφάλαια, άλλες που έταζαν χρήματα, αλλά όταν χρειάστηκε δεν απέδωσαν τα προβλεπόμενα του ασφαλιστηρίου και άλλες εταιρίες που έκλεισαν εν μία νυκτί, αφήνοντας έκθετους χιλιάδες ασφαλισμένους, σίγουρα η απόφαση της επιλογής της ασφάλειας ζωής/αυτοκινήτου/ή ανταποδοτικού κεφαλαίου (συνταξιοδότηση, επενδυτικό κεφάλαιο) δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση.

Μια ασφαλιστική σύμβαση, ειδικά αν αυτή αφορά τους κλάδους υγείας και ζωής, αποτελεί μια μακροχρόνια δέσμευση. Επιλέγοντας ασφαλιστική εταιρεία, ουσιαστικά επιλέγουμε έναν μακροχρόνιο συνεργάτη από τον οποίο εξαρτάται, ανάλογα με την ασφάλιση, το μελλοντικό μας εισόδημα ή ένα κεφάλαιο στο οποίο μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε περίπτωση ανάγκης.

Tο NEWS 247 συνομίλησε με τη Διευθύντρια Διοικητικού και Ανάπτυξης της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής κυρία Νεκταρία Μπέσσα και σάς παρουσιάζει όλους τους παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψιν, πριν προβείτε στην επιλογή (ή αλλαγή) ασφαλιστικής εταιρίας, αλλά και να ξεκαθαρίσετε το θολό τοπίο των ασφαλειών, προκειμένου να καταλήξετε σε μία ώριμη απόφαση, με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

 

Η κυρία Νεκταρία Μπέσσα από την ” Συνεταιριστική Ασφαλιστική” σάς λύνει (κυριολεκτικά) τα χέρια και αναλύει ότι:

1. Δείτε αναλυτικά τις καλύψεις: Πριν επιλέξετε ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα αναζητήστε με τη βοήθεια του ασφαλιστικού συμβούλου τις τωρινές αλλά και μελλοντικές πραγματικές σας ανάγκες. Πολλές φορές δεν γίνεται σωστή εκτίμηση του προϊόντος και καταλήγει ο καταναλωτής να είναι είτε υπασφαλισμένος είτε υπερασφαλισμένος. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις, έχει προβεί σε μία λανθασμένη συναλλαγή που είτε δεν τον κάλυψε η ασφαλιστική του εταιρία στο ακέραιο, όταν πραγματικά το είχε ανάγκη, είτε είχε πληρώσει παραπάνω ασφάλιστρα χωρίς να υπάρχει λόγος, αντίστοιχα. Φυσικά, ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει τα ασφαλιστικά προϊόντα και δεν είναι εξοικειωμένος με την ορολογία, αλλά αυτό το κενό έρχεται να το καλύψει ο ασφαλιστικός του σύμβουλος.

2. Μελέτη των προσφορών: Το ασφαλιστικό μας πρόγραμμα είναι μία απόφαση που δεν θα πρέπει να λαμβάνουμε εν θερμώ. Αυτό σημαίνει ότι, θα πρέπει να μελετάμε τις προσφορές που έχουμε λάβει και να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε κατανοήσει τις καλύψεις και τους όρους, πίσω από κάθε ασφαλιστικό προϊόν, ώστε να μη βρισκόμαστε στην δυσάρεστη θέση να διεκδικούμε καλύψεις που δεν είχαν συμπεριληφθεί στην προσφορά μας. Πολλές φορές από μία κακή ενημέρωση ή από μία παρανόηση οι καταναλωτές, σχηματίζουν λάθος εντύπωση για το προϊόν που επέλεξαν και βρίσκονται προ εκπλήξεως την ώρα της αποζημίωσης.

3. Σωστή σύγκριση των προϊόντων: Όταν συγκρίνουμε δύο προϊόντα είτε από την ίδια ασφαλιστική εταιρία, είτα από διαφορετικές, θα πρέπει να σιγουρευτούμε ότι αφορούν την ίδια υπηρεσία. Πολλές φορές οι καταναλωτές καταλήγουν να συγκρίνουν τιμολογιακά ορισμένα πακέτα ασφάλισης που διαφέρουν πολύ μεταξύ τους. Για παράδειγμα δύο πακέτα ασφάλισης αυτοκινήτου που το ένα έχει 100 ευρώ απαλλαγή και το άλλο 1000 ευρώ, είναι προφανές ότι το δεύτερο θα έχει πιο ανταγωνιστικό τιμολόγιο μεν, μιας και η ασφαλιστική εταιρία λαμβάνει χαμηλότερο ρίσκο αλλά στο πρώτο πακέτο η συμμετοχή του καταναλωτή σε περίπτωση ατυχήματος είναι αμελητέα κι έχει πιο ολοκληρωμένη κάλυψη.

4. Ποια είναι η οικονομική κατάσταση της εταιρίας σήμερα: Μέσα από την οικονομική κρίση μάθαμε οι Έλληνες να μελετάμε αριθμούς και να κρίνουμε βάσει αποτελεσμάτων. Κάτι το οποίο στο παρελθόν ερχόταν σε δεύτερη μοίρα γιατί δίναμε μεγάλη βαρύτητα στο μέγεθος και στο brand μιας εταιρίας . Φυσικά δεν εννοούμε ότι θα πρέπει να είναι σε θέση οι καταναλωτές να κάνουν χρηματοοικονομική ανάλυση αλλά όλες οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν την υποχρέωση να αναρτούν στην ιστοσελίδα τους τα οικονομικά τους μεγέθη όπως τις Επενδύσεις σε συνάρτηση με τις Ασφαλιστικές Προβλέψεις, τα Αποθέματά/Αποθεματοποίηση της και την καθαρή της Θέση, που αξίζει να μελετάμε και να συγκρίνουμε.

5. Τι υπηρεσίες θα πάρετε σε μία ορισμένη τιμή: Το ασφαλιστικό προϊόν είναι ένα άυλο προϊόν ή καλύτερα μία υπηρεσία. Για τον λόγο αυτό υπάρχει ετερογένεια στον τρόπο που παραδίδεται στον πελάτη. Η τιμή ενός ασφαλιστικού προϊόντος εκπροσωπεί την ποιότητα του service, την ταχύτητα της αποζημίωσης του πελάτη, την φερεγγυότητά της, τα οικονομικά της στοιχεία κ.ο.κ. Όπως καταλαβαίνετε είναι πολυπαραγοντικό το θέμα και είναι άδικο, για τον καταναλωτή κυρίως, να πιάνεται στην παγίδα του τιμολογίου στην προσπάθειά του να εξοικονομήσει χρήματα, δαπανώντας τα σε μία ασφάλιση που ενδεχομένως να μην αποζημιωθεί σωστά.

 

6. Σωστή επιλογή ασφαλιστικού συμβούλου: Ο ασφαλιστικός σας πράκτορας είναι το πρόσωπο που θα πρέπει να έχει κατανοήσει τις πραγματικές σας ανάγκες, να τις έχει επεξεργαστεί και να σας προτείνει ασφαλιστικές λύσεις μέσα από ένα φάσμα προϊόντων και επιλογών ώστε να είστε σε θέση με την καθοδήγησή του να πάρετε την σωστή απόφαση. Είναι μία σχέση εμπιστοσύνης και αλληλεπίδρασης η οποία δεν θα πρέπει να κλονίζεται και να διαταράσσεται με την συνεχόμενη αλλαγή ασφαλιστικού πρακτορείου. Στο τέλος της ημέρας ο καταναλωτής είναι αποπροσανατολισμένος και αναποφάσιστος.

7. Ενημέρωση από την ιστοσελίδα της εταιρίας: Όλες οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν τη δική τους ιστοσελίδα. Τώρα πλέον, που οι περισσότεροι καταναλωτές είναι εξοικειωμένοι χρήστες του διαδικτύου, θα ήταν καλό πριν επιλέξουν ασφαλιστική εταιρία, να βρούν λίγο χρόνο να μάθουν πράγματα γι αυτή. Την δομή της, την σύνθεσή της, τις αξίες που εκπροσωπεί και το όραμά της.

8. Προμήθεια του διαμεσολαβητή: Υπάρχει ένα ταμπού γύρω από αυτό το ζήτημα στην Ελλάδα, το οποίο δεν συζητιέται συχνά ανάμεσα σε ένα ασφαλιστικό σύμβουλο και στον πελάτη. Είναι μία υπηρεσία που είναι αυτονόητο ότι πρέπει να αμείβεται και να υπάρχει διαφάνεια γύρω από το ποσό που εισπράττει κάποιος, μέχρι να σας παραδώσει το τελικό προϊόν. Η αμοιβή αυτή ή αλλιώς προμήθεια, θα πρέπει να τονίσουμε ότι δεν είναι ίδια από προϊόν σε προϊόν και από εταιρία σε εταιρία. Επομένως θα πρέπει πάντα να ρωτάμε το ύψος αυτής. Ένα άλλο σημείο που θα πρέπει να εξετάσουμε ως καταναλωτές, είναι και το δικαίωμα συμβολαίου που εισπράττει η ασφαλιστική εταιρία. Τίποτα από τα δύο δεν είναι μεμπτά, όμως ο καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει πριν συναινέσει.

9. Τις αξίες που εκπροσωπεί η εταιρία: Κάθε εταιρία έχει μία διαφορετική κουλτούρα κι ένα διαφορετικό DNA να μου επιτραπεί η έκφραση. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει ως καταναλωτές να εξετάσουμε αν οι αξίες, οι δράσεις και η δομή της μας αντιπροσωπεύουν και θα θέλαμε να γίνουμε μέρος αυτών, μέσα από μία σχέση δέσμευσης. Δυστυχώς, ως καταναλωτές αυτό το στοιχείο το έχουμε αψηφήσει στην τελική μας επιλογή, γιατί βλέπουμε την ασφαλιστική μας κάλυψη ως μία προσωρινή μας ανάγκη και όχι σαν μία μόνιμη σχέση. Πάνω σε αυτή τη σχέση γεννήθηκε άλλωστε και ακμάζει σε πολλές χώρες ο θεσμός της ασφάλισης.

10. Η πίστη στη εταιρία που επιλέγετε: Όπως προαναφέρθηκε, ο πιστός καταναλωτής είναι πάντα ωφελημένος από την ασφαλιστική του εταιρία. Πολλές εταιρίες επιβραβεύουν τους πιστούς τους πελάτες, είτε μέσω εκπτώσεων στα ασφαλιστικά τους προγράμματα, είτε μέσω πακέτων ασφάλισης που παρέχουν προστιθέμενη αξία. Το ασφαλιστικό μας πρόγραμμα είτε αφορά ασφάλιση αυτοκινήτου, είτε νοσοκομειακή περίθαλψη, είτε ασφάλιση κατοικίας και άλλα, θα πρέπει να αποτελεί οπωσδήποτε μία εγγύηση στο συρτάρι των καταναλωτών που θα σας αποζημιώσει εν τέλει  όταν επέλθει ο κίνδυνος.

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα